Dia 29 d’abril

Lloc: Alberg del Carme o la Cova

Dinar lliure

TARDA

15.30-17.00h Visita guiada del medieval al modernisme de Manresa.

Lloc: Basílica de Santa Maria de la Seu

17.30-19.00 Inauguració de les jornades

Conferència: “Com aprenem a l’escola rural?”

a càrrec de Xavier Geis i Assumpta Duran

Lloc: IES Lluís de Peguera

19.00-20.30h Tallers, a càrrec dels mestres de les escoles rurals

Lloc: IES Lluís de Peguera

21.00h Sopar i gresca

Lloc: la Cova

Dia 30 d’abril

MATÍ

9.30-12.30h Comunicacions

Cloenda

Lloc: Conservatori Municipal de Música

13.00-14.00h Dinar pica-pica

Lloc: Conservatori Municipal de Música

Continue reading

Introducció

Amb la intenció d’apropar els estudiants de Magisteri de totes les Universitats catalanes a la valuosa realitat que gira al voltant de les escoles rurals, des del seu inici, el GIER (Grup interuniversitari d’Escola Rural) organitza cada any les jornades d’Escola Rural en la formació inicial dels mestres de Catalunya. Enguany se celebren les XIVes.

Aquestes jornades afavoreixen crear un espai d’intercanvi d’impressions entre els futurs mestres i els mestres més veterans, així com entre aquests estudiants i altres experts. D’altra banda resulta molt enriquidora i interessant la relació que s’estableix entre els mateixos estudiants de les diferents universitats.

Cada any es debat un tema de fons. Enguany, sota el títol “Com s’aprèn a l’escola rural?”, es pretén reflexionar sobre les maneres interessants de treballar la diversitat a l’aula, tan present en aquesta tipologia d’escoles; unes maneres de fer que, d’altra banda, són aplicables a qualsevol altra escola.

Un altre dels objectius de les jornades és que es col.labori i es mantingui el contacte d’una manera permanent entre les universitats i les persones i les institucions locals vinculades amb l’escola rural. Per aquest motiu, es duen a terme cada any en un indret diferent del país. Aquesta vegada ens acull l’entorn de Manresa.