Esborrany del conte de la Caputxeta
Realització d’una recepta de cuina
Procediment a seguir:
Repartirem la feina en petits grups i en diferents fases. Podem partir amb l’elaboració d’una recepta que els nens portaran de casa. Les imatges dels diferents ingredients es realitzaran de la cerca en Internet. El muntatge de la recepta es farà utilitzant els quadres de text del programa Word amb la inserció de les imatges.
Realització d’un text periodístic
Procediment a seguir:
Repartirem la feina en petits grups i en diferents fasesPodem partir de la cerca de noticies d’interès pels alumnes, de caire esportiu o científic com ara les noticies de l’espai.
En una primera fase, les imatges i textos s’obtindran de la cerca en Internet. En una segona fase es triaran les imatges més apropiades i s’elaborarà el text a partir de la noticia trobada a Internet. Finalment el muntatge de la noticia es farà utilitzant les columnes periodístiques i els salts de secció del programa Word.
Mapes conceptuals
Aquí teniu un exemple de mapa consceptual fet amb el Power Point
Realització d’un conte:
Procediment a seguir:
Repartirem la feina en petits grups i es realiltzarà en diferents fases Elaboració dels dibuixos:
Realització dels dibuixos pels mateixos alumnes amb llapis i paper. Dibuixar els diferents fons del conte. Dibuixar els diferents elements i personatges del conte. Escaneig de tots els dibuixos. Retocar petits errors i pintar els dibuixos amb el GIMP. Els diferents elements i personatges s’hauran de guardar amb l’extensió GIF i amb fons transparent. Muntatge del conte utilitzant el POWER POINT . Elaboració del text, utilitzant els quadres de text i les autoformes. Aqui teniu un exemple de com pot quedar:
:[kml_flashembed movie="http://pakkobcn.googlepages.com/Diapositiva1.swf" width="500" height="500"/]
Els alumnes de 4t hem començat a fer un conte; aqui teniu part del que hem fet el primer dia:
[kml_flashembed movie="http://www.calameo.com/viewer.swf?bkcode=0000093563a24c2b38d3a&langid=es" width="850" height="500"/]