QUÈ PRETENEM

Afavorir les condicions d’igualtat i convivència entre la població del territori per assolir una adequada cohesió social, mitjançant la promoció de la participació i la interculturalitat, de manera que contribueixi a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes dels barris del Sector Est de Girona.

AMBIT ESCOLAR

• Acompanyar l’escolaritat dels alumnes des d’educació infantil
  • Augmentar els alumnes que acaben l’escolaritat.
  • Disminuir l’absentisme escolar.
  • Intervenir en l’àmbit sociofamiliar  i en el curricular, dins i fora dels centres educatius
  • Potenciar els joves que progressen en els estudis perquè siguin referents positius.
  • Millorar el compromís familiar i comunitari per l’educació dels infants i joves.

AMBIT COMUNITARI

• Afavorir les condicions per assolir una adequada cohesió social mitjançant la promoció de la participació.
  • Generar condicions que ens permetin la millora dels barris, la interrelació veïnal i la promoció de les persones.
  • Impulsar estratègies pel desenvolupament de l’associacionisme local i dels seus agents.

ESPAI ESTRATÈGIC I METODOLÒGIC

• Integració d’accions i transversalitat per combatre la multidimensionalitat de l’exclusió social.
  • Parteneriat per establir aliances que reforcin les accions de tots els agents socials que treballen en el mateix territori.
  • Participació i coresponsabilitat dels implicats en els processos.
  • Eficiència en la gestió dels recursos existents.
  • Necessitat d’establir un compromís institucional d’implicacions pràctiques entre els diferents agents que tenen responsabilitat social en el territori. Establir compromisos per la millora de l’eficàcia de la intervenció dels serveis i professionals.