Acta del que hem tractat tal dia com avui al seminari d’educació física.
Presentació ( real ) del web del CRP i del moodle i del blog del seminari.
En aquests s’hi penjaran les actes que us anem enviant i els materials que d’aquí es generin o que vosaltres aneu aportant.
Es presenten dos nous assistents, la Laura i en Carles. Benvinguts! Confio, confiem que, vosaltres i tots el que ja formeu part d’aquest seminari, en traieu un bon profit del que anem fent. Qualsevol dubte o desig o proposta per canviar quelcom o millorar,sempre és benvinguda.
Entre els punts que venen a continuació, s’ha replantejat l’estructura o dinàmica de les sessions posteriors del seminari. cada jornada es proposarà un contingut del curriculum d’infantil on es pot encabir un treball propi de psicomotricitat i es desenvoluparan, com a deures a casa, activitats per a desenvolupar o assolir tal contingut.
la fitxa o model per a omplir amb aquestes activitats s’ha de preparar. Compto fer-ho aviat… tant com ara que acabi d’enviar el correu.
Anàlisi de les sessions dutes:
-Format de la sessió
-material a utilitzar
-espais
-orde de les activitats
-nivell de les activitats en funció de l’alumnat
Observacions, idees o coses interessants que han anat sorgint:
-Canviar el material de la sessió en funció de diversos ítems: perilositat, posr de l’alumnat, treball a fer, opcions de material…
-Utilitzar els conceptes treballats per relacionar-los amb altres àrees.
-treball final de relaxació, de posada en comú, de reflexió… important.
-Buscar una activitat inicial de descàrrega de pulsió, de desafogament… o una mena de rutina hàbit que introdueixi l’alumnat en la matèria ( una mascota o personatge presentat prèviament, que és qui explica les activitats que es faran, que porta el material, que fa alguna proposta… )
-tindre preparades sessions especials per a dies de pluja, dies en què no disposem de l’espai habitual de treball, per a dies en què volguem utilitzar un espai alternatiu ( aula, passadís… ) o per als dies en què utilitzem el gimnàs dels grans.
-Aprofitar els estones de la fila per anar i tornar del lloc on fem la sessió per treballar ja algun contingut o objectiu.
-“descomposar” una activitat fins a l’inici. Exemple: joc amb fulls de paper, observar característiques, coses que podem fer amb un tros de full de diari, estripar-lo, jugar, llançar-lo, escampar-lo, fer boles petites, grans… i obtenim una pilota. Un cop arribat aquí, amb aquest material, treballem el que voliem fer amb pilota, en lloc de donar-la directament.
-INTERESSANT i molt útil la relació especalista i tutor/a, ja que el treball que es fa es pot allargar o aprofundir o completar molt amb el que es fa a l’aula, pel que representa en tant que comunicació entre professionals i formació i creixement de l’alumnat.
IMPORTANT també és creure en la metodologia que s’aplica, el treball que es fa i, sobretot, ser constant, ja que aquí rau bona part de l’èxit d’un sistema de treball que pot donar molts fruits.
Hem passat, llavors, pressionats pel rellotge, a la part pràctica, on en David Coll ens ha demosrat perquè e´s un crack: ens ha realitzat una sessió teatralitzada, com els que ell duu a terme al seu centre i de com la realitza, especificant moments de la sessió ( a nosaltres, no ho fa amb la mainada ) en com enfoca el treball, què treballa, com actua si passa A o B…
Crec que es mereix un FELICITATS enorme i ens pot ( si no ho ha fet ja ) aportar molt al que estem pretenguent en aquest curs enguany.
Les fotografies que es van fent, es penjaran a la que es pugui… descobrir com!