PETXA-KUTXA

Petxa-Kutxa siginifica xerrameca amb japonès. Es tracta de fer 20 diapositives i cadascuna dura 20 segons. És una manera àgil i fluida de fer presentacions. Però per poder aconseguir fer-les bé cal:

– Conèixer molt bé el que volem explicar.
– Planificar l’exposició.
– Identificar les idees clau.
– Utilitzar imatges significatives.

Un gran repte per tots nosaltres!
Presentar-ho d’aquesta manera ens ha ajudat a sintetitzar molt la informació, hem hagut de resumir-la, a vegades l’hem resumit tant que aleshores ens faltaven diapositives. Ha sigut un procés molt ràpid d’investigació tot i així fer-ho d’aquesta manera ens ha servit per optimitzar el temps i veure que a vegades, segons la diapositiva, el temps és relatiu.
Tot i el poc temps que teníem ens vam engrescar i a continuació podreu veure els resultats. voleu
(Si en voleu saber més: http://www.pechakucha.org/.

ENS SEGUIM QÜESTIONANT COSES

Després que tots els grup presentessin les seves investigacions vam seguir conversant. D’aquestes converses ens van sorgir altres preguntes interessants. També dins el nostre dia a dia mostràvem inquietuds que no s’acostumen a treballar així que vam decidir començar nous eixos d’investigació. Amb tot això arribava el juny, teníem molt poc temps per poder investigar i presentar les nostres conclusions. La mestra ens va ensenyar una nova manera de presentar les nostres investigacions, s’anomena PETXA KUTXA.

La Gravetat de l’espai ha permès que l’ésser humà trepitgi la lluna?

Hola! Som el grup BBD que significa Barcelona Beach Dancers i vam escollir aquesta pregunta:
La Gravetat de l’espai ha permès que l’ésser humà trepitgi la lluna?
La vam escollir perquè era l’única que ens agradava de les tres que quedaven, perquè abans havíem fet un vídeo sobre la densitat i només quedaven aquelles preguntes.
Al principi ens va semblar difícil, però desprès ens vam fer una idea de que tractava el tema i no va costar tant.
Esperem que us agradi el Power Point!

La gravetat a l’espai ha permès que l’ésser humà trepitgés la Lluna? 2

Nosaltres el grup THE GAMERS està format per l’Àlex, la Judith, l’Egoitz i la Míssia. Hem estudiat la pregunta LA GRAVETAT DE L’ESPAI A PERMÈS QUE L’ÉSSER HUMÀ TREPITGÉS LA LLUNA? Vam investigar informació sobre la gravetat i com es va formar la gravetat. Quan ja teníem la informació sobre la gravetat vam fer un Prezi, vam acabar el Prezi i el vam presentar, després vam corregir amb els comentaris que ens van dir a la presentació i va millorar molt.

Què ens fa semblants i diferents als altres països?

Aquest treball el vàrem començar a fer perquè a tots ens entusiasmava això dels països, bé menys a un membre una mica cabut i una mica difícil de convèncer.
De seguida vam començar a investigar i a posar-nos en ordre. Tot anava molt bé, perquè ens estàvem començant a coordinar i a fer un bon treball en equip.

En el temps que teníem per preparar el power point ens anàvem coordinant molt bé, perquè treballàvem cada dia des de casa o bé des de l’escola.
Quan vam acabar el power point amb l’ajuda de tots, vam presentar-lo perquè tota la classe pogués veure la feina que havíem fet.
Aquí teniu el nostre power point.

Per què els humans són tant cruels amb els animals?

Nosaltres som el grup dels HACKERS i estem formats per el Nico.C, la Berta.G, la Laia.M i la Berta.S. La nostra pregunta és: Per què alguns éssers humans són tant cruels amb els animals pel seu benefici? Al principi pensàvem que seria un tema fàcil però després vam veure que no era gens fàcil, però el treball en equip, pas per pas, hem aconseguit la resposta que és el que veureu en aquest PowerPoint. Ha estat una experiència molt divertida, esperem que pugueu gaudir aquest power point tant com l’hem gaudit nosaltres.

Si les sirenes existissin quines característiques tindrien per viure sota l’aigua?

Nosaltres som el grup de The Olimpic Team. Tots nosaltres l’Amin, el Roger, la Maria i la Martina vam volgué investigar la pregunta de: Si les sirenes existissin quines característiques tindrien per viure sota l’aigua?
Vam decidir fer un Powerpoint.
Quan vam començar a investigar, no ens posàvem d’acord, no respectàvem els torns de paraules…. Però al final vam aconseguir posar-nos d’acord.
El tema de les Sirenes és bastant complicat, perquè hi havien teories i rumors, què era veritat
i què no ho era?
Vam buscar les característiques, què menjaven, on vivien, com és comunicaven…..
I al final vam aconseguir resoldre la pregunta, amb esforç, ajudant-nos i posant-nos d’acord.
I aquest es el nostre treball final.

TENIM MÉS PREGUNTES

Paral•lelament a la investigació dels materials ens vam dividir en grups per a poder respondre les diferents preguntes que ens havien cridat l’atenció a l’inici de curs.
Per resoldre aquestes preguntes vam treballar en grups cooperatius. Hem après a treballar en grup, a ser part implicada de les tasques del grup, a posar-nos d’acord, a trobar solucions als nostres conflictes, i també a avaluar la feina feta al llarg del projecte.
Les preguntes eren molt complexes i no ha estat fàcil investigar i trobar la resposta, a vegades ens hem desviat del camí, hem trobat altra informació que també ens ha semblat interessant. Cada grup ha exposat a la resta la seva cerca i les seves conclusions, després hem passat al torn de preguntes on hem pogut reflexionar i modificar les presentacions per tal que tot quedés el més clar possible.
A continuació trobareu les presentacions i reflexions que ha fet cada grup.

VISITA A 2n ELS EXPLORADORS

Vam saber que els nens i nenes de segon, Els exploradors, havien treballat els imants així que els hi vam anar a fer una visita. Ells ens van explicar moltes coses dels imants. Ens va cridar l’atenció quan ens van explicar que la brúixola és un imant i que l’agulla assenyala el Nord perquè està imantada i com que la Terra té un camp magnètic s’orienta en aquest sentit. També ens va sorprendre quan ens van explicar que hi havia fàbriques que utilitzaven imants molt grans per separar la ferralla d’altres materials igual que havíem fet nosaltres entre el sucre i les llimadures de ferro.