Energies

Durant el segon trimestre, havíem fet el taller de l’Escola Catalana de Consum, on vam diferenciar quines són les energies renovables o no-renovables que fem servir a casa, a diari. També la Laia, mestra de pràctiques, va venir un dia i ens va fer una activitat en anglès sobre quins tipus d’energia existeixen.
Aquest tercer trimestre, ens vam adonar que molts nens portavem a l’escola els fidget spinners enganxats a la ma. I ens vam preguntar quina o quines eren les energies que feien que aquesta joguina estigués en constant moviment.
Vam trobar que inicialment, necessitem l’energia muscular per a que es comenci a bellugar, però que el que fa que es segueixi bellugant tant ràpid és l’energia cinètica. Aleshores, en grups de treball cooperatiu, vam buscar quines són les energies que existeixen, que han existit al llarg de la història, com s’originen, com en podem produir més i en quins grans grups les podem classificar.

Aparell reproductor

Ens quedava un aparell del cos per estudiar, i tot i que teníem moltes preguntes i molta curiositat per esbrinar què és el que ens passa des de la pubertat fins que ens fem grans amb el nostre cos en general i amb els òrgans reproductors en particular. Havíem parlat a classe sobre la menstruació, ja que ens estem fent grans i és un dels canvis que estem vivint, però tot i així teníem molts dubtes. Aleshores la Miranda, la mestra de pràctiques, va fer la seva intervenció de pràctiques a l’aula a partir d’aquesta inquietud que teníem: vam posar una bústia de consultes a la classe on vam introduir preguntes sobre tot allò que volíem saber, sobre la reproducció, el naixement dels nens, la pubertat… De totes les preguntes que vam fer, les vam classificar en 6 grups, segons el tema. Aleshores cada grup de treball cooperatiu es va centrar en investigar tot allò que voliem saber sobre el tema que els havia estat adjudicat. A classe, vam acabar d’aclarir dubtes i preguntes.

Aparell respiratori

Un cop estudiades algunes de les malalties que existeixen, ens vam centrar en com funciona el nostre cos, com ha de funcionar correctament per a dur una vida saludable, i quines són les parts que el componen.
Un primer grup es va centrar en l’aparell respiratori; ens van explicar quines són les parts del cos que intervenen en la respiració i ens van mostrar un petit experiment.

Presentació Susanna: neuropatòloga especialitzada en Alzhèimer

La Susanna, tieta de la Iris, es va oferir a venir una tarda a explicar-nos com apareix l’Alzhèimer a nivell neuronal. Ens va explicar com la presència de dues proteines en les neurones, si anaven augmentant en quantitat i creaven uns grumolls, afectaven el nomal funcionament de les neurones i, en conseqüència, del cervell. Al principi era tot molt abstracte i ens era difícil d’entendre, però amb les seves explicacions i molts exemples ara ho tenim força més clar. Ara que ja saber quina proteina causa aquesta malaltia, treballen en un fàrmac per atacar-la i que no s’extengui.
<a href="http://

“>