Projectes 6è

COM HEM ARRIBAT FINS AQUÍ?

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Resumir informació de diferents fonts d’informació.
  • Conèixer diferents moviments artístics i avenços tècnics del S. XIX, XX i XXI.
  • Crear un eix cronològic amb tots els esdeveniments importants de l’Edat Contemporània.
  • Reflexionar sobre els canvis que han hagut en el S. XIX, XX i XXI.
  • Explicar els esdeveniments importants de l’Edat Contemporània en una presentació oral.

 FULL DE RUTA

METODOLOGI

Al llarg d’aquest trimestre, l’alumnat de 6è ha treballat l’Edat Contemporània a través d’un projecte globalitzat que combina la lectura comprensiva, la recerca històrica i el treball cooperatiu.

Hem iniciat el projecte aprofundint en la Revolució Francesa i la Revolució Industrial mitjançant lectures de comprensió i petites investigacions que han permès als alumnes entendre els canvis socials, econòmics i polítics que van transformar el món.

Posteriorment, hem continuat analitzant els grans esdeveniments del segle XX, com la primera Constitució espanyola, la Primera Guerra Mundial, la Segona Guerra Mundial, la dictadura franquista i la Transició a la democràcia. Per treballar aquests continguts hem utilitzat la metodologia de grups d’experts, que fomenta la cooperació i la responsabilitat compartida, així com treballs d’investigació i el visionat de petits vídeos que han ajudat a fer més accessibles els conceptes clau. També hem observat l’evolució dels conflictes i fronteres a través de mapes històrics.

Pel que fa a la Guerra Civil espanyola, l’alumnat ha pogut escoltar testimonis reals mitjançant vídeos i, a més, hem realitzat una sortida al Refugi 307, un refugi antiaeri de l’època, que ha permès entendre millor la vida quotidiana durant els bombardejos i la necessitat de protecció de la població.

Aquest projecte ens ha permès treballar la història d’una manera vivencial, crítica i significativa, fomentant l’autonomia, la cooperació i l’esperit investigador de l’alumnat.

PRODUCTE FINAL

Com a producte final, cada alumne ha elaborat un eix cronològic dels esdeveniments més rellevants de l’Edat Contemporània, acompanyat d’imatges representatives, que mostra la seva comprensió de l’ordre i la importància històrica de cada fet.

AVALUACIÓ

L’avaluació sempre és continuada, anem avaluant tot el procés d’aprenentatge i fem sempre alguna pregunta inicial al principi del projecte per després al final tornar a repetir-la i que els alumnes s’adonin de tot el que han après. En aquest cas, l’inicial i el final eren els esdeveniments més importants per ordre cronològic.

També hem avaluat tot el treball que han fet de l’eix cronològic així com totes les activitats fetes.

A més, hem fet un petit Posa’t a prova del projecte, per tal de continuar amb l’hàbit de repassar tot els continguts que treballem a classe i hem fet una carpeta d’aprenentatge amb totes les tasques treballades durant el projecte.