Sortida al circuit de bicis de Montjuïc

El dia 5 de març, els alumnes de 5è vam anar al circuit de bicis de Montjuïc amb la guàrdia urbana. La guàrdia urbana ens van ensenyar les normes, els senyals del trànsit i els senyals de terra. Vam muntar en bici a un circuit amb passos de vianants, semàfors, senyals de trànsit i de terra, rotondes etc. Després vam muntar en bici a un circuit d’obstacles, per exemple zig-zags, un vuit, tanques, ponts, etc. Al acabar la classe d’educació vial, vam anar a un parc natural que hi havia a prop a dinar. Al acabar de dinar, vam tenir temps lliure fins que va venir el autobús a recollir-nos per tornar a l’escola.

Aquesta activitat de la guàrdia urbana és gratuïta tots els caps de setmana, per a tothom.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Sortida al teatre nacional de Catalunya

El febrer dia 5, els alumnes de 5è vam anar al Teatre nacional de Catalunya (TNC) que està a Glòries. Vam veure el teatre «Kàtia» que anava d’una nena que necessitava una fotografia pel seu cole. Ho va demanar a la seva mare i la seva mare va dir que se n’havia d’anar a Rússia. Van anar a l’orfanat i van trobar-ho. I al final la nena va portar les seves fotos al col·legi. A l’acabar de veure el teatre, els nens i les nenes de 5è vam anar a jugar a un parc que hi havia aprop. Després vam anar al costat d’un altre parc a dinar. Vam jugar molt contents i sobretot en una estructura circular que dóna voltes. A les 15:00 vam anar a un altre parc on hi havien circuits de parkour. A les 15:45 vam marxar de Glòries i a les 16:30 vam tornar al cole. Si voleu passar aquesta experiència, demaneu als vostres pares que us hi portin!!!

La pau a l´escola Sant Rafael

El cap de setmana passat es va celebrar el dia del pau. Al col·legi hem estat treballant frases relacionades amb la pau. Aquestes són les millors:

La pau és un sentiment de felicitat semblant a la tranquil·litat que és molt difícil d’arribar.

La pau és respectar a la gent, escoltar i perdonar als altres. S’aconsegueix respectant les normes, els valors i els comportaments cap a la pau.

La pau per a mi és la tranquil·litat d’un mateix.

Si hay paz en mi, hay a mi alrededor.

La Sofía torna a l’escola

La Sofía ha tornat a l’escola !!! Una alumna xinesa de 5è que va marxar a 4t a Xina quan ens van confinar a tots. Després de molts mesos ha tornat a l’escola aquest passat dia 11 de gener. Tots els alumnes i mestres l’hem trobat a faltar i estem molt contents de tenir-la un altre cop amb nosaltres.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Excursió al parc de l’Oreneta

Els nens i nenes de 5è, 4t i 6è vam anar al parc de l´Oreneta d’excursió el passat divendres dia 4 de desembre i vam fer moltes activitats com: fer la piràmide humana, pelis amb mímica, cançons amb paraules que ens deien, caminar amb els ulls embenats, etc.

També vam anar a molts parcs, vam fer-nos una foto en un mini tren, vam veure altres escoles a la muntanya i vam identificar varies palanques (relacionat amb el projecte que estem fent sobre una catapulta) en gronxadors del parc.

BON NADAL I BONES FESTES A TOTHOM!!!

Tauler previsió del temps

Aquest curs tenim uns equips i comissions de treball a cada classe, i cada divendres treballem amb el nostre equip. A 5è tenim tres equips de treball: un és de premsa, l’altre de festes i l’últim és de convivència.

L’equip de premsa de 5è hem creat un mural amb la previsió del temps i ho hem penjat al passadís. Cada divendres a la tarda actualitzem la previsió del temps.

Amb aquesta actuació, cada setmana, tots els alumnes i mestres de l’escola Sant Rafael podem saber quin temps farà la setmana vinent.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Concurs de fotogafia de fenòmens atmosfèrics

Els nens i nenes de 5è hem fet un concurs de fotografies, perquè hem fet un projecte sobre la meteorologia on hem après com es formen els fenòmens atmosfèrics, hem fet experiments per entendre què és la pressió i com es formen els núvols, també vam construir en grup un aparell de mesura (termòmetre, pluviòmetre, penell i anemòmetre) i vam fabricar un disc de Newton per entendre que la llum blanca està formada per tots els colors de l’arc de Sant Martí.

El repte final del projecte consistia en fer fotos d’un fenomen atmosfèric per participar en un concurs de fotografia on votaríem tots els nens i nenes i professors de l’escola Sant Rafael.

Els guanyadors del concurs van ser, en tercera posició Xin Ya, en segona posició Joel i el Saad empatats i, en primera posició, l’ Aroa.

Reptes matemàtics

Els alumnes de cinquè, dins dels seus projectes transversals, han hagut de realitzar uns reptes matemàtics. Les matemàtiques estan en el nostre dia a dia i amb qualsevol utensili que tenim per casa podem aprendre d’una manera més vivencial.

Us deixem una mostra de fotografies dels resultats que han anat enviant.

#T’hoEstàsPerdent

Des de l’escola Sant Rafael, ens sumem a la campanya #T’hoEstàsPerdent. Ens agradaria que algun dia l’esport femení tingués la mateixa importància que el masculí a la nostra societat; i aquest futur que desitgem està a les nostres mans!

“Si no veus esport femení, et perds la meitat de l’espectacle”. Reivindiquem-lo!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Durant les setmanes de Carnestoltes els alumnes de sisè van dissenyar i crear màscares tradicionals japoneses. Aquestes màscares tenen gran història al Japó i es fan servir en moltes de les seves celebracions.