ESPAIS

Ja fa tres cursos que les mestres del Cicle Inicial ens vam plantejar un canvi de metodologia més dinàmica que ens permetés treballar els mateixos continguts però de manera més vivencial i manipulativa i que els nostres alumnes estiguessin més motivats per aprendre.img-20170227-wa0022

Aquest tipus de treball permet donar resposta a la diversitat d’interessos, de capacitats i de ritmes d’aprenentatge de cada nen/a. És una manera d’aprofitar la seva capacitat lúdica per abordar els diferents aprenentatges, ja que la majoria dels materials acostumen a ser engrescadors i el motiven a treballar. Afavoreix l’autonomia dels alumnes: els nens i nenes aprenen a organitzar-se, a planificar-se la feina, a saber què volen fer. També els ajuda a ser responsables amb el material i el treball, exigint i creant alhora la necessitat d’un ordre.img-20170227-wa0025

El nen participa activament en la construcció del seu aprenentatge i el mestre/a el pot ajudar individualment en el seu progrés.