4t PRIMÀRIA

Divendres 18 de maig de 2018

Com a treball final del projecte, els alumnes podran realitzar el treball que vulguin, sempre que estigui relacionat amb la temàtica del projecte “Comparació de les maneres de viure a la Prehistòria amb les de l’actualitat”. El treball es podrà fer sol o en grups de 2, 3 o 4.
La major part del treball s’haurà de fer en horaris extraescolars, però hi haurà alguna sessió de classe que la utilitzarem per a la realització del treball (prèviament avisada).
La data d’entrega del treball serà el 19 de juny del 2018.

Dilluns 14 de maig de 2018

Recordem a les famílies que seguim amb les “activitats amb nota” i que així serà l’avaluació d’aquest trimestre. Aquestes activitats s’entreguen als alumnes amb la nota corresponent i es poden quedar el paper, ja què així tenen una eina més per poder repassar el que fan a les classes.
Espero que la nota informativa, escrita a les respectives agendes aquest últim divendres, sigui útil per conèixer de primera mà el rendiment dels alumnes, tot i que teniu puntualment les qualificacions penjades a la web.

Divendres 11 de maig de 2018

Quina millor manera de treballar els eixos de coordenades que jugant al mític joc “hundir la flota”!

Divendres 4 de maig de 2018

Avui els alumnes han començat la part principal del projecte actual, la comparació dels diferents períodes de la Prehistòria amb l’actualitat. Aquestes feines seran les claus per la nota del projecte i podrem veure que tot i haver passat moltíssims i moltíssims anys, hi ha moltes semblances entre els dos períodes.

Dimecres 25 d’abril de 2018

Avui els alumnes porten una comunicació a l’agenda que han de portar signada demà mateix. Aquesta comunicació fa referència al concepte “exàmens”.
Com ja sabeu, el mètode que utilitzem, entre d’altres coses, promociona el no ús de deures i exàmens. Pel que fa als deures, ja hem parlat unes quantes vegades sobre aquest concepte.
Pel que fa als “exàmens”, també s’han d’eliminar. El que es farà durant aquest trimestre és petites activitats amb nota a la classe a qualsevol hora (no es necessari fer l’activitat de matemàtiques en la classe de matemàtiques). Aquestes activitats no tindran una data fixada (no s’avisarà als alumnes del dia en què es farà). El que sí que faré serà guiar als alumnes dient quines coses preguntaré (per exemple: la pròxima activitat de català serà sobre l’article i els demostratius).
Així, a més a més d’adaptar-nos més al mètode, es valora el treball diari i regular a les classes. Amb el que es treballa a les classes, afegint algun petit repàs a casa, no hi haurà cap problema per tenir unes molt bones qualificacions. Per contra, si a classe no s’escolta ni es treballa, els resultats segur que seran dolents. Per qualsevol dubte, pregunteu als vostres fills/es (que us ho haurien de poder explicar perfectament) o podeu preguntar al tutor directament.
Per tenir coneixement de les qualificacions d’aquestes activitats, es penjaran les notes a la plataforma (tal com es fa ara) i aniran escrites a l’agenda.

 

Dilluns 23 d’abril de 2018

Felicitem a les dos guanyadores dels Jocs Florals d’aquest any 2018 i a tots/es pel vostre esforç i dedicació. Tot i que la majoria no us emporteu el premi, és ja un premi el participar d’una festivitat tan important a Catalunya.

Dijous 12 d’abril de 2018

Avui ens han visitat per a informar-nos sobre la cursa contra la fam, fent-nos entendre la situació actual i el motiu del per què es realitza la cursa.

 

Dimecres 11 d’abril de 2018

Avui hem anat al Caprabo a fer una activitat sobre menjar bo i sa. Hem pogut moure’ns pel supermercat i fer la compra per produir un menú totalment sa i equilibrat.

 

Dilluns 9 d’abril de 2018

Avui dediquem l’última sessió per acabar la creació del joc. El pròxim dia ja podrem gaudir d’una jornada lúdica jugant amb els jocs dels companys.

Dijous 22 de març de 2018

Entre ahir i avui cada grup del projecte sobre el Sistema Solar ha anat a una de les classes d’educació primària a explicar la feina que hem fet i mostrar el nostre mural i el planeta que han creat. Ha estat tota una experiència aquest projecte. Gràcies Laura!

 

Dimarts 20 de març de 2018

Avui hem escenificat al pati de l’escola la situació dels planetes del sistema solar tenint en compte les distàncies reals entre ells, havent treballat l’escala prèviament a la classe. Aprofitant aquesta activitat, hem treballat el moviment de rotació i translació.

Divendres 16 de març de 2018

En el projecte del sistema solar, portem unes sessions creant el nostre planeta a partir de globus, paper de cuina i altres materials.

 

Dijous 15 de març de 2018

Per anar acabant el projecte sobre els animals i el circ, treballem en grups la creació d’un joc basat en els animals. Els alumnes poden agafar idees d’altres jocs i crear-ne de noves. Tota una experiència el poder crear un joc nostre!

 

Dimecres 14 de març de 2018

Avui hem anat a les pistes d’atletisme de la Mar Bella a gaudir d’una jornada atlètica. Hem pogut córrer i saltar amb material propi de l’atletisme. Ha estat genial!
Teniu fotos al facebook de l’escola.

 

Dijous 8 de març de 2018

Avui hem anat al CMC del Poblenou, juntament amb els companys de tercer, a veure l’obra de teatre “Snow white”. Ha estat tota una experiència el gaudir d’una obra de teatre en un idioma que no és el nostre principal. Awesome!

 

Dimecres 7 de març de 2018

Durant el matí hem anat al Parc de Sant Martí a gaudir del “Sanfranfest” on els alumnes de l’ESO ens han fet gaudir i ens han deixat amb la boca oberta amb les seves creacions. Ha estat com anar a un festival professional. Moltes felicitats! Teniu fotos al facebook de l’escola.

 

Dilluns 5 de març de 2018

Avui la Laura comença el seu projecte de pràctiques. Treballarem el Sistema Solar i quina millor manera de començar: Hem fet un kahoot, un programa que barreja la diversió i l’aprenentatge.

 

Dimarts 27 de febrer de 2018

A projecte hem escrit sobre el maltractament animal i hem creat un mural per demostrar que estem en contra d’aquesta pràctica. Amb el nostre projecte hem agafat consciència que, a vegades, darrera d’una activitat divertida, poden existir situacions de maltractament i de patiment.

Divendres 23 de febrer de 2018

Ahir vam anar d’excursió, juntament amb els companys de tercer, al Poble Espanyol a fer l’activitat “Lego education”. Ens ho vam passar molt bé tan a l’activitat com en el temps lliure. Les fotos de la sortida les podeu trobar al facebook de l’escola.

 

Dijous 22 de febrer de 2018

Per tal de facilitar la comprensió de les dimensions i per saber el tipus de preguntes que es fan per cada dimensió, us adjunto una petita explicació:

 

MATEMÀTIQUES:
  • Resolució de problemes: Resoldre un problema a partir d’un text.
  • Raonament i prova: Preguntes on els alumnes hagin de reflexionar, com podrien ser preguntes on expliquen una propietat, realitzar la prova de la divisió o explicar la diferencia entre numerador i denominador.
  • Connexions: Resoldre operacions.
    • Resol les dues divisions i encercla la que doni un residu més gran: En aquesta pregunta, la puntuació de resoldre les operacions és de la dimensió de “connexions” però l’apartat d’encerclar la que doni un residu més gran, forma part de la dimensió de “raonament i prova”.
  • Comunicació i representació: Preguntes que es resolguin a partir d’una quadre o una taula.
LLENGUA CATALANA:
  • Comunicació oral: S’avalua dia a dia no tenint en compte si es comuniquen bé, sinó tenint en compte si ho fan (contínuament a la classe de català pregunten en català o pensen i reflexionen les activitats en castellà).
  • Expressió escrita: Activitats on els alumnes hagin d’escriure. Escriu una redacció de 100 paraules sobre les vacances de nadal seria un exemple de pregunta tenint en compte no solament les faltes d’ortografia (fixant-nos més en les que hem treballat) sinó la coherència del text o si la informació està ben explicada i repartida.
  • Comprensió lectora: Preguntes a partir d’una lectura.
  • Literària: Preguntes on hagin de crear textos amb recursos literaris per expressar sentiments, realitats i ficcions o preguntes relacionades sobre autors importants de la literatura catalana.
  • Plurilingüe i interculturalitat: Preguntes relacionades sobre el coneixement de la llengua com podria ser preguntes de traducció de textos del castellà al català o escriure l’abecedari.

Dimecres 21 de febrer de 2018

Els alumnes de 6è ens han fet la presentació sobre la campanya de donació de sang. Els alumnes porten una carta informativa sobre la jornada, que tindrà lloc el 5 de març.

Divendres 16 de febrer de 2018

A projecte comencem el visionatge d’un dels espectacles del Cirque du Soleil, un dels circs més famosos del món. Amb aquest visionatge podem veure com és un espectacle actual sense animals, com pot ser l’escenari d’un circ actual i com es planteja tot l’espectacle.

Dijous 15 de febrer de 2018

Avui ens han visitat la Maria José i l’Esther de la guàrdia urbana. Hem treballat les principals normes sobre la circulació, transports i moltes coses més.  Ens ho hem passat genial.

 

Dimecres 14 de febrer de 2018

Avui tornem a fer el canvi de grups…ja anem pel tercer torn. Gaudim dels tallers d’escacs, laboratori, robòtica/programació i de teatre en anglès.

 

Dimarts 13 de febrer de 2018

Avui comencem a treballar l’escenari d’un circ a partir d’un gran dibuix grupal.

Divendres 9 de febrer de 2018

Aquest divendres celebrem el carnestoltes. Al matí fem la rua i a la tarda la xocolatada. Els pares podreu pujar al pati a partir de les 16h.

Dilluns 5 de febrer de 2018

Continuem el treball de grups interactius de català i matemàtiques. Animem als familiars a venir a donar un cop de mà i col·laborar en l’aprenentatge dels alumnes.

 

Dijous 25 de gener de 2018

Treballem els dos tipus d’animals, els vertebrats i els invertebrats, a partir de treballs en grups. Busquem la informació i després fem els nostres propis murals.

Dimarts 16 de gener de 2018

Coneixem una nova manera de treballar…treballem amb el mètode “grup d’experts” dins el projecte d’aquest segon trimestre: “Per què abans hi havia animals al circ i ara no?”

Dilluns 15 de gener de 2018

Continuem la nostre feina en els grups interactius, tant a matemàtiques com a llengua catalana.

Dimecres 10 de gener de 2018

Comencem un nou trimestre i continuem la nostre tasca de padrins de lectura amb els alumnes de P5. Quina gran tasca i que contents estem ajudant als petits!!!

Divendres 22 de desembre de 2017

Que tingueu unes molt bones vacances de Nadal!
Ens retrobem el dilluns 8 de gener. Aprofiteu les vacances per descansar, gaudir de la família i aquells que no heu tingut un bon primer trimestre, dediqueu temps per millorar les matèries on heu estat més fluixos.

Divendres 15 de desembre de 2017

Recordem que el proper dimarts dia 19, de 15 a 17h, realitzarem la jornada de màgia, on els alumnes hauran de realitzar un truc (cosa que saben des de fa un mes). És durant la jornada lectiva, per tant, les famílies no poden assitir, però us recomano que els demaneu que us facin el truc a casa!

Dimecres 13 de desembre de 2017

Demà, l’hora d’entrada dels alumnes pel festival de nadal, serà les 18h. Les famílies podreu accedir a l’auditori cap a les 18.15 i l’espectacle començarà a les 18.30h.

Divendres 1 de desembre de 2017

Pel dia del festival es demana que les famílies segueixin la següent indicació:
Cada família haurà de venir amb un bolígraf i una petita llibreta ( també pot ser un full ). Durant el festival, hi haurà algun moment on haureu de participar utilitzant aquesta llibreta i bolígraf. Les següents instruccions les rebreu ja a l’auditori.

 

Divendres 24 de novembre de 2017

El vestuari a portar pel festival de Nadal del proper festival serà el següent:
  • Roba de color negre.
  • Mocador de color (color que vulgueu): Les noies s’hauran de posar el mocador al cap, com una cinta. Els nois se’l posaran al coll per una cançó i pel braç per l’altre.

Dimarts 14 de novembre de 2017

Avui hem realitzat l’última activitat pràctica del projecte sobre l’addicció al sucre. Cada grup, li ha tocat representar un dels apartats de la piràmide de l’alimentació. Han hagut de fabricar productes del seu apartat amb la plastilina i preparar una exposició per tal que els seus companys poguessin veure els seus treballs. Uns artistes!!!

Divendres 10 de novembre de 2017

Aquesta tarda, per mitjà d’una votació, hem decidit el tema del nou projecte. Els alumnes van votar les seves propostes i van decidir que el tema del projecte sigui la màgia, centrant-nos principalment en el mag Houdini. Ja tenen la seva primera feina, tenen al voltant de 4 setmanes – 1 mes per preparar-se un truc de màgia que hauran de realitzar davant els seus companys.

Dimarts 7 de novembre de 2017

Divendres durant la projecció de la pel·lícula “Ratatouille” els alumnes van poder portar aliments. Vam guardar els embolcalls i avui, per grups, hem estat analitzant els components dels diferents aliments i la seva relació amb la piràmide dels aliments.

IMG_1852

Divendres 27 d’octubre de 2017

Divendres que ve a la tarda, veurem la pel·lícula “Ratatouille”, relacionada directament amb el projecte que estem treballant. Els alumnes podran portar menjar i beguda, però haurà de venir en el seu recipient/embolcall original, ja que a partir de les següents sessions treballarem els components dels aliments que mengen i beuen habitualment.

 

Divendres 20 d’octubre de 2017

Comencem una de les feines principals del projecte sobre l’addicció al dolç. Crearem el nostre propi restaurant de menjar saludable i un altre de no saludable. Crearem les cartes i demanarem als professors de l’escola que ens facin les seves comandes.

 

IMG_1355

 

Dilluns 16 d’octubre de 2017

Aquesta setmana ens acompanyarà la Laura, alumna en pràctiques. Ens ajudarà moltíssim i segur que nosaltres també la podrem ajudar.

 

IMG_1607

 

Dimecres 11 d’octubre de 2017

Avui ens estrenem com a padrins de lectura. Cadascú de nosaltres serà el padrí d’un alumne de P5. L’ajudarem a llegir i li explicarem tot allò que ells, per la seva edat, no son capaços d’entendre.

 

IMG_1608

 

Dilluns 9 d’octubre de 2017

Recomanem el repàs de les operacions bàsiques (suma, resta, multiplicació i divisió) donat als resultats baixos que s’obtenen a classe. Un treball diari a casa provocarà una millora segura i provocarà que no facin errors tan greus com no saber col·locar les xifres per realitzar la operació.

Divendres 6 d’octubre de 2017

La sortida d’ahir va resultar un èxit! Els alumnes van gaudir d’una jornada lúdica realitzant un munt de fotografies. Com ja hem comentat, realitzarem una exposició fotogràfica per mostrar les grans fotografies que es van fer.

Dimarts 3 d’octubre de 2017

Avui dimarts, a causa de la vaga general, no avancem temari ja què l’assistència a classe per part dels alumnes ha estat molt baixa.

Dijous 28 de setembre de 2017

Com vam comentar a la reunió d’inici de curs, us animem a que vingueu als grups interactius i visqueu en persona el seu funcionament i ajudeu als alumnes en el seu aprenentatge. Avui ja hem tingut la visita de dues mares.

IMG_0759

Divendres 22 de setembre de 2017

Per acabar el primer projecte del curs, el del nom de la classe, realitzem un mural en grup explicant les principals característiques dels ninjas.

IMG_0760

Dijous 21 de setembre de 2017

Ara, el torn dels grups interactius de català. Apliquem tot allò què treballem a l’assignatura!

IMG_0758

Dilluns 18 de setembre de 2017

Comencem els grups interactius! En aquest cas comencem amb les matemàtiques.

IMG_0757

Dijous 14 de setembre de 2017

Novetat d’aquest curs!!!

Aquest curs gaudirem del gust per l’escriptura. Alguns dies, a la part final del dia, els alumnes tindran una estona per escriure allò què més vulguin i en l’idioma què vulguin. Si volen, el text podrà ser llegit per algú o serà secret. Serà com el seu diari personal.

La llibreta es quedarà a classe i no podrà sortir de l’escola.

IMG_0756

Dimarts 12 de setembre de 2017

Benvinguts/des alumnes i famílies de 4t d’educació primària al vostre bloc del curs 2017-2018!

Espero que aquest bloc us serveixi per conèixer tot el que els alumnes fan a l’escola i per poder estar més connectats amb el centre i, més en particular, amb tot el cos de mestres que passa temps amb els alumnes.

Que tingueu un molt bon curs!!

 

Go to Top