Energies

Durant el segon trimestre, havíem fet el taller de l’Escola Catalana de Consum, on vam diferenciar quines són les energies renovables o no-renovables que fem servir a casa, a diari. També la Laia, mestra de pràctiques, va venir un dia i ens va fer una activitat en anglès sobre quins tipus d’energia existeixen.
Aquest tercer trimestre, ens vam adonar que molts nens portavem a l’escola els fidget spinners enganxats a la ma. I ens vam preguntar quina o quines eren les energies que feien que aquesta joguina estigués en constant moviment.
Vam trobar que inicialment, necessitem l’energia muscular per a que es comenci a bellugar, però que el que fa que es segueixi bellugant tant ràpid és l’energia cinètica. Aleshores, en grups de treball cooperatiu, vam buscar quines són les energies que existeixen, que han existit al llarg de la història, com s’originen, com en podem produir més i en quins grans grups les podem classificar.