El projecte “Siguem ECO-Ètics”, obté una Beca
El nostre projecte ha obtingut una subvenció!
El projecte becat porta per nom Siguem ECO-ÈTICS i sorgeix amb la finalitat de fer comprendre a l’alumnat de secundària que existeix una banca alternativa. Per fer-ho possible, els alumnes de l’assignatura optativa d’Economia de 4t d’ESO hauran de descobrir què són les finances ètiques i compartir els avantatges de ser un usuari de la banca ètica amb els seus companys, professorat, famílies i estudiants de la Universitat de Girona.
El projecte parteix de la necessitat de fer obrir els ulls als alumnes, i al mateix temps a la ciutadania més propera, a un dels principals motors de canvi envers l’economia: nosaltres mateixos. Donar a conèixer que existeixen diferents alternatives financeres i que els usuaris tenim molt a dir i decidir sobre el nostre model econòmic és un dels reptes actuals de les aules del Col·legi Santa Maria. La gran majoria de l’alumnat considera que l’única alternativa financera existent són els bancs tradicionals. Aquesta necessitat fa que l’escola es marqui l’objectiu d’ampliar aquesta simple visió i fer persones de futur, obertes, dialogants i ciutadanes del món.
Principalment, aquest projecte compta amb la col·laboració de la Universitat de Girona. Concretament, del Departament de Geografia de la Facultat de Lletres. La realització del projecte permetrà crear un espai d’aprenentatge i d’intercanvi, a partir d’un taller a la UdG, entre universitaris i alumnes de l’escola. Altres agents que participen en el projecte són: els companys dels alumnes del centre, el claustre de professors, les famílies i els blanencs i blanenques i empreses adherides.
Previ al servei, els alumnes hauran de fer un treball detallat i d’investigació sobre finances ètiques. Per realitzar aquest aprenentatge, les activitats s’han programat a partir de les intel·ligències múltiples que exposà el Dr. Howard Gardner i el plantejament d’una pregunta a resoldre, a manera d’ABP.
Una vegada formats, els alumnes creen en grups una empresa ètica, amb tots els requisits legals. Han d’aconseguir finançament per a un producte que, després, han de comercialitzar i invertir els beneficis en una ONG. A diferència d’altres projectes, en aquest cas no es tracta d’una simulació sinó d’un procés real. Es compta per això amb l’assessorament legal i el recolzament d’Oikocrèdit.
La beca atorgada per la Fundació Bofill permetrà portar a terme el taller a la UdG, ja que subvenciona els desplaçaments dels alumnes. El compromís social que hi ha al darrere, la col·laboració amb entitats universitàries i ONGs i la tasca que comporta també fora de l’aula fan d’aquest projecte un dels Serveis a la Comunitat que es du a terme al Col·legi Sant Maria. Val a dir que és la segona ocasió en què la Fundació Bofill atorga una beca d’Aprenentatge Servei a l’escola; en l’anterior ocasió per un projecte de coneixement, cura i difusió del patrimoni natural del delta de la Tordera.