Comencem canviant d’aula i muntant l’ordinador i el projector, tard.
Visionat d’un video de l’ESC Els Pinetons de Ripollet on treballen seguint el mètode d’Acouturier I mostren algunes de les activitats I racons que treballen.
http://www.escolapublicaelspinetons.cat/lescola/infomacionsicirculars/181-la-psicomotricitat-al-cicle-inicial-escola-els-pinetons.html
Mentrestant, anem comentant detalls que hi surten I com podem aplicar-ho o quins aspectes condicionen la pràctica ( material i espai ).
Acabat el vídeo, comencem revisant les activitats pràctiques que els assistents han fet. No le shem vist totes, però es comenta ( i quasi que s’aclara i s’acorda, que sembla ser que no ho vaig concretar bé…) cal enviar-ho al formador pèr fer el recull dels treballs.
Es comenta, lligat amb això, alguna modificació de la graella de treball. S’apliquen els canvis i es torna a enviar.
Es comenta, entre activitat i activitat, que la propera sessio serà al’escola de’n David C., però s’aplaça a la següent setmana ( 13 nov ) per concretar i assegurar l’espai i que aquesta sessió serà plenament PRÀCTICA.
També surten dubtes referents al curriculum d’infantil, a les capacitats i subcapacitats i al plantejamentd e les unitats.
No hem mirat totes les activitats enviades o portades al SC.
S’acorda que s’enviarà el tema de treball de la següent sessió, i axí ho faig aquí:
Dins l’àrea de … treball de…
Descoberta d’un mateix i dels altres
Relacions afectives i comunicatives
Autonomia personal i relacional
Una activitat de cada, no cal una sessió. Si algú s’anima i fa dues o més activitats, les comentarem; ajudarà, a me´s, a ampliar el ventall de recursos que generarem al final del curs.
Si algú té material escrit ( revista, article, llibre ) de psicomotricitat, que el dugui i ho comentem; potser tenim referencies bibliogràfiques i ens serveixen per donar idees o recursos en el dia a dia docent.
Lligat amb això, l’Ona ha proposat estudiar diversos mètodes d’ensenyament de la psicomotricitat i buscar-ne “PROs” i CONTRES.
Així que si teniu coneixement d’algun mètode concret, comente-ho també i ho ampliem entre tots. ( A mi, a part de l’Acouturier, el de’n David o el de tota la vida (“supervivència” i treball a la que salta ), no se me n’acudeixen altres…. ).
Ens veiem dimarts vinent, AL SEMINARI!!
PD: es torna a enviar el document del primer dia amb els OBJm, continguts i crit d’aval del cicle d’ED INF.
I es demana al formador que envii els documents amb més antelació… sí, ho sé… va ser tard, però també ho vaig tenir en compte i us vaig deixar anar una mica per lliure, no?