CONNECTEM APRENENTATGES


I ara ens toca reflexionar i fer connexions. La vida l’aula ha estat molt intensa durant tot el curs, hem tractat molts temes i hem fet moltes activitats. El nostre dia a dia està fet de connexions, com més coses fem més connexions podem fer i aquí us deixem reflexions d’aquestes connexions.

Partint de les investigacions que hem fet a teixits, hem lligat sortides com a la Depuradora i al CRG, xerrades com la de l’Elena Crespi sobre sexe, activitats com els sabó fet per Sant Ponç o les minihamburgueses amb ceba de l’hort. Els valors, que sempre els hem tingut molt presents en el nostre dia a dia, amb la lectura de Wonder i la no discriminació, i lligat amb la lectura el padrinatge lector. Tampoc podem deslligar les matemàtiques com amb la geometria dels embolcalls i la urbana, els robots Lego WE-DO i la codificació que ens van ensenyar els de tercer, així com la impressió 3D amb els del 4 cantons. I per descomptat la llengua, la nostra font de coneixements, el mitjà pel qual aprenem i ho compartim. Cada vegada que mirem el mapa de connexions segur que en trobarem més. Ens ajudeu a trobar-ne?

Per què la classificació de les races causa tants problemes?

Fer un petxakutxa per a nosaltres ha sigut una forma nova i completament diferent de treballar. Hem experimentat coses noves; algunes de difícils i altres de més fàcils però ha sigut molt divertit.
Fer un Petxa Kutxa ens sembla complicat, perquè creiem que per fer un Petxa Kutxa t’has de saber molt bé el que diràs sent conscient del temps que tens per transmetre el que vols dir al públic. També creiem que has d’utilitzar estratègies com per exemple, si hi ha alguna diapositiva que t’ocupa molt i no et dóna temps a explicar-la pots fer dues coses: resumir-lo en una frase curta i explicar un petit text o bé improvisant o sabent-lo de memòria. La segona opció seria posar darrera la diapositiva llarga una que sigui curta i puguis allargar el tema. Aquestes són algunes estratègies que hem utilitzat.
Hem de dir que haver fet aquest treball ens ha ajudat molt a saber com distribuir-nos la feina, encara que hi havia gent que acaparava massa estona (i això ho hem de millorar) i d’altre gent que no deia res perquè no havia participat i tampoc s’havia implicat, però a banda d’això ha sigut molt divertit i a l’institut quan tinguem l’oportunitat farem un Petxa Kutxa perquè és una manera molt productiva per treballar en grup.

SIPINNERS I TDAH 2

Nosaltres sóm el grup SIN NOMBRE i està format per: Marc, Sergi i Míssia.
El petxakutxa ha estat un repte perquè vam tenir molt poc temps i tot i això hem pogut acabar-lo. Va ser molt divertit treballar amb aquest grup perquè ens ho hem passat molt bé. Hem treballat molt perquè tot ens quadrés i tot i això hauríem de haver practicat molt.

SPINNERS I TDAH

El Petxa Kutxa ens ha agradat, però hem tingut alguns problemes com:
– Algunes diapositives ens ha sobrat temps.
– Algunes al contrari, ens n’ha faltat.
– Algunes altres les vam omplir amb poca informació, o amb massa informació.
– No hem improvisat quan ens ha sobrat temps.
– No ens hem organitzat molt.
Però ens ha agradat molt la nova experiència no l’havíem fet mai i ens ha agradat molt.
El nostre tema era Spinners i la nostra presentació és aquesta.

COM PODEM CONVÈNCER A LA GENT PERQUÈ RESPECTI ALS DEMÉS PEL SEU COLOR DE PELL?

Per nosaltres el Petxa Kutxa ha sigut un repte bastant complicat, perquè el treball consistia en fer 20 diapositives i explicar-les amb 20 segons cada una.
La veritat és que si el tema que treballes te’l saps molt bé el Petxa Kutxa et sortirà súper bé.
CONSELLS: Per explicar un Petxa Kutxa has de preparar-te’l molt bé i practicar-lo molt.
També et pots cronometrar i anant practicant per la presentació.

Tenir el mateix cognom significa ser de la mateixa família?

El Petxa Kutxa ens va semblar una manera molt guai de presentar el nostre PowerPoint, perquè com té 20 diapositives de 20 segons cadascuna no és fa tant llarga la presentació. Però va ser molt difícil no quedar-se curt o que et sobrés temps. Va ser una experiència molt divertida i molt interessant. En definitiva que ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé.
A l’hora de presentar-ho va ser una mica difícil, també perquè vam ser els primers en presentar-ho i no ho vam poder practicar. Però ens ho vam passar molt bé i això és el que importa.

Com afectaria la desaparició de la matèria fosca en el nostre dia a dia?

Nosaltres som el grup de NUSU i aquesta és la nostra experiència en el Petxa Kutxa. La nostra experiència ha sigut que resumir-ho tot perquè duri 20 segons costa perquè o et passes o et sobre temps, també costa fer les 20 pàgines. Has de conèixer molt el tema perquè sinó et quedes curt. I per últim has de fer pàgines de seguretat per si et falta temps poder solucionar-ho.
La nostra experiència és que has de fer molts Petxa Kutxa perquè et surti bé.