Madagascar

L’equip format per Alèxia, David, Imad i Matilda, teníem com encàrrec preparar el viatge cap a Madagascar. En el mural vam recollir la informació bàsica del país i després ho vam exposar per a tota la classe.

Volíem preparar un dolç típic del país per oferir-los als nostres companys, però no vam poder per manca de temps. En lloc d’això els vam repartir uns xuxes que s’hi assemblen.

IMG_8302

Equador

El nostre grup- Andrea, Laia, Pau i Santi- ens vam encarregar de treballar Equador. Vam elaborar un mural, on vam resumir tota la informació que havíem obtingut sobre el país, vam fer una presentació prezi amb l’itinerari, l’hospedatge, el contingut de la maleta… i vam tenir un detall amb els nostres companys: els vam regalar una bandereta del país.

Equador

 

Elecció dels països pel teixit de la Maleta

La tria dels països va venir determinada per la nostra tutora. Es va intentar que s’acomplissin els següents requisits:

  • Que tinguessin una mida semblant
  • Que sortissin tots els continents
  • Que representessin cultures diverses.

El treball el vam fer en 7 grups cooperatius de 3 o 4 membres. Els països resultants van ser: Equador, Islàndia, Madagascar, Nepal, Nova Zelanda, Tunísia i Vietnam.

Què cal saber abans de viatjar?

Quan ja teníem el repte de fer el viatge vam tenir una conversa tot el grup classe per tal de fer un llistat de tots els temes que ens calia conèixer del país en qüestió i que ens servís de base per preparar el viatge. El resultat va ser el següent:

·       Clima: temperatura i precipitacions (podeu adjuntar gràfiques o climogrames)

·       Una mica d’història del país

·       Una mica de geografia del país (tipus de paisatge, flora i fauna, rius o muntanyes rellevants..) Mapa del país

·       Una mica d’economia del país.

·       Una mica de demografia del país.

·       Llocs turístics o d’interès especial per visitar:

o   Històrics

o   Monuments

o   Llocs bonics

o   Parcs naturals

o   Atraccions naturals: volcà, cascada…

·       Idioma del país o altres idiomes que poden parlar. Pot ser interessant conèixer paraules bàsiques.

·       Situació política i de seguretat.

·       Moneda i la seva equivalència.

·       Menjar típic que s’ha de provar

·       Hostatge (hotels, apartaments, càmpings, cases particulars…)

·       Mitjans de transport: tren, autobús, vaixell…

·       Salut: vacunes, medicaments, repel·lents

·       Documents necessaris: DNI, passaport, visats…

·       Targeta sanitària/ targeta sanitària europea.

·       Assegurança

·       Tradicions, festes i religió

·       Altres temes que decidiu com a grup i que creieu que a ella li pot interessar.

 

La maleta

A partir d’una conversa sobre visitar món, va sorgir la idea de preparar un viatge. Vam anomenar aquest teixit “La maleta”. Sorgia d’una idea base que consistia a preparar un viatge per la nostra mestra que tenia les següents condicions:

La maleta

Heu de preparar un viatge per la vostra mestra. Ella disposa de 15 dies i el pot fer en qualsevol moment de l’any. Anirà i tornarà en avió.

Heu d’especificar:

– Època de l’any per fer el viatge

– Ruta que pot fer i quins llocs visitarà

– On dormirà cada dia (poble, ciutat) i quina oferta trobarà per hostatjar-se (si hi ha hotels, càmpings…)

– Transports que utilitzarà per desplaçar-se.

– Suggerències per fer-se la maleta.  Llista completa del que necessita. Atenció que l’equipatge l’ha de dur 15 dies i que viatja en avió.

– Precaucions que ha de prendre abans i durant el viatge.

– Temes que ha de conèixer i que li poden ser útils durant el viatge.

————-

Li heu de donar tota la informació que creieu que li pot ser d’interès i també orientacions de quina època de l’any és la millor per a fer el viatge i perquè (pot ser per motius climàtics però també heu de tenir en compte que poden ser per altres motius: paisatgístics, culturals, d’interès especial…) com més informació tingueu, millor podreu prendre aquesta decisió.

Experimentem

Per demostrar algunes de les hipòtesis que haviem formulat, vam presentar als nostres companys diferents experiments sobre allò que havíem estudiat: flotació, centre de gravetat, diferents tipus de força, densitat, com saber que a l’aire hi ha oxígen, com simular una òrbita…