QUINS SÓN ELS ALIMENTS QUE ENS APORTEN MÉS ENERGIA
En el projecte que estem treballant a 2n A sobre l’alimentació, vam voler investigar quins ingredients portaven alguns aliments i per això, ens vam posar per parelles, en vam parlar i vam escriure-ho.
Després de posar-ho en comú tots plegats els vam tastar. Volíem respondre la pregunta sobre els aliments més energètics, ja que vam entrevistar a una noia que realitza natacio artistica i ens va crear la curiositat de saber coses sobre els aliments que cal prendre abans de fer una competici’o.
Un altre dia vam realitzar l’activitat de classificar aliments en una roda. Vam començar fent una conversa per recordar el treball fet sobre la piràmide i després ens vam posar per grups i vam fer diverses classificacions que al final de la sessió vam posar en comú. No va sortir cap roda igual! I totes estaven molt bé! Tot i que vam arribar a la conclusió que calia arreglar o afegir alguna cosa!
A continuació podreu veure mostres del treball:
Després de la posada en comú i mirar-nos totes les diferents classificacions que havíem fet per grups, ens vam adonar que encara teníem dubtes que no sabíem com resoldre. Vam demanar ajuda als pares per saber quina és la persona que ha estudiat els aliments, i vam coincidir en que l’expert sobre els aliments és el NUTRICIONISTA.
I hem tingut una gran sort, ja que a l’escola en tenim un! És l’Èric! I a continuació podreu veure que ens ha vingut a la classe per ajudar-nos a resoldre els dubtes de les rodes que vam elaborar i al final li hem fet les preguntes sobre aliments que no sabíem a on classificar-los. Hem après moltíssimes coses molt interessants!
A la següent sessió vam fer un escrit, cada nen el seu, per poder recordar quin ha estat el procés per arribar a respondre la pregunta de l’inici del projecte.
L’escrit l’hem anomenat: “ABANS PENSAVA, ARA PENSO”. Ens hem adonat que les idees que teníem al principi sobre els aliments energètics han canviat gràcies a les diferents activitats que hem anat realitzant. Hem investigat, hem fet descobertes i ara tots tenim molt clar que la pasta i els fruits secs són aliments imprescindibles per abans de fer una activitat esportiva, així com els sucres i alguns greixos no són gaire saludables pel nostre organisme.
Mireu que bé que hem treballat!
Aquí teniu una reflexió on es reflecteix el que hem estat pensant sobre els aliments que aporten mes energia.
I ja per anar tancant el projecte, ordenem les nostres idees abans de continuar. Plegats, en grups de 4, elaborem un mapa conceptual. Representen els passos que hem seguit i les activitats que hem estat treballant per arribar a respondre la pregunta inicial del nostre projecte.
A partir del treball amb la Roda dels aliments, tenim un nou repte!
SABER COM S’ELABORA L OLI!! Es un nou projecte!
Comencem el treball a partir d’un PADLET. És nou per nosaltres i ens ha agradat molt. Per parelles hem anat a l’ordinador on hem trobat una pantalla amb 6 videos seleccionats que ens expliquen coses sobre el tema de l’oli. Cada parella en mira un i posteriorment omplim aquestes fitxes de treball on expliquem el què n’hem après i com ho hem après.
Un altre dia, posem en comú a la rotllana tot el què hem après explicant-ho als companys.
Aprofitem mentre ho expliquem en parelles per gravar-ho amb la tablet. D’aquesta ens esforcem a expressar-nos millor i després podem mirar i escoltar com ho hem fet. Entre tots ens adonem del què ens cal millorar per la propera exposició oral!
I tanquem el projecte completant el mapa conceptual, on podem veure tot el treball resumit de tots els projectes que hem realitzat durant el curs. ESPEREM QUE US AGRADI!