[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/RcEy142AcV0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9823
Càrrecs i personal
DEPARTAMENT
DE GOVERNACIÓ
I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
RESOLUCIÓ
GAP/162/2009, de 9 de gener, per la qual s’aproven les bases dels ajuts del fons
d’acció social per al personal funcionari i interí d’administració i tècnic i el personal
laboral al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i es convoquen
els ajuts corresponents per a l’any 2008.
Atès l’Acord de la Comissió d’Acció Social del personal funcionari i interí i del
personal laboral de 24 de novembre de 2008, pel qual s’aproven les bases reguladores
del fons d’acció social per a l’any 2007 i l’Acord de la Mesa Sectorial de
Negociació del personal d’administració i tècnic, de 11 de desembre de 2008, de
ratiicació d’aquestes bases;
Atès l’article 5.4 del III Acord general sobre les condicions de treball del personal
de l’àmbit d’aplicació de la Mesa general de negociació de l’Administració de la
Generalitat de Catalunya, de data 10 d’octubre de 2005, que estableix la dotació
econòmica del fons d’acció social per a l’any 2008;
Atès l’article 54.7 del VI Conveni col·lectiu únic d’àmbit de Catalunya del personal
laboral de la Generalitat de Catalunya, de data 8 d’abril de 2005, en el qual
s’estableix la dotació econòmica del fons d’acció social per a l’any 2008;
En ús de les competències que m’atribueix la normativa vigent,
RESOLC:
—1 Obrir la convocatòria per a la concessió d’ajuts del fons d’acció social per
al personal funcionari i interí d’administració i tècnic i per al personal laboral al
servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2008. Els ajuts
han de ser sol·licitats amb subjecció a les bases que iguren a l’annex d’aquesta
Resolució.
—2 El termini de presentació de sol·licituds és d’un mes a comptar a partir de
l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC.
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, els interessats
poden interposar els següents recursos i/o reclamacions:
a) El personal funcionari i interí, recurs potestatiu de reposició davant el/la
director/a general de Funció Pública, en el termini d’un mes a comptar a partir de
l’endemà de la seva publicació al DOGC, o directament recurs contenciós administratiu
davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de
dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat
amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció
contenciosa administrativa.
b) El personal laboral, reclamació prèvia a la via laboral davant el/la secretari/
ària de Funció Pública i Modernització de l’Administració en el termini d’un mes
a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que
disposa l’article 88 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment
i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i els articles 69
i següents del Reial decret legislatiu 2/1995, de 7 d’abril, pel qual s’aprova el Text
refós de la Llei de procediment laboral.
Igualment, els interessats poden interposar qualsevol altre recurs i/o reclamació
que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
Barcelona, 9 de gener de 2009
LEONOR ALONSO I GONZÁLEZ
Directora general
Diari Oicial de la 9824 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
ANNEX
BASES GENERALS
—1 Objecte
L’objecte d’aquestes bases és regular el contingut, el procediment de gestió i la
resolució d’ajuts del fons d’acció social per al personal funcionari i interí d’administració
i tècnic i per al personal laboral de l’Administració de la Generalitat de
Catalunya corresponents a despeses o fets ocorreguts l’any 2008.
—2 Modalitats
Ajut per a ills o illes o altres que en depenguin amb disminucions físiques, psíquiques
i/o sensorials i que estiguin sota la tutela o acolliment de l’empleat públic.
Ajut per a llar d’infants.
Ajut escolar.
Ajut per a estudis universitaris.
Ajut odontològic.
Ajut per defunció de l’empleat/ada públic/a.
Ajut per defunció dels ills o illes o el/la cònjuge.
Ajut per a l’accés a la universitat dels majors de 25 anys i per a l’accés als cicles
formatius.
Ajut per naixement, adopció i/o acolliment d’un ill o illa.
Premi per jubilació.
Ajut per pròtesis oculars i auditives.
Ajut psiquiàtric i psicològic.
Ajut per a ascendents dependents.
Ajut per malaltia celíaca.
Ajut per tractament psicopedagògic i/o d’altres de reforç educatiu.
—3 Contingut
3.1 Aquests ajuts tenen caràcter de prestació econòmica, i la seva inalitat és la
de restablir la salut o compensar part de les despeses que a la persona sol·licitant li
hagi ocasionat alguna o algunes de les modalitats objecte de la convocatòria.
3.2 En els casos en què l’import sufragat sigui inferior a la quantia corresponent
per ajut, s’atorgarà l’import de la despesa acreditada.
—4 Comissions d’acció social
4.1 La Comissió Sectorial d’Acció Social té caràcter paritari i hi estan representats
l’Administració de la Generalitat de Catalunya i les organitzacions sindicals signants
del III Acord general sobre les condicions de treball del personal de l’àmbit d’aplicació
de la Mesa general de negociació de l’Administració de la Generalitat de Catalunya,
de data 10 d’octubre de 2005: CCOO, CATAC-IAC, UGT i CEMSATSE.
4.2 La Comissió d’Acció Social del personal laboral, que deriva de l’article 54.7
del VI Conveni únic, té caràcter paritari i hi estan representats l’Administració de
la Generalitat de Catalunya i les organitzacions sindicals presents a la Comissió
d’Interpretació, Vigilància i Estudi (CIVE): CCOO, UGT i IAC.
4.3 Les comissions d’acció social del personal d’administració i tècnic i del
personal laboral estudiaran i valoraran les sol·licituds a l’efecte de proposar la concessió
corresponent davant el director/a general de Funció Pública.
4.4 Les comissions faran la proposta de concessió amb subjecció a les normes
establertes en aquestes bases i als principis d’equitat i objectivitat. Els seus membres
es comprometen a guardar la necessària conidencialitat en relació amb les informacions
i dades de tipus personal que coneguin per mitjà dels expedients tramitats.
—5 Contingut econòmic
5.1 Les quanties destinades a les diferents modalitats d’ajut són les determinades
en les bases especíiques. En cas de no tenir suicients recursos econòmics
per atendre les peticions en la seva totalitat, les comissions acordaran la reducció
de tots o algun dels ajuts amb caràcter general amb criteris de proporcionalitat; en
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9825
Càrrecs i personal
tot cas s’ha de garantir que tots els participants puguin percebre almenys una part
de la modalitat d’ajut sol·licitada.
En el cas que es produeixi un romanent, les comissions d’acció social podran
acordar la redistribució d’aquesta quantia.
5.2 Es percebrà l’ajut proporcionalment al temps de serveis prestats durant
l’any 2008, a excepció de l’ajut per defunció de l’empleat/ada públic/a i el premi
per jubilació, així com, dels ajuts que puguin sol·licitar amb motiu de la defunció
de l’empleat/ada públic/a, les persones beneiciàries que estableix a la base general
6.1.c) i els altres ajuts a què el personal jubilat durant l’any 2008 tingui dret segons
les bases especíiques d’aquesta convocatòria.
5.3 Els ajuts, si s’escau, es gravaran amb l’impost sobre la renda de les persones
físiques (IRPF), d’acord amb la normativa reguladora d’aquest impost.
—6 Participants i beneiciaris
6.1 Poden prendre part en aquesta convocatòria:
a) El personal d’administració i tècnic de la Generalitat de Catalunya, funcionari
i interí, previst als articles 11 i 13 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel
qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals
vigents a Catalunya en matèria de funció pública, que hagi prestat els seus serveis
a l’Administració de la Generalitat de Catalunya durant l’any 2008.
b) El personal laboral de la Generalitat de Catalunya amb contracte ix o contracte
de durada determinada inclòs en l’àmbit del VI Conveni col·lectiu únic que
hagi prestat els seus serveis a l’Administració de la Generalitat de Catalunya durant
l’any 2008.
c) En el cas de defunció de l’empleat/ada públic/a, els seus familiars i altres persones,
sempre que en el moment de la seva mort complís els requisits que estableix
la base general 7.1 i els corresponents de l’ajut demanat. En cas de concurrència de
peticions de diferents beneiciaris, l’ajut s’adjudicarà tenint en compte el següent
Resolució excloent:
Primer: ills o illes de l’empleat públic.
Segon: cònjuge vidu o vídua o parella de fet supervivent, o representant legal dels
orfes menors de 18 anys i, en els casos de separació legal, divorci o declaració de
nul·litat del matrimoni, el cònjuge separat o l’excònjuge, si no ha contret posteriors
núpcies i si, per sentència judicial ferma, té atribuïda la tutela dels ills menors o
incapacitats, o s’ha condemnat el causant al pagament de pensió alimentària.
Tercer: altres persones que convisquin amb el causant i a càrrec seu. S’entén que
viuen a càrrec seu els que percebin ingressos inferiors al doble del salari mínim
interprofessional.
Quart: En absència de petició d’ajut de qualsevol dels anteriors, la persona que
acrediti el pagament de la despesa del sepeli.
En cas de concurrència de beneiciaris del mateix grau de parentiu, es distribuirà
l’ajut en parts iguals; si concorren parents de grau diferent, es preferirà el més
pròxim al mes remot.
6.2 Queden expressament exclosos d’aquesta convocatòria el personal funcionari
docent, el personal estatutari d’institucions sanitàries, el personal eventual,
els mossos d’esquadra i els/les aspirants a mossos d’esquadra, el personal de les
universitats i el personal de l’Administració de justícia (d’auxili judicial, de tramitació
processal i administrativa i de gestió processal i administrativa).
—7 Requisits generals
7.1 Per tenir dret als ajuts esmentats, s’han de complir els requisits generals
següents:
a) Haver estat en situació de servei actiu durant l’any 2008.
També tenen dret als ajuts objecte de la convocatòria el personal funcionari o interí
i el personal laboral que es trobin en situació d’incapacitat temporal, en excedència
voluntària per tenir cura de familiar (per tenir cura d’un ill o illa i per tenir cura
d’un familiar incapacitat ins al segon grau) o en excedència per situació de violència
Diari Oicial de la 9826 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
masclista. El temps que romangui en aquesta situació es considera temps de serveis
prestats als efectes del que disposa la base 5.2 d’aquesta convocatòria.
b) No haver percebut cap prestació que sigui incompatible amb les diferents
modalitats d’ajut, segons estableix la base general 15.
c) Altres requisits que puguin ser determinats en les bases especíiques de cada
modalitat d’ajut.
7.2 En el cas que hi hagi més d’un membre de la unitat familiar treballant al
servei de la Generalitat de Catalunya, només un d’ells podrà demanar l’ajut per a
un mateix supòsit de fet i causant.
No obstant això, en els procediments de concessió d’ajuts en els quals el pare i
la mare del causant treballin al servei de la Generalitat de Catalunya i que, sense
formar part de la mateixa unitat familiar, ambdós demanen l’ajut per a una mateixa
modalitat i causant -ill o illa-, l’ajut es distribuirà en parts iguals.
7.3 Constitueix la unitat familiar, als efectes d’aquestes bases, el personal
funcionari o interí i el personal laboral, el seu/la seva cònjuge o parella de fet i els
ills, illes o altres familiars que conviuen a la mateixa llar i que depenen legalment
i econòmicament de la persona funcionària, interina o personal laboral. A aquest
efecte, si escau, es requerirà l’aportació del certiicat de convivència.
7.4 Es presentarà una sol·licitud diferent per cada ajut i causant, i no se’n podrà
sol·licitar més d’un pel mateix supòsit de fet i causant.
7.5 El personal funcionari que tingui la condició de mutualista, sotmès al
règim de MUFACE, queda exclòs de l’àmbit d’aplicació de les modalitats d’ajuts
següents:
Ajut per defunció de l’empleat/ada públic/a.
Premi per jubilació, excepte aquells que s’hagin jubilat voluntàriament.
Pel que fa a l’ajut odontològic, l’ajut per pròtesis oculars i auditives i el d’estudis
universitaris, independentment que pel sistema de Seguretat Social, de l’ICASS o
d’algun altre organisme o sistema mutualista de caràcter públic se li hagi concedit
el mateix ajut i pel mateix concepte, se li concedirà la diferència amb l’import o els
imports que els correspondria per aquesta convocatòria.
En cas que l’ajut a atorgar sigui inferior a l’atorgat per MUFACE, la persona sollicitant
sortirà exclosa a les llistes deinitives.
7.6 Totes les referències als ills o illes en les bases especíiques s’entenen fetes
tant als biològics com als adoptats o en règim d’acolliment o tutela, a excepció de
l’ajut per naixement, el qual es regeix pel que disposa la seva base especíica.
—8 Sol·licituds i documentació
8.1 Les persones interessades han de presentar la sol·licitud degudament
emplenada d’acord amb el model oicial, que es pot recollir als serveis centrals
de cada departament, a les delegacions territorials del Govern del Departament
de la Vicepresidència, als centres de treball amb més de 50 empleats públics, ja
siguin funcionaris/àries i/o interins/es d’administració i tècnic o personal laboral
i a l’adreça d’Internet:
http://www.gencat.net/governacio-ap/administracio/fas.htm.
8.2 Les factures i/o rebuts dels ajuts odontològic (base especíica 5); per defunció
de l’empleat/ada públic/a (06); per pròtesis oculars i/o auditives (base especíica 11);
psiquiàtric i psicològic (base especíica 12); per tractament psicopedagògic i/o d’altres
de reforç educatiu (base especíica 15), han de ser originals. Aquestes factures i/o rebuts
han de reunir els requisits que preveuen cadascuna de les bases especíiques.
La resta de documentació que s’adjunti a les sol·licituds, tant d’aquests ajuts com
dels altres previstos a les presents bases, ha de ser original o còpia compulsada.
La documentació obtinguda a través d’Internet ha d’estar degudament segellada
per l’entitat que l’ha emesa (universitat, entitat bancària, etc.).
Es retornaran als interessats, amb la petició prèvia per escrit a les comissions,
els documents originals presentats, llevat dels que siguin únicament vàlids per a
la convocatòria.
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9827
Càrrecs i personal
Els documents amb esmenes o modiicats manualment no tenen cap tipus de
validesa.
8.3 L’Administració, a sol·licitud de les comissions, podrà demanar en qualsevol
moment documentació complementària relativa als ajuts sol·licitats, sense perjudici
del que disposa l’article 35.f) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
El personal funcionari, interí i el personal laboral que presenti la seva sol·licitud
per via telemàtica podrà comprovar en el portal EPOCA quines són les dades de
què es disposa en relació amb cadascun dels ajuts per tal que pugui modiicar-les
o complementar-les aportant la documentació requerida.
8.4 L’incompliment del que estableixen les bases generals i especíiques de cada
modalitat d’ajut o l’omissió de la documentació requerida implicaran l’exclusió de
la convocatòria i la conseqüent denegació de l’ajut, sens perjudici del que disposa
la base 10.3.
—9 Lloc i termini de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s’han d’adreçar a les comissions
d’acció social del personal d’administració i tècnic i de personal laboral,
i s’han de presentar, en suport paper o per via telemàtica, mitjançant el portal de
l’empleat EPOCA a Internet o la intranet de la Generalitat de Catalunya.
9.1 Sol·licituds i documentació formalitzades mitjançant suport paper.
Les sol·licituds i la documentació annexa a què fan referència les bases especíiques
dels ajuts s’han de presentar, dins el termini establert, a qualsevol registre de l’Administració
de la Generalitat de Catalunya, el qual, d’acord amb el Decret 360/1994, de
15 de desembre, de registre d’entrada i sortida de documents de l’Administració de
la Generalitat de Catalunya, ha de registrar i segellar la sol·licitud presentada per la
persona interessada i fer-la arribar, sense cap tràmit i directament, a les comissions
d’acció social del personal d’administració i tècnic i del personal laboral.
També es poden presentar les sol·licituds als llocs que estableix l’article 38.4
de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions
públiques i del procediment administratiu comú, modiicada per la Llei 4/1999,
de 13 de gener.
9.2 Sol·licituds formalitzades per via telemàtica mitjançant EPOCA.
Aquesta modalitat de sol·licitud facilita al personal funcionari i interí i al personal
laboral els tràmits necessaris per participar en les convocatòries d’ajuts del fons
d’acció social, garanteix la seguretat i iabilitat de les dades generades i trameses
per via telemàtica i agilita la gestió de la convocatòria.
Les sol·licituds telemàtiques s’han de formalitzar mitjançant el portal de l’empleat
EPOCA a l’intranet de la Generalitat, accedint a l’aplicació informàtica que és a
disposició dels interessats a l’adreça següent: epoca.intranet. També s’hi pot accedir
a través d’Internet a l’adreça http://epoca.intranet.
Una vegada emplenat i comprovat el contingut de la sol·licitud, s’ha de trametre
per mitjans informàtics, dins el termini establert, seguint les instruccions que
proporciona l’aplicació mateixa. La informació tramesa per via telemàtica nodrirà
directament la base de dades del fons d’acció social, a partir de la qual es gestiona
la convocatòria.
Si, d’acord amb les bases especíiques dels ajuts, s’ha d’adjuntar documentació
a la sol·licitud, la persona interessada haurà d’imprimir la sol·licitud, que obtindrà
seguint les instruccions que proporciona l’aplicació, i l’haurà de trametre, en suport
paper juntament amb la documentació, en els llocs indicats a la base 9.1 d’aquesta
convocatòria.
9.3 El termini per a la presentació de sol·licituds és d’un mes a comptar a partir
de l’endemà de la data de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC.
9.4 La documentació requerida per a cada tipus d’ajut s’ha d’adjuntar o bé en
el termini de presentació de sol·licituds previst a la base 9.3 o bé en el termini de
10 dies de reclamació a les llistes provisionals previst a la base 10.3. No s’acceptarà
cap documentació que es presenti fora d’aquests terminis.
Diari Oicial de la 9828 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
—10 Admissió dels aspirants
10.1 En el termini màxim de tres mesos a comptar de la inalització del termini
de presentació de sol·licituds, el/la director/a general de Funció Pública, amb la proposta
prèvia efectuada per les comissions d’acció social, dictarà la resolució per la
qual es publicarà la llista provisional del personal admès i exclòs en la convocatòria.
La resolució esmentada serà publicada al DOGC.
10.2 També s’exposarà la llista provisional a la seu de la Direcció General de
Funció Pública (pl. Catalunya, 20, 08002 Barcelona), als serveis centrals dels departaments,
a les delegacions territorials del Govern de la Generalitat i als centres
de treball amb més de 50 empleats/ades públics/ques, ja siguin funcionaris/àries
i/o interins/es d’administració i tècnics o personal laboral, sens perjudici que les
comissions en determinin l’exposició en altres centres de treball.
10.3 Les persones interessades disposaran d’un termini de 10 dies, comptats
a partir de l’endemà de la publicació, per presentar possibles reclamacions
adreçades a esmenar els defectes que s’hagin pogut produir en la llista provisional
del personal admès i exclòs, o per adjuntar la documentació requerida
a la convocatòria.
—11 Resolució de la convocatòria
11.1 En el termini màxim de dos mesos comptats a partir de l’endemà de la data
de inalització del termini de presentació de reclamacions, el/la director/a general
de Funció Pública, amb la proposta prèvia efectuada per les comissions d’acció
social, dictarà la resolució per la qual s’aprovarà la llista deinitiva del personal
admès i exclòs en la convocatòria i es concediran o denegaran els ajuts del fons
d’acció social. La resolució esmentada serà publicada al DOGC.
11.2 Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones
interessades poden interposar els següents recursos i/o reclamacions:
a) El personal funcionari i interí, recurs potestatiu de reposició davant el/la director/
a general de Funció Pública, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà
de la seva publicació al DOGC, o directament recurs contenciós administratiu
davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos
a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que
estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa
administrativa.
b) El personal laboral, reclamació prèvia a la via laboral davant el/la secretari/
ària de Funció Pública i Modernització de l’Administració en el termini d’un mes
a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que
disposa l’article 88 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment
i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i els articles 69 i
70 de la Llei de procediment laboral.
Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs i/o
reclamació que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
11.3 El/la director/a general de Funció Pública traslladarà a l’òrgan pagador
corresponent la relació de les persones beneiciàries dels ajuts perquè procedeixi
al seu pagament.
—12 Pagament
L’abonament de les quantitats corresponents en concepte d’ajut s’efectuarà en
un sol pagament mitjançant transferència bancària al compte corrent on tingui
domiciliada la nòmina la persona beneiciària.
—13 Rectiicació d’errors
En qualsevol moment, d’oici o a instància dels interessats, es podran rectiicar
els errors materials, de fet o aritmètics que s’hagin pogut produir en la confecció de
la llista per la qual es concedeixen o es deneguen els ajuts del fons d’acció social.
—14 Intranet i Internet
La informació sobre la convocatòria dels ajuts, així com les diferents llistes i
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9829
Càrrecs i personal
resolucions, està disponible al portal de l’empleat EPOCA a la intranet de la Generalitat,
a l’adreça: epoca.intranet, i a les adreces d’Internet:
http://www.gencat.net/governacio-ap/administracio/fas.htm
i http://epoca.intranet.
Les llistes provisional i deinitiva es podran consultar utilitzant el número del
DNI. La publicació a la intranet i a Internet de tota la informació sobre la convocatòria,
així com dels diferents llistats i resolucions, no es pot tenir en consideració
a efecte de còmput dels terminis.
—15 Incompatibilitats
15.1 Les modalitats d’ajuts són incompatibles amb la percepció d’altres de naturalesa
similar concedits per qualsevol organisme o entitat pública per al mateix
exercici econòmic o any acadèmic, sens perjudici del que estableix la base 7.5,
respecte al personal funcionari sotmès al règim de MUFACE.
No obstant això, si durant l’any 2008 un treballador/a ha tingut més d’una vinculació
amb l’Administració de la Generalitat (funcionari docent, mosso d’esquadra, etc.) que
doni dret a participar en diferents convocatòries d’acció social, hi podrà participar
en totes proporcionalment al temps de serveis prestats en cada vinculació.
15.2 S’exceptua de tot l’establert al punt anterior l’ajut per defunció de l’empleat/
ada respecte del mateix ajut atorgat pel règim general de la Seguretat Social, així
com l’ajut a ills o illes amb disminucions o per ascendents dependents que atorga
qualsevol altra Administració pública.
—16 Obligació de resoldre
De conformitat amb el que estableix el segon paràgraf de l’article 42.4 de la Llei
30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del
procediment administratiu comú, modiicada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i sens
perjudici del que estableix l’article 42.5 de la norma esmentada, el termini màxim
per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos comptats a partir de l’endemà de
la data de inalització del termini de presentació de sol·licituds.
—17 Falsedat o ocultació de dades a les sol·licituds
17.1 Sens perjudici de les responsabilitats en què es pugui incórrer, la deformació
de fets, l’ocultació de dades o la falsedat en la documentació aportada o consignada
a la sol·licitud, comportarà la denegació de l’ajut i, ins i tot, si escau, la impossibilitat
d’obtenir altres ajuts en properes convocatòries.
17.2 Si de la revisió, ja sigui d’oici o com a conseqüència d’una reclamació, de
la concessió d’un ajut es detecta un error, una ocultació o un falsejament de dades
que comporti la denegació o la reducció de l’ajut, la persona beneiciària haurà de
reintegrar la quantitat indegudament percebuda.
—18 Consentiment al tractament de dades personals
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud i la documentació annexa,
les persones sol·licitants donen el seu consentiment al tractament de les dades
de caràcter personal que són necessàries pel procediment de gestió, tramitació
i resolució dels ajuts del fons d’acció social, d’acord amb la normativa sobre
protecció de dades.
BASES ESPECÍFIQUES
—1 Bases especíiques de l’ajut per a ills o illes o altres que en depenguin
amb disminucions físiques, psíquiques i/o sensorials i que estiguin sota la tutela o
acolliment de l’empleat públic.
1.1 Objecte: aquest ajut té per inalitat ajudar en part a sufragar les despeses
ocasionades per l’atenció especial i personalitzada requerida pels ills o illes o
altres que depenguin del personal funcionari, interí o laboral que tinguin un grau
de disminució física, psíquica i/o sensorial igual o superior al 33%.
Diari Oicial de la 9830 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
1.2 Causants: ills o illes de la persona funcionària, interina, laboral o d’altres
que en depenguin i estiguin sota la seva tutela o acolliment i, per tant, necessitats
d’una atenció especial i personalitzada i que estiguin inclosos en la unitat familiar.
En cap cas es considerarà causant l’ascendent dependent.
1.3 Requisit: aquest ajut és incompatible amb l’ajut per tractament psicopedagògic
i d’altres que tinguin per objecte un reforç educatiu del ill o illa (base
especíica 15).
1.4 Documentació:
a) Certiicat de disminució expedit per l’òrgan competent del Departament
d’Acció Social i Ciutadania.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que, en alguna de les darreres convocatòries, se li hagi concedit aquest mateix ajut
per al mateix ill o illa i que, per tant, ja el va presentar, quan la disminució tingui
el caràcter de permanent.
En el supòsit que el certiicat de disminució tingui el caràcter de provisional
només caldrà aportar-lo quan estigui caducat el que es troba en poder de l’Administració.
b) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i que ja consta a la base
de dades de personal de la Generalitat (GIP).
c) Certiicat de convivència quan els ills o illes l’any 2008 tinguessin 18 anys o
més complerts. Aquesta documentació no caldrà que sigui aportada pel sol·licitant,
sempre que doni el seu consentiment a l’òrgan gestor per obtenir directament el
certiicat acreditatiu de les persones que conviuen amb el sol·licitant.
1.5 Import de l’ajut.
L’import de l’ajut és:
a) Del 33% al 64%: 902 euros bruts.
b) A partir del 65%: 1.082 euros bruts.
—2 Bases especíiques de l’ajut per a llar d’infants
2.1 Objecte: aquest ajut té per inalitat col·laborar en la despesa originada per
l’assistència dels infants del personal funcionari, interí o laboral a la llar d’infants.
No s’inclouen les despeses originades en concepte de matrícula, transport, menjador
o qualsevol altre servei extraescolar.
Únicament s’acceptarà l’assistència dels infants a les ludoteques en el supòsit que
s’aporti la documentació a què fa referència l’apartat c) d’aquest ajut. Es pagarà ins
a un màxim d’11 mesos, llevat dels casos de ills o illes que van néixer l’any 2005,
en què es pagarà ins a un màxim de 7 mesos.
2.2 Causant: ills o illes del personal funcionari, interí o laboral.
2.3 Requisits:
a) Tenir ins a un màxim de 3 anys.
b) S’hi acolliran els infants nascuts a partir de l’any 2005.
c) Queda exclòs d’aquest ajut el personal funcionari, interí o laboral que hagi
demanat l’excedència voluntària per tenir cura del ill o illa pel qual demanen
l’ajut.
2.4 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i que ja consta a la base
de dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Certiicat o rebuts de la llar d’infants, amb segell del centre i signatura del
director/a o òrgan habilitat corresponent, on constin: el nom del ill o illa que hi
ha assistit, la raó social de l’entitat, el seu NIF, tots els mesos d’assistència a la llar
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9831
Càrrecs i personal
d’infants a l’any 2008, i la quantitat abonada per aquest fet. També s’acceptaran els
rebuts de les entitats bancàries sempre i quan hi constin les mateixes dades.
c) En el supòsit d’assistència a ludoteques, s’haurà d’aportar un certiicat de l’Ajuntament
de la localitat on es troba ubicat el centre, on s’acrediti que en aquest municipi
no hi ha cap llar d’infants pública o privada o que, havent demanat plaça, ha estat impossible
poder accedir en aquest curs escolar a una llar d’infants pública o privada.
2.5 Import de l’ajut.
L’import d’aquest ajut és de 44 euros bruts per mes acreditat, amb un màxim de
484 euros bruts, sense perjudici del que disposa la base general 3.2.
—3 Bases especíiques de l’ajut escolar
3.1 Objecte: aquest ajut té per inalitat col·laborar, amb una quantitat única,
en el inançament de les despeses de tipus generals originades per cursar estudis
durant el curs escolar 2008-2009, el mateix personal funcionari, interí o laboral
i/o els seus ills o illes, que han de ser reglats i impartits en centres oicials. Els
estudis són: educació infantil, primària, secundària, batxillerat, cicles formatius
de grau mitjà i superior.
3.2 Causants:
a) El personal funcionari, interí o laboral.
b) Fills o illes del personal funcionari, interí o laboral que l’any 2008 tinguessin
25 anys o menys.
3.3 Requisits:
a) Estar matriculat/ada per al curs acadèmic 2008-2009.
b) Aquest ajut és incompatible amb l’ajut d’estudis universitaris per al/per a la
mateix/a causant.
3.4 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció, quan l’ajut
sigui per als ills o illes.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i que ja consta a la base
de dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Certiicat del centre o escola: aquest certiicat només s’ha d’aportar quan es
demani l’ajut per a ills o illes que l’any 2008 tinguin els 16 anys o més complerts,
i quan es demani l’ajut per al mateix treballador/a.
En el certiicat del centre o escola s’ha d’especiicar el nom del/de la causant, curs
acadèmic 2008-2009, els estudis cursats, segell del centre i signatura del director/a
o òrgan habilitat corresponent.
3.5 L’import de l’ajut serà de 104 euros bruts.
—4 Bases especíiques de l’ajut per a estudis universitaris
4.1 Objecte: aquest ajut té per inalitat sufragar, en part, les despeses que comporta
la realització, durant el curs 2008-2009, d’estudis conduents a l’obtenció de
títols universitaris oicials i homologats i els títols propis de les universitats ins al
segon cicle.
En queden exclosos: els estudis del tercer cicle (doctorats, ensenyaments de
postgrau, màsters, etc.) i, en general, tots els estudis no reglats conduents a una
titulació no oicial.
4.2 Causants:
a) El personal funcionari, interí o laboral.
b) Fills o illes del personal funcionari, interí o laboral que estiguin estudiant a
la universitat, sempre i quan l’any 2008 tinguessin 25 anys o menys.
4.3 Requisits:
a) Estar matriculat/ada a la universitat en el curs acadèmic 2008-2009.
b) Aquest ajut és incompatible amb l’ajut escolar per al/per a la mateix/a causant.
c) Els/les funcionaris/àries sotmesos/es al règim de MUFACE poden demanar
Diari Oicial de la 9832 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
aquest ajut únicament en el supòsit en què acreditin, aportant l’oportú certiicat, que
no reuneixen els requisits exigits per MUFACE per tenir dret al seu ajut.
4.4 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció, quan l’ajut
sigui per als ills o illes.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i que ja consta a la base
de dades de personal (GIP).
b) Document emès per la universitat on consti el nom i cognoms de la persona
matriculada, el nombre d’assignatures i els estudis en els quals està matriculada
en el curs 2008-2009. Aquest document ha d’acreditar l’efectivitat de la matrícula;
en conseqüència, no s’acceptarà cap document que supediti aquesta efectivitat a
algun acte posterior (pagament, etc.) En cas que s’aporti el full de matrícula caldrà
acreditar el seu pagament.
No s’acceptaran com a justiicants de pagament còpia dels extractes de moviments
de compte bancari o de llibreta, així com els moviments mensuals de les
targetes de crèdit.
De conformitat amb la base general 8.2, tota la documentació que no sigui original
ha d’estar degudament compulsada, i en el cas que s’hagi obtingut per Internet
aquesta haurà de estar degudament segellada per la universitat.
4.5 Import de l’ajut: l’import d’aquest ajut es determina en funció del nombre
d’assignatures matriculades, d’acord amb el següent barem:
a) 3 assignatures o menys: 150 euros bruts.
b) Més de 3 assignatures: 300 euros bruts.
—5 Bases especíiques de l’ajut odontològic
5.1 Objecte: aquest ajut que té per inalitat restablir la salut, sufraga en part les
despeses originades per pròtesis i/o tractaments dentals.
5.2 Modalitats:
Només s’acceptaran els tractaments següents:
Pròtesis dentals completes, pròtesis dentals inferior o superior, peça/es esquelètica/
ques, corones, fundes, ponts, endodòncies, tractament periodontal i ortodòncia.
5.3 Causants:
a) El personal funcionari, interí o laboral.
b) Fills o illes del personal funcionari, interí o laboral menors de 18 anys o els
majors de 18 anys que tinguin la condició legal de disminuïts sempre que convisquin
amb els seus pares.
5.4 Requisits:
a) Si l’ajut és per als ills o illes nascuts l’any 1990, només s’acceptaran els
tractaments fets abans que complissin els 18 anys i es percebrà l’ajut en proporció
al temps en què el ill o la illa era menor d’edat l’any 2008.
b) En cas que el tractament consisteixi en peces o pròtesis sobre implants, només
hi ha dret per la peça dental o la pròtesis sobre l’implant.
5.5 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció, quan l’ajut
sigui per als ills o illes.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i que ja consta a la base
de dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Fotocòpia del certiicat de disminució expedit per l’òrgan competent del
Departament d’Acció Social i Ciutadania, en cas que l’ajut sigui per a ills amb
disminucions majors de 18 anys.
c) Certiicat de convivència, quan l’ajut sigui per a ills o illes amb disminucions,
que l’any 2008 tinguessin els 18 anys o més complerts. Aquesta documentació no
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9833
Càrrecs i personal
caldrà que sigui aportada pel sol·licitant, sempre i quan doni el seu consentiment a
l’òrgan gestor per obtenir directament el certiicat acreditatiu de les persones que
conviuen amb el sol·licitant.
d) Factura i/o rebut original de la despesa que acrediti el tractament o tractaments
realitzats i de manera desglossada l’import d’aquests, segons l’apartat 5.2. En aquesta
factura i/o rebut ha de igurar el número del col·legiat o col·legiada, el NIF/CIF, la
data, el nom de la persona causant, i la signatura de l’entitat.
No s’acceptaran còpies de les factures i/o rebuts. Les factures amb esmenes o
modiicades manualment no tindran cap tipus de validesa.
e) Fotocòpia del document de beneiciari d’assistència de MUFACE, corresponent
a l’any 2008, quan l’ajut sigui per als ills o illes dels funcionaris adscrits a
aquest règim.
No s’acceptaran pressupostos de cap mena, ni cap altre tractament que no sigui
dels que iguren a l’apartat 5.2.
5.6 Import de l’ajut:
L’import d’aquest ajut s’establirà a partir de l’import de la despesa, aplicant el
percentatge del 35% i amb una quantitat màxima de 360 euros bruts.
—6 Bases especíiques de l’ajut per defunció de l’empleat/ada públic/a
6.1 Objecte: l’ajut consisteix en una prestació econòmica per compensar les
despeses esdevingudes per l’enterrament o sepeli d’un/a funcionari/ària, interí/interina
o laboral.
6.2 Causant: la persona funcionària, interina o laboral.
6.3 Documentació:
a) Fotocòpia del certiicat de defunció. Aquest document no serà necessari quan
ja s’hagi facilitat amb anterioritat a l’Administració i el fet de la defunció consti en
la base de dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Fotocòpia del llibre de família complet de la persona difunta.
c) Factura original acreditativa de la despesa de l’enterrament o sepeli. Aquest
document no s’haurà d’aportar si qui demana l’ajut és un dels familiars enumerats
en els apartats primer, segon i tercer de la base general 6.1.c).
d) Certiicat de convivència amb el causant, emès per l’òrgan municipal competent,
en el supòsit a què fa referència la base general 6.1.c) tercer. Aquesta documentació
no caldrà que sigui aportada pel sol·licitant, sempre que doni el seu consentiment
a l’òrgan gestor per obtenir directament el certiicat acreditatiu de les persones que
conviuen amb el/la sol·licitant.
e) Fotocòpia de la sentència, en el cas de separació legal, nul·litat o divorci, si
s’escau.
f) Full de transferència bancària, degudament emplenat i segellat per l’entitat
bancària.
6.4 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut serà de 1.091 euros bruts, sens perjudici del que disposa la
base general 3.2.
En cas que el/la difunt/a tingués ills/illes menors de 18 anys, aquesta quantia
s’incrementarà en 420 euros bruts per ill o illa.
—7 Bases especíiques de l’ajut per defunció dels ills o illes o el/la cònjuge
7.1 Objecte: l’ajut consisteix en una prestació econòmica per compensar les
despeses esdevingudes per l’enterrament o sepeli per la defunció de familiars del
personal funcionari, interí o laboral que s’esmenten en l’apartat següent.
7.2 Causants:
a) El/la cònjuge o parella de fet convivent del personal funcionari, interí o
laboral.
b) Fills o illes del personal funcionari, interí o laboral.
7.3 Requisits: en el cas del funcionari o funcionària sotmès al règim de MUFACE,
ha d’acreditar que la persona difunta no estava inscrita al document com a beneiciari
d’assistència sanitària l’any 2008.
Diari Oicial de la 9834 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
7.4 Documentació:
a) Fotocòpia del certiicat de defunció.
b) Fotocòpia del llibre de família complet del funcionari/ària, interí/interina o
laboral.
c) Fotocòpia del document de beneiciari d’assistència sanitària de MUFACE
del sol·licitant, si s’escau.
d) Certiicat de convivència amb el causant, emès per l’òrgan municipal competent,
en el supòsit de l’apartat 7.2.a) d’aquesta base. Aquesta documentació no
caldrà que sigui aportada pel sol·licitant, sempre i quan doni el seu consentiment a
l’òrgan gestor per obtenir directament el certiicat acreditatiu de les persones que
conviuen amb el sol·licitant.
7.5 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut serà de 300 euros bruts, sens perjudici del que disposa la base
general 3.2.
—8 Bases especíiques de l’ajut per a l’accés a la universitat dels majors de 25
anys i per a l’accés als cicles formatius
8.1 Objecte: aquest ajut es concedeix per haver superat la prova d’accés a la
universitat o la prova d’accés als cicles formatius
8.2 Causant: el personal funcionari, interí o laboral.
8.3 Requisits: haver superat la prova l’any 2008.
8.4 Documentació: fotocòpia del document personal acreditatiu d’haver superat
l’accés l’any 2008 emès per la universitat o centre on iguri l’any de superació de
la prova.
8.5 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut serà de 137 euros bruts.
—9 Bases especíiques de l’ajut per naixement, adopció i/o acolliment d’un ill
o illa
9.1 Objecte: aquest ajut té com a inalitat contribuir amb una prestació econòmica
pel naixement, l’adopció i/o acolliment preadoptiu, permanent o simple d’un
ill o illa, durant l’any 2008.
9.2 Causant: ill o illa del personal funcionari, interí o laboral.
9.3 Requisits:
a) Haver tingut o adoptat un ill o illa.
b) Haver acollit un ill o illa en règim preadoptiu, permanent o simple. En el
cas de l’acolliment simple, aquest ha d’haver tingut una durada superior a un any
en data 31 de desembre de 2008.
No hi haurà dret a l’ajut quan ja s’hagi concedit en convocatòries anteriors per al
mateix ill o illa encara que s’hagi formalitzat un nou acolliment.
9.4 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el causant.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i que ja consta a la base
de dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Fotocòpia de la resolució o sentència judicial per la qual es concedeix l’adopció
o l’acolliment del ill o illa.
9.5 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut serà de 410 euros bruts.
—10 Bases especíiques del premi per jubilació
10.1 Objecte: aquest ajut té per inalitat concedir un premi econòmic al personal
que s’ha jubilat.
10.2 Causant: el personal funcionari, interí o laboral.
10.3 Requisits:
a) Haver-se jubilat l’any 2008 o bé haver tingut una extinció del contracte de treball
com a conseqüència d’una declaració d’incapacitat permanent total o absoluta
sense dret a reserva del lloc de treball.
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9835
Càrrecs i personal
b) Per al personal laboral, la jubilació ha de ser total, del 100% de la jornada de
treball.
c) Per al personal laboral, aquest ajut és incompatible amb la percepció del premi
per jubilació que preveu el VI Conveni col·lectiu únic d’àmbit de Catalunya del
personal laboral de la Generalitat de Catalunya.
10.4 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut serà de 955 euros bruts.
—11 Bases especíiques de l’ajut per pròtesis oculars i auditives
11.1 Objecte: aquest ajut que té per inalitat restablir la salut, sufraga en part les
despeses originades per l’adquisició de pròtesis oculars i/o auditives.
11.2 Modalitats:
11.2.1 Pròtesis oculars:
a) Ulleres monofocals (muntura i vidres).
b) Renovació de vidres monofocals.
c) Lents de contacte.
d) Ulleres progressives o bifocals (muntura i vidres).
e) Renovació de vidres progressius o bifocals.
f) Intervenció quirúrgica de reducció de diòptries.
11.2.2 Pròtesis auditives: audiòfons.
11.3 Causants:
a) El personal funcionari, interí o laboral.
b) Fills o illes del personal funcionari, interí o laboral menors de 18 anys o els
majors de 18 anys que tinguin la condició legal de disminuïts, sempre que convisquin
amb el pare o la mare.
11.4 Requisits:
a) Si l’ajut és per als/a les ills o illes nascuts l’any 1990, només s’acceptaran els
tractaments fets abans que complissin els 18 anys i es percebrà l’ajut en proporció
al temps en què el ill o la illa era menor d’edat l’any 2008.
b) En el cas de l’ajut per a pròtesis oculars només es concedirà una modalitat
d’ajut per exercici, llevat dels casos en què es demani per a diferents distàncies (lluny
i prop); en aquest cas s’abonarà l’import corresponent a unes ulleres i/o renovació
de vidres progressius o bifocals.
c) En el cas de l’ajut per a pròtesis auditives només es concediran uns audiòfons
per exercici.
d) S’exclouen d’aquesta modalitat d’ajut les intervencions quirúrgiques d’extracció
de cataractes.
11.5 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció, quan l’ajut
sigui per als ills o illes.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i ja consta a la base de
dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Fotocòpia del certiicat de disminució expedit per l’òrgan competent del
Departament d’Acció Social i Ciutadania, en cas que l’ajut sigui per ills amb disminucions
majors de 18 anys.
c) Certiicat de convivència, quan l’ajut sigui per a ills o illes amb disminucions
que l’any 2008 tinguessin els 18 anys o més complerts. Aquesta documentació no
caldrà que sigui aportada pel sol·licitant, sempre i quan doni el seu consentiment a
l’òrgan gestor per obtenir directament el certiicat acreditatiu de les persones que
conviuen amb el sol·licitant.
d) Factura i/o rebut original que acrediti de manera desglossada el concepte
i la despesa, segons les modalitats de l’apartat 11.2. En aquesta factura i/o rebut
ha de igurar el NIF/CIF, la data, el nom de la persona causant, i la signatura de
l’entitat.
Diari Oicial de la 9836 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
No s’acceptaran còpies de les factures i/o rebuts. Las factures amb esmenes o
modiicades manualment no tindran cap tipus de validesa.
En cas que l’ajut es demani per a ulleres o lents de contacte o vidres ha de constar
que aquests són graduats.
Si l’ajut es demana per a ulleres o vidres progressius o bifocals, aquest fet ha de
constar a la descripció del concepte de la despesa.
Si l’ajut es demana per a vidres o ulleres de diferents distàncies, a la factura ha de
constar, expressament, que unes ulleres o vidres són per a una distància (prop/lluny)
i les altres per a una altra.
No s’acceptaran pressupostos d’ulleres o lents de contacte, ni de reducció de
diòptries.
11.6 Import de l’ajut:
L’import d’aquest ajut s’establirà a partir de l’import de la despesa, aplicant el
percentatge del 35% i les quantitats màximes següents:
a) Ulleres monofocals, renovació de vidres monofocals i lents de contacte: 65
euros.
b) Ulleres progessives o bifocals i renovació de vidres progressius o bifocals:
160 euros.
c) Intervenció quirúrgica de reducció de diòptries i pròtesis auditives: 500
euros.
—12 Bases especíiques per a l’ajut psiquiàtric i psicològic
12.1 Objecte: aquest ajut que té per inalitat restablir la salut, sufraga en part
les despeses ocasionades per rebre tractament psiquiàtric o psicològic, sempre que
no estiguin cobertes per la Seguretat Social.
12.2 Causant: el personal funcionari, interí o laboral.
12.3 Documentació:
a) Informe mèdic motivat del metge de la Seguretat Social, on manifesti la necessitat
de rebre tractament privat perquè no el cobreix la Seguretat Social. Aquest
informe mèdic ha de ser actualitzat.
b) Factura original de la despesa que acrediti l’import del tractament realitzat.
En aquesta factura i/o rebut ha de igurar el número de col·legiat o col·legiada, el
NIF/CIF, la data, el nom de la personal causant, i la signatura de l’entitat.
No s’acceptaran còpies de les factures i/o rebuts.
12.4 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut serà de 191 euros bruts, sens perjudici del que disposa la base
general 3.2.
—13 Bases especíiques per a l’ajut per a ascendents dependents
13.1 Objecte: aquest ajut té com a inalitat compensar part de les despeses
derivades, durant l’any 2008, del manteniment del pare i/o la mare del personal
funcionari, interí o laboral amb un nivell de dependència per a les activitats de la
vida diària que impedeixi la vida autònoma, i sempre que aquests estiguin a càrrec
de la persona sol·licitant.
13.2 Causants: pare i/o mare del personal funcionari, interí o laboral.
13.3 Requisits:
a) Tenir un nivell de dependència per a les activitats de la vida diària (alimentarse,
vestir-se, atendre la higiene personal, allitar-se, desplaçar-se dins de la llar) que
impedeixi la vida autònoma.
b) Que el causant no tingui ingressos anuals superiors al doble del salari mínim
interprofessional de l’any 2008: 15.976,80 euros bruts.
13.4 Documentació requerida:
a) Fotocòpia del llibre de família complert del pare i/o la mare (persona amb la
disminució).
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que en alguna de les darreres convocatòries, se li hagi concedit aquest mateix ajut
per al mateix ascendent i que, per tant, ja el va presentar.
Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009 9837
Càrrecs i personal
b) Fotocòpia del certiicat de disminució i del resum del dictamen tecnicofacultatiu
de la revisió de la disminució que determina la necessitat d’assistència
de tercera persona (que supera el barem de tercera persona), expedits per l’òrgan
competent del Departament d’Acció Social i Ciutadania o bé la resolució d’aquest
mateix Departament per la qual es qualiica el grau i nivell de dependència en la
qual s’acrediti que l’ascendent té una dependència d’algun dels següents graus: grau
III (nivells 1 o 2), grau II (nivell 2).
Resta exempt de presentar aquests documents el personal funcionari, interí o
laboral que, en alguna de les darreres convocatòries, se li hagi concedit aquest
mateix ajut per al mateix ascendent i que, per tant, ja els va presentar, sempre que
aquests certiicats continuïn vigents.
c) Declaració jurada de la persona sol·licitant en la qual consti que el/la causant
està a càrrec seu.
d) Document acreditatiu dels ingressos i/o altres percepcions rebudes pel causant
l’any 2008 expedit per l’INSS.
13.5 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut serà de 500 euros bruts.
—14 Bases especíiques per a l’ajut per malaltia celíaca
14.1 Objecte: aquest ajut que té com a inalitat restablir la salut, sufraga en part
les despeses de l’adquisició dels aliments especials necessaris del personal funcionari,
interí o laboral i dels seus ills o illes amb la malaltia celíaca o enteropatia
de sensibilitat al gluten.
14.2 Causants:
a) El personal funcionari, interí o laboral.
b) Fills o illes del personal funcionari, interí o laboral. Si l’any 2008 els ills o
illes tenen més de 18 anys complerts han de conviure-hi.
14.3 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció, quan l’ajut
sigui per als ills o illes.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i que ja consta a la base
de dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Certiicat o informe mèdic on es determina la malaltia celíaca.
Resten exempts de presentar aquest document el personal funcionari, interí o
laboral que en alguna de les darreres convocatòries se’ls hagi concedit aquest mateix
ajut per al mateix ill i que, per tant, ja el van presentar.
c) Certiicat de convivència en cas que l’ajut sigui per a ills o illes que l’any
2008 tinguessin 18 anys o més complerts. Aquesta documentació no caldrà que
sigui aportada pel sol·licitant, sempre que doni el seu consentiment a l’òrgan gestor
per obtenir directament el certiicat acreditatiu de les persones que conviuen amb
el/la sol·licitant.
14.4 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut és d’una quantia única de 300 euros bruts.
—15 Bases especíiques per a l’ajut per tractament psicopedagògic i/o reforç
educatiu.
15.1 Objecte: aquest ajut té com a inalitat sufragar en part les despeses dels
tractaments psicopedagògics i/o aquells altres que tinguin per objecte un reforç
educatiu del ill o la illa. S’exclouen les classes particulars de reforç.
15.2 Causants:
Fills o illes del personal funcionari, interí o laboral. Si l’any 2008 els ills o illes
tenen més de 18 anys complerts han de conviure-hi.
15.3 Requisits:
a) Haver assistit a un centre especialitzat per rebre tractament psicopedagògic
i/o altres de reforç educatiu.
Diari Oicial de la 9838 Generalitat de Catalunya Núm. 5314 – 9.2.2009
Càrrecs i personal
b) Aquest ajut és incompatible amb l’ajut per a ills o illes amb disminucions
(base especíica 1).
15.4 Documentació:
a) Fotocòpia del llibre de família on iguri inscrit el/la causant o, si s’escau,
fotocòpia del document que n’acrediti la tutela, l’acolliment o l’adopció, quan l’ajut
sigui per als ills o illes.
Resta exempt de presentar aquest document el personal funcionari, interí o laboral
que ja l’hagi presentat a l’Administració de la Generalitat i ja consta a la base de
dades de personal de la Generalitat (GIP).
b) Factura original de la despesa que acrediti l’import del tractament realitzat.
En aquesta factura i/o rebut ha de igurar el número de col·legiat o col·legiada, el
NIF/CIF, la data, el nom de la personal causant i la signatura de l’entitat.
No s’acceptaran còpies de les factures i/o rebuts.
c) Certiicat de convivència en cas que l’ajut sigui per a ills o illes que l’any 2008
tinguessin 18 anys o més complerts. Aquesta documentació no caldrà que sigui
aportada pel sol·licitant, sempre i quan doni el seu consentiment a l’òrgan gestor
per obtenir directament el certiicat acreditatiu de les persones que conviuen amb
el sol·licitant.
15.5 Import de l’ajut:
L’import de l’ajut és d’una quantia única de 104 euros bruts, sens perjudici del
que disposa la base general 3.2.
(08.340.141)
*