PODRÍEM SOBREVIURE A LA PREHISTÒRIA?

Aquest últim trimestre ens hem volgut endinsar en la prehistòria. Abans de començar a fer-nos preguntes vam fer un exercici de visualització, havíem de pensar què era per nosaltres la prehistòria i quines imatges ens venien al cap. Tots els pensaments que van anar sorgint els vam apuntar a la pissarra i els vam anar agrupant per temes. Seguit, els vam classificar i aquest va ser el resultat.

 

COM I ON VIVIEN? COM EREN? QUINA ERA LA FUNCIÓ DE LES PINTURES RUPESTRES I COM HO FEIEN?
Organització

Com dormien?

Eren nòmades o sedentaris?

Es feien les coves o se les trobaven?

Totes eren iguals? Hi  havia sota terra?

Què i com menjaven?

Com es comunicaven?

Hi havia jerarquia?

Tots feien el mateix?

Quina era l’esperança de vida?

Es banyaven?

Sabien nedar?

Material

Durabilitat

Pigments

Formes

Ubicació

 

 

 

Primerament vam analitzar la paraula PREHISTÒRIA i ens vam adonar que hi havia un prefix: PRE – ABANS DE i l’arrel Història. Què voldria dir “abans de la història”? Vam començar a pensar i pensar i ens vam adonar que de la prehistòria no hi ha cap font escrita ni oral. Per tant… la majoria d’informació que tenim està feta a partir d’hipòtesis que els arqueòlegs i historiadors han anat fent!

Nosaltres no volíem ser menys i vam començar a generar hipòtesis sobre les preguntes que ens havíem fet.

Vam treure moltes conclusions però realment no sabíem si eren bastant encertades o no. Per a poder comenta-ho amb un expert en la matèria, vam tenir la sort de compartir un dia d’escola amb la Patrícia, una arqueòloga especialitzada en la Prehistòria! Ens va resoldre molts dubtes i vam descobrir que les nostres hipòtesis eren bastant bones! A més d’un/a li va néixer les ganes de ser en un futur, arqueòleg. I per la tarda vam fer un taller de pintura rupestre. Vam pintar amb pigments naturals barrejats amb oli de coco. Ens va agradar molt i va ser molt interessant veure d’on obtenien els pigments per pintar.

Seguit, ens vam voler posar mans a l’obra i començar a buscar informació. Vam veure la necessitat de separar en tot moment les etapes: Paleolític, Neolític i Edat del Metalls.

Primer, per situar-nos vam fer una línia del temps i vam observar que entre etapa i etapa van passar milers d’anys! Vam comprendre perquè tot va canviar tant i vam voler saber com era l’ésser humà a la prehistòria. Vam veure vídeos força interessants intentant ser força fidels al què creuen va ser. Des de l’Australopitec, Homo habilis, Homo Erectus, Home de Neandertal i  homo Sapiens. Al prendre consciència de l’evolució de l’home vam poder relacionar-ho amb cadascuna de les grans fites que van aconseguir a la prehistòria. L’agricultura i la ramaderia, descobrir la roda, el telar…

A mesura que vam anar descobrint més coses, el tema ens anava fascinant cada vegada més i vam aprofitar aquest moment de motivació per començar a fer els nostres Prezi. Ens vam dividir en tres grups i cadascun va ser l’encarregat de desenvolupar tota la base teòrica en word i crear un Prezi sobre el tema que ens havia tocat: Com eren? Com i on vivien? O l’art.

Ho van fer molt bé i van gaudir molt. Al finalitzar ens vam tornar a fer la pregunta repte i aquesta vegada, amb més coneixement vam respondre:

Podríem sobre viure a la Prehistòria? Tots van dir que al paleolític no, però que al neolític o edat del metalls, si.

 

Si cliqueu aquest link veureu les fotos del taller i els vídeos de les presentacions

https://photos.app.goo.gl/Rvj4kneRHnmoHMgK7

https://photos.app.goo.gl/FXGKm5cqXk1cTWue8

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *