Col·laboració amb el Parc de la Serra de Marina. APS (Aprenentatge i Servei). Institut Ramon Berenguer IV

serralada marina APS

L’objectiu principal d’aquesta activitat és implicar alumnat, professorat i famílies de l’institut en la recuperació de l’entorn natural del centre educatiu. També sensibilitzar tota la comunitat educativa en la millora d’aquest entorn natural que el centre ha fet “seu”. Aquest treball es contextualitza en el marc de l’educació ambiental i en l’acció per l’entorn.

Es treballa el respecte per l’entorn natural de Santa Coloma a partir de la neteja d’herbes piròfites per evitar els incendis estiuencs i del seguiment dels arbres plantats cada any pel centre. Inclou aspectes curriculars de l’àrea de biologia.

Aquesta experiència és presentada per Miquel Àngel Para (professor de biologia de l’Institut Ramon Berenguer IV), Javier Escudero (encarregat d’Escola Verda) i Gabriel Andrés (Bruixots del Torrent – AAVV), a la XVII Jornada d’Intercanvi d’Experiències

Material de suport a la presentació

Projecte Thalia. Teatre i cohesió social a 1r d’ESO. Institut Terra Roja

thalia

 

Treball de llengua oral, comprensió lectora, cooperació i cohesió social fent un muntatge teatral en el qual col·labora tot l’alumnat de primer d’ESO.

 

 

El projecte respon a la necessitat de

  • cohesionar un alumnat que arriba per primer cop al centre de procedències molt diverses, ja sigui escoles vàries o països llunyans. 
  • incorporar aquests nous alumnes en el projecte de centre, l’eix del qual és la lectura: a partir d’un clàssic de la literatura universal s’organitza el treball de tot l’institut durant el curs sencer.
  • fomentar l’ús de la llengua catalana,  motivant a que s’arrisquin a emprar-la amb fluïdesa i decisió.

Aquesta experiència és presentada per Mercè López a la XVII Jornada d’Intercanvi d’Experiències

Material de suport a la presentació

Llegim en parella. Escola Antoni Gaudí

llegim en parella

 

Estratègies de lectura amb una metodologia inclusiva per millorar la comprensió lectora i la cohesió de grup. Es basa en l’aprenentatge entre iguals i també fomenta la implicació de les famílies

 

L’activitat es duu a terme als grups de tercer de l’escola Antoni Gaudí, a partir de la participació de les mestres en la formació del programa Llegim en parella,  a càrrec del grup d’aprenentatge entre iguals de la UAB (GRAI)

Aquesta experiència és presentada per Demelza Jara i Patricia Bayo a la XVII Jornada d’Intercanvi d’Experiències