Última sessió: Cloenda del seminari

Companys:
Ha arribat el dia en què s’ha de tancar el seminari 2.011-12 i ho farem de la millor manera possible:
Una caminada per les rodalies de Llançà.
En aquest ambient distès de la jornada que ens manca, es trcataran temes tals com la coordinació del seminari del proper curs i donarem per bo, o no, el tema de psicomotricitat de cares al nou curs, entrealtres aspectes que puguin sorgir.

Aprofitem, des d’aquí, animar i felicitar als que han estat darrera ( i davant també! ) de la CIRCAVILA, dels diversos RODAJOCS que es preparen i es duran a terme al llarg de les poblacions de l’Empordà i dels qui van organitzar, un any més, les interessantíssimes jornades de POSA’T AL DIA, enguany a Perelada amb un tema igualment interessant: els valors en l’educació física. Ocasions úniques per trobar-nos amb companys/es de feina i amics/gues i posar en comú els nostres dubtes, reflexionar sobre la pràctica i, sobretot, per veure els fruits dels treballs que cadascú fa a la seva aula, en el seu temps, amb l’alumnat.
MOLTES FELICITATS A TOTS I A TOTES I ÀNIMS! ENDAVANT!

Per els que vàreu venir, Gràcies! Un dia esplèndit, una companyia fàntàstica i una sortida molt interessant! Moltes gràcies, caminants!

Aquí teniu les fotos!

Seguim en contacte!!

PD: us afegueixo l’enllaç al MOODLE d’educació física, perquè sé que hi ha gent de vosaltres que el visieu sovint.

última sessió al CRP

Bé, entre altres qüestions, es va abordar el tema del seminari per al proper curs: PSICOMOTRICITAT.
Aquest es preveu que serà el tema, o de cares a aquest l’enfocarem al CRP per tal que el presenti quan correspongui al PFZ.
Hi va haver altres propostes ( circ, malabars, expressio corporal, arts marcials a l’escola, esports d’aventura… ), però va semblar interessant aquest, desetimant alguns per no repetir temàtiques.
Si no hi ha més debat, així ho presentarem.
Es va presentar alguna activitat de les treballades; l’Aniol i la Glòria, van fer una exposició molt interessant del seu treball, se’ls felicita.
Es va fer una breu valoració del curset de reanimació i DEA.
I es va parlar de la caminada: data 28 de gener, dissabte.
( Més tard va sortir la idea d’una bicicletada. Estic esperant que se m’envii la proposta més concreta, i llavors la farem pública i la presentarem. Crec que la cosa era interessant… bé, com les altres.).
Us afegeixo alguna foto d’aquesta sessió.


Seguim en contacte.
Els qui falten presentar el treball, recordeu fer-ho aviat; un cop ho tingui tot, ho arreglo, li dono forma i us ho envio!

Resum SESSIÓ setena

Trobada a l’escola Joaquím Cusí ( merci, de nou, per cedir la sala i les instalacions, el software i el hardware de la jornada ) per rebre una formació externa al seminari:
Curs de reanimació cardiopulmonar i desfibriladors semi i automàtics.
xerrada teorico-pràctica del P.A.S. i funcionament dels desfibriladors a càrreg d’un noi de la Creu Roja ( que em disculpi per no recordar-ne el nom ).

Es va concretar el tema ( ma germana m’està atabalant sobre si és correcte o no dir ho del berenar-sopar! ) del berenar-sopar i es va quedar que ja rebrieu correu anunciant la decisió, no vinculant ( cal deixar-ho en ferm i acabar de lligar el lloc ).

Per la propera jornada-sessió, porteu el treball o envieu-lo als Enrics que els presentarem a nivell teòric i reflexioneu sobre quin tema cal tractar en el seminari del curs 12-13.

La caminada no té data, així que s’acumulen les coses a tractar.

Seguim en contacte.

FOTOS CURS RCP i DEA

Que gaudiu les fotos!

Ens veiem!

Pràctica SALUT: Ens movem

La sessió pràctiva va donar prou fruits.
d’una banda les activitats en si, que a part de donar exemples van oferir idees i, de l’altra, els comentaris , variacions, aportaciosn que anaven sorgint d ecada activitat proposada.
Alguna foto també en vam poder fer i aquí us les exposo ( compto poder fer-ho… ).

Sessions 4ta, 5ena i 6ena

Quarta sessió seminari:

– curset formació CREU ROJA en Reanimació cardio pulmonar i DC
– Practiques del seminari: on i quan?
– informacions diverses
revista body life
xerrada presentació d’un llibre de ioga en edat escolar o a l’escola a l’Abaccus de Girona a les 18:30 h. Gratuït.
– treball en grups.

Cinquena sessió: anul·lada per pluja

Sisena sessió: pràctiques a l’escola Joaquim Cusí

Sortida. Presentar proposta David a Roses-Port de la Selva
Sopar. Proposta de fer-ne un de germanor el div 16 de nov, com a cloenda del SC.
Curs creu roja: informacions vàries: és pagant, durarà dues hores i contingut: reanmació cardio pulmonar i DEA, es farà a l’Esc. JOAQUÍM CUSÍ, dimarts 13 a les 17:30 hores.
PRÀCTICA:
joc per escalfar: la pilota “atraposa”.
Joc emocions: relleus.
Joc emocions: per parelles, tornada a la calma.
Joc Alimentació: El menjar del rei.
Joc seguretat i confiança: Passadís transportador.
Joc de relaxació: partit de bàsquet de relaxació.
Activitat de relaxació: estirats, guiats i engometats.

De cada activitat s’han fet comentaris per incidir en l’aspecte salut i donar variants o opcions per aplicar-ho en altres situacions o situacions semblants.

Es tanca la jornada recordant la feina que s’ha de fer i entregar el dia 13, per donar-li forma i poder concloure formalment el seminari d’educació física 2.011-12.

Penseu en el tema sortida, responeu el tema sopar i mediteu sobre possibles temes per al seminari del proper curs.

Les fotos, no trigaran a arribar.

Quatre fotos.

A l’espera de penjar l’acta de la sessió última, us deixo aqui les fotos d’aquesta trobada.

Hi ha una proposta que ha fet en David. Bé de fet, són dues. Legiu, llegiu…
“Bones companys aquí us passo una proposta per la jornada final del seminari.

que us semblaria fer una ruta caminant, per pista forestal i corriols, de port de la selva (hauriem d’anar en cotxe fins a aquest poble, per tant quedaríem tots junts en un lloc concret per anar-hi) a CALA TAVALLERA (una cala molt maca on només si pot arribar caminant, en barca o en helicòpter) us adjunto fotos d’aquesta cala. Un cop arribem la idea seria quedar amb els del rem de Colera (a veure Marisé si podries aconseguir el contacte d’aquesta gent) i fer rem per la zona, podriem anar fisn i tot a cadaqués o cap de creus… o a mallorca si us animeu. En tot cas seria una sortida de quasi tot el dia, tres hores anada i tornada fins a la cala no ens les treu ningú, per tant podriem portar menjar per dinar. No sé com ho veieu. ja direu alguna cosa.”
I la segona és fer un sopar el divendres abans de l’última sessió del seminari, a Figueres mateix. rondava el nom de la Barqueta, però s’accepten propostes.
Dimarts, recordeu, a les sis al Joaquim Cusí, però això us ho enviaré per correu explícitament.
seguim en contacte.
Coordinadors.

3era Sessió SC ED. FÍS.

Companyers i companyeres,
L’acta-resum de la tercera sessio.

Amb un lleuger retard, comença la sessió, mostrant-vos l’enllaç moodle del seminari, enllaçat des del web del CRP de l’Alt Empordà.
Aquest presentava problemes en tant que el qui l’havia mig muntat no havia convidat a ningú. En Fede ( gràcies des d’aquí ) ens ho explica i hi podem entrar ( hi ha altres qüestions referents al funcionament que encara, hores d’ara, no s’han pogut arreglar… ).
Presentació doncs, de la sessió vía moodle:
Debat-opinió referent a l’estructura de la fitxa sessió on haurem de presentar el treball.
No sorgeixen inconvenients i tampoc hi ha opinions al respecte. Es creu força completa.
Sorgeix l’oprtunitat de comentar que enSergi, per motius familiars, decideix recsindir el seu contracte amb el seminari però que s’apunta a la caminada o bicicletada que fem… sempre que li sigui possible.
Tabé es comenta que en Carles f no assistirà al seminari i que a en Jordi N. Nos e li ha comunicat que està inscrit.

Sobre la caminada… s’acorda el cap de setmana del…20-21 (?) de gener de 2012 i encara no queda prou clar el lloc. –Aneu-hi pensant, que ho parlarem el proper dia.–

Sorgeix, llavors, el dubte de quantes activitats s’han de realitzar-preparar.
Es genera un debat sobre si UD o activitats soltes. Per majoria sembla serq ue s’estila més a fer un recopilatori d’activitats amb una temàtica concreta: educació física i salut, dins dels diferents àmbits que es van trcatar els primers dies.
Treballem per grups-parelles.
La Mireia I l’Helena ( no recordo els noms… sorry ) han escollit fer relaxació, amb el permís d’un altre grup que ho volia treballar.
L’Adrià i en David es troben que trepitgen el tema de la Laia i l’Albert, així que l’Enric els “dóna” el tema alimentació. L’Enric, per la seva part, decideix unilateralment fer una activitat lligada amb la farmaciola. (em permetreu, però això sembla un d’aquells contes “tu ets el protagonista”… he he… ).
Cal acabar de lligar ho de la visita de la gent de la creu roja per fer una beru introducció-explicació de les atencions primàries que podem realitzar a l’escola o del que es cregui més necessari.
Entre una cosa i altra, la gent ha avançat els eu tebal i s’acaba la sessió, perquè es fan fora.
Ens veiem dimarts al CRP. ( s’acorda, en algun moment de la sessió, que les pràctiques es faran a l’escola Joaquim Cusí i que començarem a les 6… però això serà l’altra sessió.).

Que, coses e la vida, també trobareu al blog.
No sé si algu ha entrat al moodle… feu-ho i proveu de generar algun comentari o debat o forum,a eveure quines incidències hi trobeu, perquè jo desconec, ara per ara, si acabo d efer-ho bé.
Apali, fins dimarts!

No oblideu fer-nos arribar els enllaços que utilitzeu per fer el vostre treball i la bibliografia, que ho enllaçarem tot des d’aquí i des del moodle.

Segona sessió SC ED. FIS.

Feligresos del seminari:
Acta-resum de la segona sessió.
Visionat del vídeo de Carol tiene diabetis ( que en l’anterior sessió no havíem aconseguit visionar per problemes amb l’altaveu ).
Distribució dels assistents en grups de treball i contingut a treballar.
Sorgeix un debat referent a la temàtica a treballar: avaluació o educació per a la salut, doncs ambdós temes són prou complexos.
Debat també a com enfoquem el treball: projecte interdisciplinari, unitat didàctica, activitats aïllades o, centrat en l’avaluació: eines i instruments d’avaluació.
En aquesta conversa es presenten articles i enllaços:
programa NEREU (http://nereu.inefc.es/ ),
s’enllaça amb el currículum de primària (http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=2 i clicar on posa publicació currículum de primària, obrint-se així un PDF )
i s’enllaça també amb un web on s’exposa com fer un projecte interdisciplinari,amb tots els apartats que ha de tenir, amb exemples i models de graella per tindre de referència (http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=144 ).

Acord en el plantejament del treball: s’elaborarà una fitxa d’activitat amb tots els elements ( objectius, continguts, CCBB ítems d’avaluació… ) i amb les eines i/o instruments que s’utilitzaran per avaluar aquella activitat.
RESUM: obtindrem un recull d’activitats que podrem utilitzar el diferents parts de sessions i en UD diverses, de manera transversal i aplicable a un projecte interdisciplinari que es pogués presentar a l’escola i, especialment, també l’obtindríem un recull d’eines i instruments d’avaluació que podem extrapolar a altres UD que realitzem en la resta de sessions, UD, projectes…
Totes aquestes fitxes amb activitats, les englobarem en una UD conjunta, que serà el fruit d’aquest seminari.

Recordem data de la propera sessió: 8 novembre.

GRUPS DE TREBALL
Adrià i David
Propiocepció, educacio emocional.
Educacio fisica a casa: implicar a les famílies

Aniol, Gloria i Sergi
Beneficis de l’act fis, riscos i accidents, prevenció.
Primers auxilis

Albert i Laia
Educacio emocional: relaxació

Miquel i Marisé
Higiene i salut postural

Enric BF
Alimentació

Quique M
Estiraments

Mireia
Carles
Helena
Que encara no tenen grup ni han escollit tema, poden unir-se a grups ja fets i treballar amb ells o proposar algun tema diferent.

S’han afegit els enllaços mencionats a la barra d’enllaços del blog ( espero que amb suficient sort per haver-ho fet correctament ) i intentaré penjar els dcuments i pdf que m’aneu passat o que creiem que poden ser interesants.

Primera sessió curs 11-12

Reunits els presents, s’inicia la primera sessió i, amb aquesta, el seminari de coordinació d’educació Física, enguany dedicant l’atenció a l’educació física i la salut i a l’avaluació: metodologies, eines i anàlisi.


Després de les presentacions de rigor, hem fet una pluja d’idees i n’ha sortit això ( companys/es, si hi veieu errades, comenteu-m’ho, que ho arreglo ):

Pluja d’idees sobre EDUC FIS i SALUT

Cura del propi cos
estiraments, escalfament

postura corporal
postura, com seiem, com caminem, com ens ajupim…

higiène
higiene corporal, hores de son,

hàbits alimentaris i saludables
que i com?

beneficis de l’act fisica

risc i accidents durant la pràctica esportiva

prevencio I anticipacio a situacions de risc i/o perilloses. Primers auxilis

temps actiu i temps de repos

salut emocional

Com podeu veure, tant aquest tema com el de l’avaluació, donen per a aprofundir-hi amb seriositat i llargament.
El que si que cal tenir present, per si algú en tenia algun dubte, és que la feina que cadascú fa, des del seu raconet, és d’allò més important: cap tutoria ni cap especialitat és més important que una altra; tots treballem amb un objectiu clar, que sempre buscarà el millor per a l’alumnat.

Dit això, engeguem motors.
Comença la recerca d’informacions per donar cos i forma a l’apartat que heguem decidit desenvolupar, ja organitzats en grups.

ENLLAÇOS INTERESSANTS:
Carol tiene diabetes; lligat amb ho d’educació física i diabetis:

Guia PEFS: Prescripció de l’exercici físic per a la salut:
www.gencat.cat/salut/depsalut/pdf/guiexe2007.pdf

( NOTA: en cas que algun enllaç no s’obri o no pogueu accedir-hi, feu un copia-enganxa ala barra d’adreces des vostre buscador ).

I per si algú té algun dubte, els nostres dies de trobada són:

Dimarts, de 17:30 a 19:30.
18, 25 OCT
8, 15, 22, 29 NOV
13 i 20 DES
Manquen 4 hores, que són de la caminada o sortida que farem en data per determinar.
En principi, les trobades són al CRP, segon pis, aula del fons. Diem en principi, perquè potser alguna sessió les farem en algun altre loc, per desenvolupar les pràctiques que sotrgueixin o, si s’escau, per a tallers concrets que requereixi anar a algun altre lloc.

Seguim en contacte.