A l’escola han portat un Bagul de contes de la Biblioteca. Contes d’aventures, de festes, d’éssers màgics i còmics.
He pogut fer un tast dels contes que podem trobar a la biblio i us hem llegit un trosset. Esperem que us agradi!!
A l’escola han portat un Bagul de contes de la Biblioteca. Contes d’aventures, de festes, d’éssers màgics i còmics.
He pogut fer un tast dels contes que podem trobar a la biblio i us hem llegit un trosset. Esperem que us agradi!!
L’Alba ens vol demostrar com llegeix a casa seva i ens ha enviat un video de com llegeix un trosset del conte de la Rateta!
Continuem el procés d’elaboració del conte, ara ja tots els grups l’hem creat seguint unes seqüències temporals. La primera marca l’inici, les dues següents el desenvolupament i la última el final. A partir d’aquí amb tot el material que tenim passarem a la textualització del mateix.
clikeu l’enllaç que hi ha sota la següent imatge i podreu observar la feina feta.
Aquí teniu als germans Mogas en plena vetllada de lectura.
Aquesta fotografia és de l’Oleguer i els seus germans ,el Roger i l’Oriol aquestes vacances en un camping a Ordino (Andorra)
Cliqueu per a veure-ho!
Els nens i nenes de primer hem anat a veure l’obra Dents netes, si!
A continuació els nenes i nens de primer us expliquen l’argument de la obra i què han apres! Els matexos ho han escrit a l’ordinador per a possar-ho aquí. Esperem que us agradi. Per veure les fotos cliqueu a la foto.
La Neus compra llaminadures.
(Rachel)
Daspres ve el seu amic Raship.
(Alba)
Li asplica que si menja moltes llaminadures li sortiran caries.
(Achraf)
La seva mestra li asplica que a da manjar fruitas i verdures.
(Maria G)
Tambe li diu que sa de rantar las dents si no li surtiran caries.
(Andoni)
Arriba a casa i fa olor a macarrons que a fet el para.
(Leo)
La Neus amaga les llaminadures al armari.
(Maria A)
El pare li diu que com sap que hi ha macarrons. Ella li diu que u sap par la ulor.
(Joan)
La Neus li esplica el que li an dit la mestra i al seu amic.
(Abigail)
El pare li asplica que ell va tenir caries perque no es rentava las dents.
(Mikel)
De sobte li fan mal les dents. El pare li veu dues caries i li dona una pastiilla.
(Carlota)
Esperan els macarrons s’adorm i somia que el bacteri Ramon li fa caries.
(Bruno)
El bacteri Ramon s’ amaga i surt el Raspall. El bacteri Ramon surt per derrere seu i piquem de mans per espantarlo .
(Nuno)
Al Raspall treu las caries i canta una canso.
(Álvaro)
Daspres as desperta i el pare li porta fruites.
(Carla)
El pare li diu que hauran d’anar al dentista.
Hem aprés que:
Tenim que tenir les dents netes i no menjar tantes llaminadures perquè sino ens surten caries.
(Alex)
Ens hem de rentar les dents tres cops al dia.
(Joel)
Hem de menjar fruites i verdures per no tenir càries i tenir les dents netes.
(Davinia)
Ens han explicat com es feien les titelles.
(Eric)
Ens han explicat i ensenyat com es mouen les titelles.
(Oleguer)
Hi ha diferents tipus de titelles de fusta com el Raspall i de roba i suro com els personatges.
(Davinia i Oleguer)
Les dents estaven fetes de cartró i les càries d’espuma amb un filferro per poder treure-les.
(Rachel, Nuno i Leo)
Cliqueu a la foto.
Avui és el dia mundial de la poesia. Per festejar-lo, La Institució de les Lletres Catalanes (ILC) pudlica el poema de Montserrat Abelló, “Tan sols la paraula nua”, traduït del català a vint llengües més, les altres oficials a Catalunya i algunes d’escollides entre les que parlen els altres ciutadans del país.
Un grup d’alumnes de 6è B, amb el mestre d’informàtica, reciten el poema en les quatre llengües de l’Estat (català, castellà, basc i gallec) i en anglès, italià i en francés.
A continuació el Leo de 1r us explica la seva experiència amb la lectura.
“Algunes nits llegeixo una mica abans de dormir.
Mentre el pare o la mare adormen el meu germà Max al llit d’abaix, jo aprofito per llegir unes pàgines sota la llumeta del capçal.
Ara mateix estic llegint “El Geni Ifigeni i la Lluna del Sam”.
Al Sam li concedeixen un desig i demana la lluna!
Encara no tinc escriptors, col·leccions o herois preferits però de moment els llibres que em criden mes l’atenció son els de mapes del món o els que parlen sobre l’univers.
Bona nit!”
Leo
Des del dijous 13 de febrer, totes les tardes obre la biblioteca del centre.
Aquest projecte està dinamitzat per un entusiasta grup de treball de pares i mares de l’AMPA, amb la col·laboració logística de l’escola.
L’objectiu és compartir una estona de lectura mares/pares i fills/es.
.
Aquesta setmana hem continuat treballant el conte. Ara hem de planificar un de producció pròpia i ho hem de fer per parelles.
Treballar per parelles té moltes avantatge, en primer lloc les idees es multipliquen, les podem compartir amb el company o companya, aprenem a escoltar i alhora a transmetre el que pensem, a més a més podem complementar-nos, uns sabem escriure millor, altres fan molt bons dibuixos, alguns tenen magnífiques idees i d’altres, que no les tenen tan bones, saben explicar-se superbé.
Per tal de fer el conte primer hem pensat un tema, a partir d’aquest cada parella hem inventat un títol relacionat amb aquest i alhora hem imaginat aquells personatges que sortiran, així com algunes de les seves característiques. En aquesta tasca ens hem ajudat d’un mapa conceptual, a continuació us el presentem.
Observeu el grau de concentració i compenetració que hem mantingut, la veritat ha estat una feina molt divertida, estem fent d’escriptors.