3r PRIMÀRIA

Dimarts, 21 de febrer del 2017

A matemàtiques seguim treballant les taules de multiplicar, que ja sabem com s’aprenen…repetint i repetint per memoritzar-les i, si és jugant, millor!

A més li seguim “donant al coco” per resoldre aquests trencaclosques…

gim-mates

Divendres, 17 de febrer del 2017

I ja tenim la nostra Juana de Arco a tamany real! Ens encanta! A més, està feta íntegrament pels nens i nenes de 3r. Quins artistes!

juana

Dijous, 9 de febrer del 2017

Portem unes sessions treballant l’arbre genealògic. És curiós i divertit treballar basant-nos en la nostra història i els nostres origens. A partir d’aquí, treballarem la mitologia grega.

arbol-genealogico_proceso arbol-genealogico-final

Dimecres, 8 de febrer del 2017

A grups interactius de català hem introduït una nova activitat d’expressió oral amb el joc del Dixit. Es tracta d’inventar històries en cadena a través d’imatges, d’aquesta manera practiquem i millorem l’expressió oral.

A més, juguem al joc de l’abecedari grec seguint les instruccions que nosaltres mateixos vam inventar.

gic

Dilluns,  6 de febrer del 2017

Els últims dies hem estat treballant, entre d’altres coses, l’abecedari grec. És molt diferent al nostre! I bastant difícil!

Entre tots vam crear un joc de cartes, però no sabíem com jugar… així que ens hem posat mans a l’obra i, per grups, ens hem inventat diferents jocs i hem escrit les respectives instruccions (fent ús del model de text instructiu). Així que ara tenim 6 jocs nous per aprendre’ns l’abecedari grec!

alfabeto-griego-1

instrucciones

Dimarts, 24 de gener del 2017

A grups interactius de matemàtiques introduïm nous conceptes amb activitats dinàmiques i molt motivadores. Les figures geomètriques tenen més sentit si podem crear-les nosaltres!

També seguim amb les taules de multiplicar, ja ens les sabem totes! Fins la del 10!

gim-26-1-17

Divendres, 20 de gener del 2017

Aquesta tarda hem dut a terme l’activitat del FOLI GIRATORI a partir de l’obra de teatre Tarzán, que vam veure ahir.

Aquesta activitat consisteix en explicar una història i, quan sona el temps, passar el foli al company del costat, el qual ha de llegir el que està escrit i continuar la història seguint el seu propi criteri. Així fins que el foli torni a arribar a la persona que ha començat la història, havent passat per tots els components del grup.

Amb aquesta activitat practiquem cal·ligrafia (hem de fer una lletra que entengui tothom, no només nosaltres!), expressió escrita, imaginació, coherència, cohesió, etc. A més, és súper interessant llegir després com han quedat les històries!

foli-giratori

Dimarts, 17 de gener del 2017

Avui, a grups interactius de matemàtiques, hem començat a treballar les figures geomètriques. Gràcies als Reis Mags que ens van portar aquest joc, hem pogut treballar d’una manera molt entretinguda i pràctica.

construccion-figures-geometriques

Dilluns, 9 de gener del 2017

Avui iniciem el segon trimestre del curs! La primera classe del 2017!

Tenim ganes i il·lusió, que és el més important.

Preparats…llestos…ja!

 

Dimecres, 21 de desembre del 2016

S’apropen els dies de l’any més desitjats pels nens. Demà és l’últim dia de classe; vindrà el patge dels Reis Mags i gaudirem fent diferents activitats.

Sigueu feliços i gaudiu d’aquestes festes envoltats dels vostres!

BON NADAL I BON ANY!!

Ens veiem l’any que ve!

 

Dimecres, 14 de desembre del 2016

Avui la Paqui ens ha portat més informació de la sal. I és que resulta que la sal no només s’utilitza pels aliments, també s’utilitza com a producte de neteja (per netejar maquinària del port, per exemple). És curiós, oi?

Mai està de més aprendre curiositats com aquesta. Gràcies Paqui!

la-sal-usos

 

Dimarts, 13 de desembre del 2016

Ja estem preparant la nostra manualitat de Nadal!

Esperem que us agradi tant com a nosaltres fer-la. Teniu una idea de què pot ser?

manualitat

 

Dimecres, 30 de novembre del 2016

Avui l’Aitor ens ha portat una mostra ben gran de sal agafada directament de la natura, abans de ser tractada per l’ús domèstic. El fet és que l’altre dia, parlant de l’alimentació a l’antiga Grècia, ens vam preguntar si ja a aquella època feien servir la sal per donar més gust al menjar. I encara ho seguim investigant…

sal

 

Dimarts, 29 de novembre del 2016

A Grups Interactius de Matemàtiques seguim gaudint de l’ajuda dels pares i mares de la classe. Estem treballant les taules de multiplicar, els nombres romans i problemes matemàtics.

gim

 

Dimarts, 23 de novembre del 2016

In third grade, we are creative!

plastica

 

Dilluns, 21 de novembre del 2016

A projecte, seguim fent de professors. Cada cop ens ho prenem més seriosament i cada cop aprenem més; la millor manera d’interioritzar coneixements és explicant-los. I així ho fem: expliquem el que hem après als companys, els corretgim, aclarim dubtes, etc.

fem-de-profes

 

Dijous, 17 de novembre del 2016

A ètica hem fet una activitat individual: “L’equipatge de l’ecologista emocional”.

etica

 

Dimecres, 16 de novembre del 2016

Seguim treballant els números romans i què millor manera de fer-ho que jugant.

En els següents enllaços, hi ha una sèrie de jocs amb números romans que ens ajudaran a interioritzar-los de manera lúdica i divertida.

A practicar!

NÚMEROS ROMANS_jocs interactius_1

NÚMEROS ROMANS_jocs interactius_2

NÚMEROS ROMANS_jocs interactius_3

 

Dimarts, 15 de novembre del 2016

A informàtica aprenem a fer presentacions amb PowerPoint.

informatica-ppt

 

Dilluns, 14 de novembre del 2016

Com que cada grup ha aprofundit en un tema sobre COM VIVIEN A L’ANTIGA GRÈCIA, ara cada membre d’un grup haurà de fer de professor als altres grups i explica’ls-hi el que ha après. Així fins que tothom tingui tota la informació necessària per seguir avançant en el projecte.

fem-de-profesors

 

Dijous, 10 de novembre del 2016

Fem recerca, posem en comú la informació i resumim. Aquesta és la base en el treball per projectes. Cada vegada ho fem millor, però hem de seguir treballant.

resum-grecia

 

Dimecres, 9 de novembre del 2016

A informàtica, hem buscat informació sobre l’Antiga Grècia per ampliar la que tenim. A més, hem fet recerca d’exemples i significats de paraules clau.

piccollage

 

Dimarts, 8 de novembre del 2016

Aquest matí, a grups interactius de matemàtiques, hem comptat amb la col·laboració de més mares de la classe. Gràcies!

gim

Aprofitem per comunicar que seguim treballant en les taules de multiplicar. L’objectiu és aprendre-les totes abans que arribin les vacances de Nadal. Ànims!

 

Dijous, 3 de novembre del 2016

A grups interactius de català hem gaudit de la companyia d’una mama de la classe. Ens ha estat de molta ajuda.

gic

 

Dimecres, 2 de novembre del 2016

Ja tenim localitzada Grècia en el mapa! I sabem una mica més d’història de les ciutats més importants de l’Antiguitat: Atenes i Esparta.

mapa-grecia-2

 

Divendres, 28 d’octubre del 2016

Aquesta tarda, a l’escola, hem cel·lebrat el Halloween. Zombies, bruixes… per tot arreu!

halloween

 

Dijous, 27 d’octubre del 2016

Avui hem gaudit de la jornada de germanor de l’escola. El bon temps ens ha acompanyat i ens ho hem passat pipa!

arbucies

 

Dimecres,  26 d’octubre del 2016

A plàstica,  hem decorat la nostra porta amb motius de la tardor! AUTUMN IS HERE!

porta-decorada

 

Dimarts, 25 d’octubre del 2016

Avui a informàtica, hem treballat per parelles i hem fet recerca d’enllaços interessants pel projecte.

Hem après a copiar i enganxar en un document de Word adreces de blogs, webs,  publicacions Slideshare i PowerPoint.

informatica

A més, aquest matí hem gaudit de la companyia dels pares que han vingut de col·laboradors a la sessió de grups interactius de matemàtiques. Us agraïm molt la vostra col·laboració i us hi esperem ben aviat!

Divendres, 24 d’octubre del 2016

Durant aquesta setmana hem iniciat el segon projecte: l’Antiga Grècia.

Ens hem estat informant i n’hi ha moltes coses que volem saber:

  • Com vivien? (què menjaven, com vestien, com eren les cases, etc.)
  • On està Grècia?
  • Com construïen les cases? Amb quins materials?
  • Què van inventar?
  • Per què tenien tants Déus? Com es deien? Quins poders tenien?
  • Quins van ser els personatges més importants?

I moltes coses més!

Ens espera un projecte apassionant!

 

Dimarts, 18 d’octubre del 2016

Avui hem anat a la biblioteca. Hem escoltat alguns consells del bibliotecari i hem après a buscar els llibres disponibles a través dels ordinadors que tenen allà.

Hem passat una estona entretinguda, però cal dir que hem de millorar l’actitud i el saber estar, en aquest cas, a una biblioteca. Confiem que la pròxima vegada ho farem millor.

biblio biblioteca

 

Divendres, 14 d’octubre del 2016

Cadascú ha dibuixat la seva propia Juana de Arco. Ens han quedat molt xules i les utilitzarem com a tapa per al projecte.

portada

 

Dijous, 13 d’octubre del 2016

Durant els últims dies, hem estat enllestint el projecte. Cada grup va preparar en una cartulina una escena de la vida de Juana de Arco. realitzacio-murals

Després, van fer l’exposició a la resta de companys.

exposicions

I així és com ha quedat:

thumbnail_piccollage1

 

Divendres, 7 d’octubre del 2016

Estem arribant al final del nostre primer projecte. Una de les últimes activitats ha estat escriure, per grups, unes preguntes a partir de tot el que hem treballat sobre Juana de Arco. Després, hem fet intercanvi de preguntes amb els altres grups. D’aquesta manera, acabem d’assolir els continguts d’una manera més lúdica.

preguntes

 

Dimecres, 5 d’octubre del 2016

A plàstica hem realitzat aquesta manualitat tan de la tardor.

Arts and Crafts:  The grapes in the autumn

thumbnail_PicCollage[1]

 

Dimarts, 4 d’octubre del 2016

Comencem oficialment els grups interactius! Avui, matemàtiques!

Dòmino amb números romans i decimals, problemes, sumes portant-ne, restes portant-ne i repàs de les taules de multiplicar… Activem el cronòmetre i… comencem!

thumbnail_PicCollage[1]

 

Divendres, 30 de setembre del 2016

Durant aquesta setmana, hem treballat un nou contingut en el projecte de Juana de Arco, la NUMERACIÓ ROMANA.

Ara, entre d’altres coses que ens faciliten conèixer els números romans, sabem que la història que estem treballant va tenir lloc al segle quinze (s.XV).

Per fer una mica de memòria pengem aquesta imatge:

Resultado de imagen de números romanos información para niños

 

Dimecres, 21 de setembre del 2016

Ja en tenim nom per a cada grup de la classe! Així ens serà més fácil dirigir-nos a ells.

A més, seguirem un sistema de punts: el grup que més punts aconsegueixi per bona actitud, per treballar bé en equip, per esforç, etc. tindrà premi en acabar el trimestre!

PicCollage (2)

 

Dimarts, 20 de setembre del 2016

Ja hem decidit el nom de la classe: JUANA DE ARCO!

Impressionant la història d’aquesta noia!

Tenim alguna idea de qui era, però ens han sorgit moltes preguntes:

  • Per què li deien Juana de Arco?
  • Va tenir fills?
  • Com es deia la seva familia?
  • Quin any va néixer? I quan va morir?
  • On va néixer?
  • Quin idioma parlava?
  • Per què es va fer famosa/heroïna?
  • Com era la vida en aquella época?
  • Per què va anar a l’exèrcit de França?
  • Quines armes utilitzaven per la guerra?
  • Per què pensaven que era una bruixa?
  • Com va ser capturada? Qui la va capturar? Quan?

Aquestes són les que ens han sorgit…intentarem, entre tots, resoldre-les totes!

 

Dimarts, 13 de setembre de 2016

Quina activitat més xula hem fet aquesta tarda els nens i nenes de 3r!

Havíem de penjar-nos un cartellet a l’esquena, i cada company ens havia d’escriure una qualitat nostra.

Ens agrada escriure coses bones als demès, però ens encanta llegir totes les coses positives que pensen els companys de nosaltres.

Avui hem sortit una mica més feliços!

3r