PRIMER

Divendres 3 d’abril del 2020

A partir d’avui comencen les “vacances de Setmana Santa”. Durant aquest període no enviarem nova feina. Amb la que hem enviat durant aquest període de confinament més les feines pendents de la carpeta de cada alumne hi ha de sobres.

Aprofiteu aquest període per jugar i passar el temps el millor possible. Si busqueu per internet, trobareu segur jocs a fer en família i que a més a més milloraran la part “acadèmica” dels alumnes.

Bona Setmana Santa!

Dimecres 1 d’abril del 2020

L’equip de mestres es va reunir telemàticament ahir a la tarda Vam decidir que s’intentarà facilitar la forma de veure les feines. Es realitzarà un quadre més resumit on es veurà més fàcil la feina a fer i els enllaços.

Des de l’equip de mestres, us volem comentar una sèrie de coses. Primer de tot, donem com a prioritat la part emocional de les persones, i molt més en aquests moments, i no tant la part acadèmica. Això no treu que considerem, també, important l’evolució acadèmica dels alumnes. Les feines que posem, no les considerem obligatòries a fer. Pensem que cadascú ha de fer el que pugui/cregui. Per nosaltres seria molt més fàcil no posar res, però això no entra dins la filosofia de l’escola. Recordem que les famílies heu de col·laborar per l’evolució dels vostres fills/es (que us necessiten a nivell emocional i també acadèmicament).

També entenem que no tothom té els mateixos recursos. No obliguem a ningú a comprar-se una impressora o instal·lar-se internet, però creiem que tots ens hem de “sacrificar” una mica, i més en aquests moments, i buscar solucions i no centrar-nos en buscar problemes, que ja en tenim prous a la societat (al estar parlant de temes escolars, estem parlant de coses importants pels vostres fills/es). Per exemple, si no teniu impressora, que agafin un full, que copiin el problema i el resolguin (treballaran escriptura a més a més de matemàtiques).

Per últim, entenem que sense assistir a classe, és impossible que els alumnes compleixin l’horari escolar (de 9.00 a 13.00 i de 15.00 a 17.00) però sí que poden fer “algo”. És complicat estar tancat a casa i si teniu fills/es petits, més. Penso que és qüestió d’hàbits i de trobar el moment. Jo, personalment, amb el meu petit de P5, fem feina cada dia, de dilluns a divendres, però en horaris adaptables a ell. Dona igual començar a les 10.00, a les 16.00 o a les 19.00h. Fem cada dia una fitxa i una pàgina de llibreta d’escriptura i acabem quan acaba, siguin 30 minuts o 60. És important aquest “acord” que també ve lligat amb més hores del normal de joc amb ell i no estar tanta estona per les xarxes socials, mòbils o internet.

Molts ànims i espero veure’ns aviat!!!

Dilluns 30 de març del 2020

Ja s’han penjat les feines d’aquesta setmana. Recordem, que aquesta setmana pot haver més feina que a la passada ja què durant setmana santa no hi haurà feina, així que la següent ronda de feines serà d’aquí dues setmanes.

Dilluns 23 de març del 2020

Primer de tot, disculpeu la falta d’actualització d’aquesta pàgina i del bloc. El mateix dijous, últim dia d’escola, he tingut i tinc greus problemes familiars relacionats amb la salut, que han provocat que des d’aquell dia, faci vida al hospital de Barcelona tot i el risc que comporta amb tot això del tema del coronavirus.

Sobre el tema de què fer durant aquesta aturada, l’últim dia a classe vaig comentar als alumnes que portessin la carpeta taronja a casa i acabessin totes les fitxes que els faltava per acabar. La cosa es manté. Sobre les assignatures, us proposo una sèrie de coses.

A matemàtiques, aquella setmana vam fer una activitat d’operacions. En aquesta fitxa estan tots els tipus d’operacions que hem treballat durant el curs. Cada alumne, segons el seu nivell, dominarà més o menys. Durant aquesta aturada repasseu i treballeu-les. Us poso la foto de la fitxa. També us ofereixo que si alguna família vol veure com va fer el seu fill/a la fitxa, que m’escrigui un mail demanant la fitxa i jo se la passo (així podreu veure el nivell del nen/a).

   

A llengua, podem dividir l’assignatura en dos parts: lectura i escriptura.

Sobre lectura, és molt important que llegeixin cada dia. Que llegeixin coses que els agradi o motivi, així aconseguiran tenir una bona sensació amb la lectura. Que llegeixin en lletra de pal o en lletra lligada. Primer s’ha de dominar la lectura en lletra de pal per passar després a la lletra lligada, però situant-nos al segon/tercer trimestre de primer de primària, ja s’hauria de llegir en lletra lligada. Com més es practiqui, millor es llegirà i així podran anar millorant altres aspectes com la comprensió de textos (d’allò que llegeixen) poden així explicar el què han llegit o respondre preguntes sobre la lectura. És, també, molt important, aquesta comprensió.

Sobre l’escriptura, hem treballat moltíssim aquest trimestre la lletra lligada. És important que la practiquin a casa i que la facin “bonica”, comprensible i de tamany proporcional. Dic lo de “bonica” perquè ara que l’estan aprenent és bo que consolidin una bonica lletra per així mantenir-la al llarg dels anys. Per un professor, veure una lletra bonica et fa treure un somriure i et donen moltes ganes de llegir allò que ha escrit. Quan es fan més grans, els alumnes s’obliden de treballar la seva lletra (pensen que es cosa de petits) i si la tenen consolidada guanyaran moltíssim. Dic lo de comprensible perquè és molt important que ells i tothom puguin llegir sense problemes el que escriuen. Que es sapiga si és una A o una O i moltes altres de semblants. Dic lo de tamany proporcional perquè, és bo que les lletres tinguin un tamany semblant. Que les lletres altes (L,T,B, etc.) siguin altes. Que les baixes (F,G,J, etc.) siguin baixes i les que no son ni altes ni baixes siguin ni altes ni baixes (A,E,R,V, etc.). Que utilitzin línies o pautes (hem treballat amb la pauta Montessori) i així podran millorar el tamany de les lletres i el fer-les rectes i sense torçar-se. Podeu mirar l’àlbum del primer trimestre on trobareu feines d’escriptura.

Sobre qualsevol cosa no dubteu en escriurem al mail. Us contestaré tan aviat com  pugui. Soc persona que valora moltíssim la salut i en aquests moments que em toca viure doncs molt més però sempre tindré un o els moments que siguin per vosaltres. Cuideu-vos moltíssim, feu molt cas als consells que ens donen (estic veient la realitat a l’hospital i el què s’informa i veig que no arriba a la societat la realitat que es viu en els centres hospitalaris). L’últim que us vull dir és:

QUEDEU-VOS A CASA!!!

Dimarts 10 de març del 2020

Continuem el nostre viatge pel món amb el projecte de la volta al món de Willy Fog. Ja hem passat per Singapur i ara ens toca passar per Hong Kong. A quin país formarà part Hong Kong i quin seran els dos colors de la bandera d’aquest país?

Dilluns 9 de març del 2020

Aquest matí hem gaudit d’un scape room organitzat pels alumnes de segon d’ESO. L’activitat es deia “Notrescape” i estava basat amb Notre Dame. Els alumnes s’ho han passat genial!

Divendres 6 de març del 2020

Continuem el nostre treball de la lletra lligada. Ahir dijous vam treballar la “v” i la “w” amb vocal. La setmana que ve ja acabarem, de nou, l’abecedari. Cada cop hem de fer una millor lletra lligada que entenem nosaltres i tots els que ens envolten.

A matemàtiques seguim treballant petits problemes que es resolen amb sumes i restes. Cada cop hi ha més sumes portant i les anem fent millor cada dia.

Dimecres 4 de març del 2020

A projecte treballem Bombay i Calcuta, ciutats de l’Índia molt importants en el viatge de Willy Fog. Coneixerem el Taj Mahal, les mesquites, el ioga i la importància d’alguns animals, com la vaca.

Dimarts 3 de març del 2020

És important el treball de lectura, tan a l’escola com a casa, així que tota opció a llegir és positiva. A classe tenim una biblioteca que els alumnes utilitzen durant la franja de lectura.

Al veure que hi havia llibres que els i les alumnes volien llegir, els donem permís a endur-se el llibre a casa sota una sèrie de condicions. És important que aquest llibre que va a casa sigui llegit i no es quedi dins de la motxilla o tirat per l’habitació.

No es necessari que el llibre el tornin el dia següent però tampoc que es quedi tot el mes a casa.

Dilluns 2 de març del 2020

A projecte, com ja hem acabat de veure la sèrie, podem avançar més ràpid amb les fitxes. Avui hem acabat les fitxes sobre Suez. Hem conegut algo més les piràmides, els camells i els jeroglífics. Com serà el nostre nom escrit en jeroglífics?

Divendres 28 de febrer del 2020

En aquest segon trimestre farem, també, una reunió de famílies amb el tutor. A no ser que hi hagi un canvi, es realitzarà el dimecres 18 de març a les 17.15h a la mateixa classe. A més a més, també tenim data per l’exposició del segon projecte del curs. Si no hi ha cap canvi, es realitzarà el dilluns 30 de març durant la jornada de la tarda.

Dijous 27 de febrer del 2020

A català ja estem a punt d’acabar l’abecedari sil·làbic ja què avui hem treballat la “s” i la “t” més vocal. A matemàtiques ja coneixem el que son les unitats i les desenes i, a més a més, continuem fent sumes on ja hi ha tres nombres i amb dos xifres cada nombre!

A emocions hem treballat el relax on, fins i tot, hem escoltat una cançó amb bastant ritme. A projecte, com ja hem acabat de veure la sèrie, ara ens toca treballar més amb les fitxes i avui hem conegut on es troba el quart destí de Willy Fog, Rigodón i Tico: Suez.

Dimecres 26 de febrer del 2020

A grups interactius continuem treballant diferents aspectes, en el dia d’avui tocava matemàtiques. Avui hem comptat euros i cèntims, hem pintat un dibuix que estava dividit en parts i on hi havia una resta a cada part i s’havia de pintar del color que tocava segons el resultat de la resta. També hem jugat al memory, hem fet una simetria de colors i a més a més hem fet “collars” col·locant boles en una corda seguint i creant seqüències de colors. Com podem aprendre amb feines i tasques del tot divertides!

Aquesta tarda acabem la sèrie de Willy Fog i la volta al món en 80 dies. Conseguirà el seu objectiu? Com acabarà? Quina emoció!!!

Dijous 20 de febrer del 2020

Avui ens ha tocat treballar la Q i la R amb les vocals. Com ens ha costat trobar paraules que comencin amb la “q”!!! A matemàtiques hem continuat amb el nostre treball de problemes i d’operacions. No oblideu repassar-les!

A la tarda, a projecte, hem acabat les fitxes de Brindisi i a la pròxima sessió començarem amb el següent destí: Suez.

Dimecres 19 de febrer del 2020

Avui hem vist el capítol 24 de la volta al món de Willy Fog. Dimarts veurem el 25 i dimecres l’últim, el 26. Conseguirà Willy Fog donar la volta al món en 80 dies?

Dilluns 17 de febrer del 2020

Comencem avui amb el treball cooperatiu. Cada alumne tindrà un càrrec dins el seu equip de treball, format per les cinc persones de la seva taula. Ja hem fet els canvis de lloc i cadascú ja coneix als seus companys. Els càrrecs seran coordinador/a, portaveu, secretari/a, moderador/a i ajudant/a. Tots els alumnes, al llarg dels dies, passaran pels cinc càrrecs.

Avui és el primer dia de tot això i amb el pas del temps ho anirem coneixent molt millor però avui sembla que costarà ja que els i les alumnes han vingut molt mandrosos. Tan mandrosos que avui cap ha estat capaç de vestir-se i han vingut al cole directament amb el pijama. I demà toca venir amb una sabata diferent a cada peu.

Dijous 13 de febrer del 2020

Continua el nostre treball de la lletra lligada. Avui ha tocat l’estructura sil·làbica de la N i la P + vocal. Cada cop ens endinsem més en la lletra lligada però necessitem més. Hem d’insistir en el treball diari i practicar-la cada dia. També, llegint cada dia a casa, millorarem el treball de la lletra lligada. A matemàtiques hem repassat les operacions de dos xifres. és important que primer aprenguin i consolidin la suma sense portar que portant-ne. Repasseu-les ja què a classe hi ha massa alumnes que no tenen l’atenció que haurien de tenir i quan fem activitats realitzen massa errors, deguts a que no han escoltat durant l’explicació. A projecte hem començat amb les fitxes del següent destí de Willy Fog: Brindisi.

Dimecres 12 de febrer del 2020

Donem llibertat per treballar. Sortim del nostre lloc i ens movem lliurement per la classe buscant un lloc per poder treballar sense que ens molestin. Una bona manera per treballar les coses noves que aprenem, com les sumes portant.

 

Dimarts 11 de febrer del 2020

A matemàtiques hem donat un súper pas endavant. Hem començat a fer sumes portant!!! Estem avançant i avançant. És important que anem repassant per així millorar tot el què aprenem a l’escola.

Dilluns 10 de febrer del 2020

A projecte ja estem acabant les fitxes del segon destí del viatge de Willy Fog, París. Hem conegut la Torre Eiffel, l’arc del Triomf, a quin país es troba aquesta ciutat i algunes coses més. A més a més hem seguit veient els capítols de la sèrie. Ja queda menys per acabar-la!

Divendres 7 de febrer del 2020

A partir d’avui els alumnes seran protagonistes de la seva agenda. Començaran a escriure coses en ella per tal de familiaritzar-se amb ella. Recordeu que és important el control de l’agenda ja què és la principal eina de comunicació entre l’escola i les families.

Dimecres 5 de febrer del 2020

A grups interactius de matemàtiques estem treballant, entre altres coses, la numeració de l’1 al 50. Vam treballar aquesta numeració durant el primer trimestre i fins ara l’hem estat treballant per consolidar-se més. En breu seguirem amb la següent numeració i veiem que encara hi ha alguns casos que els costa de l’1 al 50. Practiqueu aquesta numeració a casa o pel carrer de la forma que més us agradi: bingo, dictats numèrics, jugar a trobar números, etc

Dimarts 4 de febrer del 2020

A matemàtiques hem continuat treballant les operacions matemàtiques d’euros i cèntims. Recordem que sumem o restem els euros per una banda i els cèntims per una altre. Ara ja som capaços de fer operacions matemàtiques de dues xifres, això sí, sense portar-nos cap (ja arribarà!!!). Avui també, a projecte, hem començat a treballar la segona ciutat del viatge de Willy Fog, la ciutat de París. Si voleu participar de la decoració de la classe, podeu portar fotografies o dibuixos dels elements més característics dels llocs que visitarem: el Big Ben de Londres, la torre Eiffel de París, piràmides d’Egipte, etc.

Dijous 30 de gener del 2020

Anem millorant en el nostre treball de lletra lligada. Avui hem practicat la J i la K + vocals. A més a més hem començat a sumar euros i cèntims.

A projecte hem començat a fer les dues últimes fitxes referides a Londres i així hem pogut continuar completant l’itinerari de classe sobre el planning de viatje de Willy Fog.

Dimecres 29 de gener del 2020

Ara que ja hem començat a penjar alguna nota a la pàgina web de l’escola, volia aclarir una cosa. Hi ha activitats on alguns alumnes tenen notes massa baixes. Això és degut a la seva falta de treball. Hi ha activitats, com la que hi ha de català, que ha estat realitzada a grups interactius i, per tant, tenen temps limitat. Això provoca que, si els alumnes es distreuen i no treballen, presenten feines per sota del seu nivell i la seva nota pot estar molt per sota del que podrien tenir si treballessin amb ganes i quan toca. Tots els alumnes que tenen la feina suspesa, com d’altres que tenen aprovats baixos, són per aquest motiu.

És important que des de casa s’insisteixi en això i que vegin que no esteu satisfets a l’igual que nosaltres com a professors també ho fem a classe, ja què, en aquests casos esmentats anteriorment, tenen un nivell més alt del mostrat.

Per entrar a veure les notes i altre tipus d’informació heu d’entrar al web de l’escola (www.centroescolarsanfrancisco.net). A la part de la dreta heu d’introduir el vostre usuari i contrasenya. Després d’això, us apareixerà en el menú superior l’opció EVA. Cliqueu allí per entrar a l¡informació personal.

 

Divendres 24 de gener del 2020

Hem realitzat el sorteig per veure quin familiar ens acompanya a l’excursió del dimarts. S’havien presentat tres famílies i la guanyadora ha estat la Lucia Garcia. De cara a futures excursions on puguin venir familiars, les families que ja ens acompanyen a una no poden repetir (sí podria ser si en una futura excursió fossin l’única a presentar-se) i les que s’han apuntat a aquesta però no han sortit guanyadores poden apuntar-se a les següents.

Dijous 23 de gener del 2020

A català hem continuat el nostre treball de la lletra lligada. Avui hem treballat les síl·labes GA, GE, GI, GO, GU, HA, HE, HI, HO i HU.

A matemàtiques hem començat a fer operacions de tres números, com per exemple 12+25+31. A projecte, hem vist un nou capítol i ja hem començat a aprofundir en cadascuna de les ciutats que visita Willy Fog en el seu viatge. Així que comencem a conèixer més sobre Londres.

A més a més, ens han visitat la Núria i el Pep, alumnes de segon, i ens han ensenyat les seves feines sobre Egipte, el seu projecte.

 

Dimarts 21 de gener del 2020

El proper dimarts dia 28 de gener anirem d’excursió al museu egipci de Barcelona. La sortida es farà durant el matí (9.00 a 13.00h). En aquesta sortida ens pot acompanyar un familiar de la classe.

Deixem de marge demà dimecres i dijous per posar-se en contacte amb el tutor per si algú està interessat en venir. El divendres, a la classe i davant dels alumnes, es faria un sorteig, en cas que hi hagi més d’un voluntari/a, de la persona que ens acompanyaria.

Divendres 17 de gener del 2020

Un dels objectius d’aquest trimestre és que els alumnes expliquin les coses que passen a casa, ja siguin coses bones o dolentes i no solament siguin els professors els que expliquen les coses. Això ajuda a la seva comunicació i beneficia el coneixement de les famílies amb el que es fa a l’escola.

El que sí es demana és una revisió diària de l’agenda ja que hi ha casos d’alumnes que tenen notes a l’agenda i que no estan signades o peticions de tutoria que no es responen i per tant, arriba el dia de reunions, es perden torns i s’ha de retardar les reunions amb altres famílies.

A més a més encara hi ha casos d’alumnes que venen a classe sense material, cosa que ja no hauria de ser així. Com a mínim haurien de tenir sempre el llapis i la goma.

Dijous 16 de gener del 2020

Seguim amb el nostre treball d’escriptura en lletra lligada i avui ens toca la síl·laba amb la D (da, de, di, do i du) i la F (fa, fe, fi, fo i fu). Aprofitem aquesta activitat per buscar 10 paraules que comencin amb alguna d’aquestes síl·labes i així les escrivim en lletra lligada.

A matemàtiques hem començat a fer sumes i restes amb números de dos xifres, com per exemple, 23 + 12 o 45 – 12 (encara sense portar-nos cap!!!).

Dimarts 14 de gener del 2020

Després d’un trimestre d’adaptació al curs i a l’etapa, comencem aquest segon trimestre amb alguna novetat. Una de les més importants és que començarem a introduir qualificacions a la plataforma. Durant el trimestre seguirem avaluant les feines dels alumnes i aquestes qualificacions les penjarem a la pàgina web. No es penjaran totes les feines que fem i la qualificació serà numèrica (de 0 a 10). Això ajudarà al seguiment del rendiment dels alumnes i a saber quines feines estem fent (a més a més d’aquest bloc).

Dilluns 13 de gener del 2020

Inici d’una nova setmana amb els grups interactius de català. Treballem a partir d’activitats variades i divertides. A la tarda hem començat a veure els capítols de la sèrie de la volta al món, cosa que ens ajudarà moltíssim durant el projecte.

Dijous 9 de gener del 2020

Comencem un nou projecte. El seu títol és “La volta al món en 80 dies”. Ens centrarem amb la sèrie de dibuixos dels anys 80, seguint el recorregut que fa Willy Fog, com ho fa i les principals característiques dels llocs que visita.

En els projectes, els alumnes poden aportar informació, prèviament buscada a casa o allà on vulguin. Aquesta informació serà avisada pel professor per tal de centrar aquesta informació amb el punt en el que ens trobem del projecte. En aquests primers dies, ens centrarem amb el protagonista i la resta de personatges així que podeu aportar fotos o dibuixos d’aquests.

Avui hem començat amb la presentació del projecte i fent l’apartat “Què sabem?”

Dijous 9 de gener del 2020

A Català continuem el nostre treball de la lletra lligada. Ara ens centrarem amb l’escriptura sil·làbica, començant per BA, BE, BI, BO, BU, CA, CE, CI, CO i CU. Aquest treball és un dels més importants del curs i s’ha d’anar treballant regularment ja què una bona escriptura és bàsic pels alumnes.

A emocions hem aprofitat les recents vacances de Nadal per treballar les emocions viscudes al rebre regals o al veure com a algú en rep un.

Dimecres 8 de gener del 2020

Benvinguts de nou! Comencem un nou trimestre i esperem que sigui un trimestre ple d’activitats, evolució i grans somriures. Comencem el dia amb els grups interactius de matemàtiques i l’acabem fent un dibuix on cada alumne mostrarà el què més li ha agradat durant les vacances de Nadal.

Avui entreguem de nou la llibreta de receptes a l’alumne que li toca. Seguiu fent-la tan bé com s’ha fet durant el primer trimestre!

Dimecres 18 de desembre del 2019

Moltíssimes gràcies pel regal de Nadal. S’agraeix molt el detall. Que tingueu tots molt bones festes i una molt bona entrada d’any 2020!

Dilluns 16 de desembre del 2019

Les famílies que encara no heu tingut cap tutoria durant aquest primer trimestre no us preocupeu. Al tornar de vacances, durant el gener, la farem.Entre l’informe de notes del trimestre i les coses que hem pogut parlar de manera informal ja tindreu una valoració de la situació dels alumnes.

Dilluns 16 de desembre del 2019

Recordeu que aquest divendres 20 al matí farem l’amic invisible. Ja podeu portar el vostre regal embolicat i amb el nom del destinatari en una etiqueta. No ens esperem a l’últim moment no sigui cas que per algun problema inesperat algun alumne es quedi sense regal.

Divendres 13 de desembre del 2019

Anem millorant la lectura amb l’ajuda dels nostres padrins lectors!

Dimecres 11 de desembre del 2019

El treball a grups interactius, a més a més d’enriquidor, pot ser del tot divertit i variat. Recordeu que podeu venir quan vulgueu a viure l’experiència col·laborant amb l’escola.

Dimarts 10 de desembre del 2019

Avui hem tingut l’exposició dels projectes del primer trimestre. Ha estat tota una experiència pels alumnes que han pogut gaudir amb tots vosaltres. Moltes gràcies per venir!

Dimarts 3 de desembre del 2019

El proper dimarts dia 10 de desembre farem l’exposició del projecte “Som de Primària”. L’horari de l’exposició serà de 15.30 a 16.30 i es farà al gimnàs de l’escola. Allà, trobareu les diferents feines fetes pels alumnes. A més a més, com a activitat d’aquesta exposició, els i les alumnes faran de guies dels familiars i us ensenyaran les zones de l’escola dedicades a educació primària inclosa la classe de primer, lloc principal de feina. Us hi esperem!

Dilluns 2 de desembre del 2019

Hem fet el sorteig de l’amic invisible. A cada alumne li ha tocat un company de classe. A cada alumne li he grapat el paper amb el nom de l’alumne que li ha tocat al final de l’agenda. Recordem que l’activitat la farem durant el matí del dia 20 de desembre, últim dia del trimestre.

El pressupost màxim a gastar-se seran 5 euros. El regal haurà d’estar embolicat i s’ha de col·locar el nom del que li feu el regal enganxat en una etiqueta. Quan tingueu el regal el podeu portar i el guardarem a la classe, així evitem problemes d’última hora d’alumnes que aquell dia no s’han enrecordat de portar-lo.

Dijous 28 de novembre del 2019

Avui a català aprenem les tres últimes lletres en lletra lligada: la X, la Y i la Z. A partir d’ara ens centrarem en treballar la unió d’aquestes lletres en lletra lligada, com per exemple “ba”, “be”, “bi”, “bo”, “bu” i així progressivament. A emocions entregarem a l’atzar els quatre dibuixos que van fer sobre por, sorpresa, alegria i tristesa. Solament amb el dibuix hauran d’encertar quina emoció és.

Dimarts 26 de novembre del 2019

A matemàtiques ens estem centrant en la dimensió de raonament i prova a partir de les activitats que trobem en el llibre i que fem a la classe.

Dilluns 25 de novembre del 2019

A projecte comencem la tercera fase, que és la que té a veure amb els professors. A partir d’un sorteig, als alumnes els tocarà un/a professor/a de primària i hauran d’escriure sis preguntes per fer-li. Què podrien preguntar?

Dilluns 25 de novembre del 2019

Seguim amb el treball a la llibreta de receptes. Per ara estan sortint unes grans receptes i el que és millor, tots i totes esteu respectant els períodes d’entrega de la llibreta. Felicitats i seguim així!

Divendres 22 de novembre del 2019

A Primària, el seguiment de l’avaluació de l’alumne es fa a partir de la pàgina web de l’escola. Nosaltres, a primer, hem considerat que aquest primer trimestre comentem l’evolució de cada alumne per mitjà de les tutories o de l’agenda. En aquest trimestre, prioritzem l’adaptació a la nova etapa i hem trobat una mica precipitat “posar un número” en una activitat feta a classe. L’últim dia de trimestre s’entregaran les notes d’aquest trimestre on cada assignatura i les seves dimensions s’avaluaran amb:

– Assoliment excel·lent.

– Assoliment notable.

– Assoliment satisfactori.

– No assolit.

 

A partir d’aquell moment (inici del segon trimestre) sí que podrem seguir l’evolució a partir del web, com també a les tutories i a l’agenda.

Dijous 21 de novembre del 2019

Us volem proposar una activitat. Hem pensat de fer l’amic invisible entre els alumnes de la classe. A cada alumne li tocarà un company de la classe i li haurà de portar un regal. L’intercanvi de regals es farà l’últim dia del trimestre, el divendres 20 de desembre. El pressupost per gastar-se serà d’un màxim de 5 euros.

Si hi ha alguna família que no hi està d’acord i no vol participar, demano que es comuniqui per així poder fer les parelles. La setmana que ve seguiré informant!

Dimarts 19 de novembre del 2019

Aquesta setmana continuem la pràctica de la lletra lligada i n’aprendrem 3 de noves: la T, la V i la W. Seguirem treballant i treballant la lletra lligada però no oblideu de llegir també en lletra de pal. A matemàtiques continuarem treballant els problemes i les sumes i restes. Ja portem poc més de dos mesos però estem notant la millora en els alumnes. Que això continui!!!

Diluns 18 de novembre del 2019

Continuem practicant els balls del festival de Nadal. Us poso les cançons que fem per així poder practicar a casa. És decisió de cada família voler veure com practiquen els vostres fills/es o esperar-se al dia del festival. Les cançons són:

“Es navidad” de Juan D. y Beatriz

“Merry Christmas everybody” de Steps.

Dimarts 12 de novembre del 2019

Avui hem tingut un dia d’allò més que ple. Primer de tot ens han fet una xerrada sobre alimentació centrant-nos en els esmorzars saludables. A continuació, han vingut els dentintes i ens han fet una revisió (a la tarda ja hem donat l’informe de cada alumne que ens han proporcionat) i a continuació hem anat a fer una visita a la biblioteca de Sant Martí per conèixer el seu funcionament.

Tot i que avui el comportament dels alumnes ha estat millor que el de la sortida al mercat, aprofito per comentar que portem uns dies massa dolents d’actitut a classe, amb poca serietat per treballar i per escoltar les indicacions i explicacions de la totalitat dels professors/es. Esperem que això es modifiqui ja que en massa casos, a les classes, comprovem que hi ha alumnes que no tenen ni idea del que hem estat explicant i comentant.

Dilluns 11 de novembre del 2019

Continua el bon treball amb la llibreta de receptes i avui hem fet un altre canvi de propietari. Bona cuina!!!

A matemàtiques ens estem centrant en els problemes. Molt important la millora de la lectura per així poder plantejar i treballar millor els problemes. Primer identifiquem les dades (les xires del problema) i després busquem la pregunta. A partir d’aquí fem l’operació matemàtica que faci falta i per acabar escrivim la resposta.

 

Dijous 7 de novembre del 2019

Avui a català hem après tres noves lletres a fer en lletra lligada, la M, la N i la P. Recordem no confondre la M i la N, que en lletra lligada la M té 3 pics i la N en té 2. Ja queda menys per conèixer totes les lletres i ja ens hem d’animar a practicar-les amb coses com posar el nom a les fitxes.

A més a més a taller d’emocions hem estat treballant els propis sentiments a les sessions anteriors i avui ens hem centrat en què poden sentir les altres persones.

Dimarts 5 de novembre del 2019

A partir d’avui, i durant dues setmanes, estarà amb nosaltres l’Alba, estudiant de magisteri en pràctiques. Ens serà de gran ajuda la seva presència i entre tots farem que la seva estada sigui el més agradable possible.

Dijous 31 d’octubre del 2019

Aquesta setmana, revolucionada amb les celebracions de Halloween i la castanyada, hem treballat moltes coses. A matemàtiques hem començat a fer sumes i restes amb números de dos xifres. A català hem après a fer la J, la K i la L en lletra lligada. Aprofiteu aquest llarg pont i no oblideu repassar tot allò que anem fent.

Dimarts 29 d’octubre del 2019

Avui hem fet la primera sortida del curs. Aquest matí hem anat al mercat de Sant Martí. Gràcies a l’Oskar hem après moltes coses sobre el mercat i cadascuna de les parades. L’actitud no ha estat la més correcta ja què una bona part dels alumnes no han respectat gaire al monitor i l’han escoltat ben poc. A l’arribar a l’escola ja hem parlat d’aquest tema i he dit molt clarament quins alumnes s’havien comportat bé (felicitant-los pel seu bon comportament) i quins no ho havien fet. Esperem que això hagi servit per a què la següent sortida pugui sortir millor.

Dilluns 28 d’octubre del 2019

Comencem el treball amb la llibreta de receptes. Recordeu que cada setmana un alumne tindrà la llibreta i haurà d’explicar una recepta de cuina que hagi fet a casa. Recomanem que apareguin els ingredients, passos seguits per fer la recepta i alguna fotografia/dibuix. Més abaix teniu el calendari. Demanem que es respectin els dies de retorn de la llibreta perquè sinó estareu perjudicant al següent alumne ja què no es donaran dies extres.

Dimarts 24 d’octubre del 2019

Continuem aprenent lletres en lletra lligada. Avui ha tocat aprendre la F, la G i la H.

Dimarts 22 d’octubre del 2019

Els alumnes de l’ESO, que organitzen la jornada de Halloween del proper dimecres 30, ens demanen que portem rotllos de paper wc acabats (solament el rotllo de cartró)

Dilluns 21 d’octubre del 2019

A partir d’avui comencem a realitzar activitats avaluatives de sumes i restes, així podrem veure el nivell real de cada alumne i ens ajudarà a tots i totes per poder millorar.

Dijous 17 d’octubre del 2019

Us presentem el “canvas” del primer projecte del curs. Aquí podeu trobar totes les competències clau, tasques, recursos, eines, criteris i mètodes d’avaluació, mode de difusió, organització i producte final del nostre projecte “Som de Primària!”.

Dijous 17 d’octubre del 2019

Comencem a treballar la lletra lligada. La setmana passada vam treballar les vocals i avui ja hem fet tres consonants: la B, la C i la D.

 

Dimecres 16 d’octubre del 2019

Una nova activitat a Projecte i aquesta es ben difícil. Hem de dibuixar i pintar el passadís de primària. És una feina que necessita temps, tranquil·litat i paciència. Per aquest motiu sortim per grups i tenim una part de la sessió durant uns quants dies.

 

Dimarts 15 d’octubre del 2019

A matemàtiques ens centrem en les sumes i restes d’una xifra. Molt atents amb el símbol de l’operació que així sabreu si heu de sumar o restar!

 

Dimecres 9 d’octubre del 2019

Continuem amb el nostre treball a grups interactius. Recordeu que a grups interactius no solament hi ha un professor a l’aula, sinó que hi ha dos o tres. A més a més les famílies podeu venir a participar i viure l’experiència de com estan i treballant els alumnes. Si voleu venir, ho comuniqueu a l’agenda dient quin dia us interessa i us contestarem el més ràpid possible. Els dilluns treballem llengua catalana i els dimecres matemàtiques.

Dimarts 8 d’octubre del 2019

Tal com vam comentar a la reunió d’inici de curs, volem realitzar una activitat conjunta entre tots els alumnes i les famílies. Crearem la nostra llibreta de receptes. En ella, els alumnes hauran d’escriure els passos d’una recepta que facin a casa i complementar-ho amb algun dibuix o fotografia. Evidentment que els familiars els podeu ajudar en la recepta però han de ser els alumnes els qui escriguin a la llibreta. A continuació us passo les dates que tenen els alumnes per rebre i retornar la llibreta. És molt important retornar la llibreta quan toca ja què afectaria al següent alumne.

 

 

AGAFA

ALUMNE

RETORNA

28/10/19 Aina Castells 05/11/19
05/11/19 Martina Corderí 11/11/19
11/11/19 Lucía Garcia 18/11/19
18/11/19 Pol González 25/11/19
25/11/19 Edith González 02/12/19
02/12/19 Pablo Izquierdo 09/12/19
09/12/19 Guille Iñigo 16/12/19
08/01/20 Adrià Jiménez 14/01/20
14/01/20 Cristopher Jiménez 20/01/20
20/01/20 Daniel Jorques 27/01/20
27/01/20 Emma Lahoz 03/02/20
03/02/20 Carolina Llorente 10/02/20
10/02/20 Lucía López 17/02/20
17/02/20 Júlia Martin 25/02/20
25/02/20 Ylenia Martínez 02/03/20
02/03/20 Paula Mena 09/03/20
09/03/20 Ian Muñoz 16/03/20
16/03/20 Valentino Pan 23/03/20
23/03/20 Nicolás Quiroga 30/03/20
14/04/20 Juan Ramos 20/04/10
20/04/20 Guillem Roy 27/04/20
27/04/20 Mario Royés 04/05/20
04/05/20 Adriana Sánchez 11/05/20
11/05/20 Isaac Saucedo 18/05/20
18/05/20 Martina Segura 25/05/20


Dilluns 7 d’octubre del 2019

A projecte hem començat a treballar els diferents elements que trobem al passadís de Primària i quina millor manera de treballar-lo que els i les alumnes investigant per ells mateixos.

Dilluns 7 d’octubre del 2019

Avui hem realitzat la primera sessió de grups interactius de llengua catalana. A l’igual que en matemàtiques, hem treballat diferents aspectes del català a partir d’activitats variades.

Divendres 4 d’octubre del 2019

Acabem la setmana amb espai de joc. Dibuixem, juguem amb els pius, al memory, a l’oca i al domino. Una bona manera d’acabar una nova setmana jugant i compartint amb els nostres companys i companyes de 2n d’EP.

Dijous 3 d’octubre del 2019

A matemàtiques hem continuat amb el treball del llibre i cada dia coneixem millor el seu funcionament. A català ens hem centrat en el coneixement de l’abecedari en lletra de pal. Fins i tot, hem fet un concurs amb l’objectiu d’encertar les lletres que ens dictava el professor.

Dimecres 2 d’octubre del 2019

Avui hem realitzat la primera sessió de grups interactius. Avui ha estat el torn de les matemàtiques. 5 activitats que els alumnes han fet durant la sessió on han jugat, pintat i sobre tot, han treballat les matemàtiques.

Dimarts 1 d’octubre del 2019

Continuem treballant el projecte “Som de primària!”. En aquesta primera part del projecte ens centrem amb els espais. Ara estem coneixent la classe. Treballem a partir d’un plànol.

Divendres 27 de setembre del 2019

Actualment cap familiar s’ha posat en contacte per oferir-se voluntari/a a ser delegat/da de classe. Estaria bé pel grup que hi hagués algú com a representant de les famílies i així hi hauria una major facilitat de comunicació entre famílies – escola.

Divendres 27 de setembre del 2019

Ens tornem a veure amb els nostres padrins lectors i ja anem acabant el nostre carnet de padrí i apadrinat.

Divendres 27 de setembre del 2019

Avui els nens i nenes surten amb una circular sobre una revisió dental que es durà a terme a l’escola el dia 12 de novembre. És totalment voluntària però TOTHOM ha d’omplir la circular i retornar-la. En el cas que no volgueu que facin la revisió al vostre fill/a, poseu en el full que no voleu que la faci i retorneu-nos el paper.

Dimecres 25 de setembre del 2019

A partir d’avui començarem a treballar amb la carpeta taronja, que és la de feines no acabades. Aquesta carpeta es quedarà a classe sempre (a no ser que per algun fet concret se l’hagin d’emportar a casa).

Donat que els alumnes no tenen calaix a la taula, l’hauran de guardar a la motxilla des de les 9.00 fins les 17.00h, per així facilitar la feina a l’aula, ja que seria bastant molest que haguessin d’anar cada cop a l’armari a buscar-la sempre que la necessitin (que serà unes quantes vegades al llarg del dia).

Hem vist que alguns porten motxilles massa petites i no poden guardar la carpeta. Això no vol dir que s’han de comprar noves motxilles, ja que la carpeta es pot posar a l’esquena de la cadira, però si algun cas té alguna altre motxilla més gran per casa que sapigueu que els pot ser útil.

Dilluns 23 de setembre del 2019

A continuació us poso les excursions d’aquest curs. Aclarim que les dates estan tancades però no podem controlar les possibles circumstàncies que puguin succeir i que provoquin el canvi de dates.

29/10/2019
Mercat de Sant Martí (matí)
12/11/2019
Biblioteca de Sant Martí (matí)
15/11/2019
Educació Física – Llit elàstic i goalball (matí)
28/01/2020
Museu egipci (matí)
12/02/2020
Anglès – CMC Poblenou (matí)
10/03/2020
Biblioteca Josep Benet (matí)
31/03/2020
La Granja – Santa Maria de Palautordera (tot el dia)
14/04/2020
Can Framis (matí)
21/04/2020
Música – Dansa Ara (tot el dia)
25-26-27/05/2020
Colònies “Xaloc” – Farners
Juny 2020
Arbúcies (tot el dia)

Dijous 19 de setembre del 2019

A matemàtiques repassem els nombres del 1 al 10 i treballem la seva grafia per tal de poder escriure’ls millor que bé.

Dimecres 18 de setembre del 2019

Agrair a tots/es els/les assistents a la reunió d’avui a la tarda. Igualment, dir-vos als que no heu pogut venir que podeu preguntar tots aquells dubtes que tingueu o tindreu. Per qualsevol dubte podeu utilitzar l’agenda o el meu correu:

xavi.hdez@centroescolarsanfrancisco.net

Sobre la reunió, uns aspectes que hem comentat:

1- S’ha d’escollir si els alumnes faran religió o ètica. Els que avui no m’ho han posat, que ho posin a l’agenda.
2- Us poso l’horari dels alumnes d’aquest curs 2019-2020.

3- Material: ES PORTA DE CASA
  • Estoig petit: Llapis, goma i maquineta (marcat).
  • Estoig: Retoladors, plastidecors i colors de fusta (colors bàsics).
4- Porteu una foto de carnet per l’activitat de padrins lectors.

Dilluns 16 de setembre del 2019

Comencem el nou projecte! Aquest es titularà “Som de Primària!” on coneixerem totes les característiques pròpies de l’etapa que tot just comencem.

Divendres 13 de setembre del 2019

Ja s’ha acabat la primera “setmana”! Hem sabut que ja no farem psicomotricitat sinó que farem educació física, hem fet la primera sessió d’espai de joc i hem conegut a una de les noves professores, la Judit, que ens farà el taller de robòtica.

Dijous 12 de setembre del 2019

Ja hem acabat el primer dia. Avui hem après moltes coses sobre el funcionament del curs, hem gaudit dels canvis que ha viscut el pati i a més a més hem fet una fitxa on havíem de fer un dibuix sobre les nostres vacances d’estiu.

Dijous 12 de setembre del 2019

Benvinguts a la part del bloc dedicada a primer d’educació primària.

Utilitzaré aquest bloc per informar i mostrar les activitats que anirem fent durant el curs escolar. Esperem que ens visiteu sovint!

Go to Top