Programa

Delegació de TarragonaMisser Sitges, 10, 1r B · 43003 Tarragona 

3a Jornada. Nous currículums: presa de decisions i organització de centres de primària i secundària

 

Organitza Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, Delegació de Tarragona.

  

Data: dissabte 10 de maig de 2008

Lloc: Teatre Auditori de Salou

Horari: 9h a 14h

 

Programa:

 9h – 10h: Conferència a càrrec de Roser Canals, professora d’educació secundària i de didàctica de les ciències socials a la UAB i inspectora d’Educació.L’organització de centre i la presa de decisions. Les decisions que es prenen en relació amb el desplegament del currículum pel desenvolupament de les competències bàsiques determinen la presa de decisions sobre l’organització d’un centre, i la seva  concreció en són les programacions. 

10h -11h: Conferència a càrrec de Ramon Grau, director de l’IES Badalona IX.

Visions alternatives del desplegament curricular. El currículum, més enllà d’una prescripció o d’una obligació normativa, pot ser entès com un instrument: desplegar-lo és una oportunitat de concretar les nostres idees de futur, una forma d’apropar-nos a la visió compartida que el professorat projecta sobre els nois i les noies. 

11h -11.30h: Debat

 11:30h-12h: Cafè 12h – 14h: TAULES RODONES SIMULTÀNIES PER PRESENTAR ALGUNES EXPERIÈNCIES INNOVADORES D’ORGANITZACIÓ DE CENTRES: 1.      Primària. Taula moderada per Roser Canals, professora d’educació secundària i de didàctica de les ciències socials a la UAB i inspectora d’Educació. · CEIP La Riera de Ribes (Sant Pere de Ribes); Núria Borràs, directora. Una mirada pedagògica a la gestió de centres. Què suposa per a un CEIP l’organització del currículum centrat en les persones. 

·  CEIP La Pau (Barcelona); Maria Jesús Sosa, cap d’estudis. L’organització del currículum per aprendre a atendre la diversitat. Les estratègies metodològiques que fem servir per atendre la gran diversitat d’alumnes que tenim a l’escola: grups flexibles de nivells, treball per projectes, i  projecte Educació per la ciutadania, principalment.

 

·  ZER Alt Berguedà; Àngels Armengou, directora. La relació entre les diferents escoles d’una ZER. El treball en una ZER i la promoció d’un canvi metodològic a nivell de claustre.

 

·  CEIP Els Àngels (Torreforta, Tarragona); Víctor Pomerol, director, i membres de l’equip docent. Exposició de l’experiència organitzativa, de gestió i de presa de decisions del CEIP Els Àngels basada en els òrgans col·legials, les coordinacions, les comissions i els grups de treball respecte a l’aplicació dels nous currículums en especial, les competències bàsiques i la seva implicació en l’acció tutorial. La participació en el pla educatiu d’entorn. L’impuls de la complicitat educativa de l’AMPA i de les famílies.

  2.      Secundària. Taula moderada per Antoni Domènech, director de l’Alta Inspecció d’Educació a Catalunya. 

· IES Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d’Anoia); Robert Muñoz, director. Presentació dels objectius del centre i com s’articulen de manera coherent al voltant del que signifiquen les quatre grans transformacions que qualsevol centre s’ha de plantejar per progressar i evolucionar: el desenvolupament curricular, les infraestructures, l’organització del centre i el rol del professor. Es plantejarà un model pedagògic propi d’integració avançada amb les TIC, així com les seves dificultats i avantatges a l’hora de portar-ho a terme.

 

· IES Ribes II (Sant Pere de Ribes); Susanna Soler, coordinadora de l’àrea lingüística i Marcel·lí Canal, coordinador de l’àrea cientificotècnica. L’IES Ribes II és un centre de nova creació que basa la seva organització curricular en tres àmbits de treball: el científico tecnològic, el social i el lingüístic. Les matèries treballen conjuntament en el sí d’aquests àmbits connectant coneixements i perseguint unes tasques finals conjuntes.  La vehiculació dels coneixements i de les tasques es fa a traves de la plataforma virtual Moodle.

 

· IES Lauro (Les Franqueses del Vallès); Jaume Casanovas, director, i Teresa Garrell, coordinadora pedagògica. Ens presenten diverses perspectives globals d’atenció a la diversitat com a eina de millora per aconseguir que l’alumnat assoleixi els coneixements, les competències i els valors bàsics per viure a la societat del segle XXI.   Es desenvolupa el treball a partir de tres eixos: l’organització de centre, l’atenció a la diversitat i la implicació de les famílies en el procés educatiu

    Dates d’inscripció: del 7 d’abril fins al 5 de maig de 2008

Preu:  col·legiats: gratuït (cal fer la inscripció)

            no col·legiats: 6 €

 

Els mestres i diplomats també es poden col·legiar.

 

La inscripció es podrà fer a través de la nostra pàgina  www.cdl.cat (pagament amb la targeta VISA); o bé, a la delegació de Tarragona, al carrer Misser Sitges, 10, 1r B; de dilluns a divendres e 16:30h a 19:30h (pagament amb la targeta VISA o efectiu).

 Al moment de fer la matrícula haureu de dir a quina de les dos taules rodones voleu assistir, 1. primària o 2. secundària. 

Podeu contactar amb nosaltres:

A/e: delegaciotarragona@cdl.cat

Web: www.cdl.cat

Telf.: 977 23 95 23

Amb la col·laboració de:

   

                                                            

   

                                                                                

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *