Rambla Llibertat
Lletra de: Marc Rosich i Música d’Albert Carbonell
LLoc: Teatre Municipal el Jardí de Figueres
Dia: Diumenge 25 de maig de 2014
Hora: a les 6 de la tarda. Els nens i nenes hauran d’arribar en el teatre a les 4 de la tarda per poder fer l’assaig general.
Tema de la Cantània 2013-2014: Rambla Llibertat
Rambla Llibertat és un barri on l’alegria es respira arreu i la concòrdia es viu de manera genuïna.
Aquest cas tan especial desperta l’interès d’Estela, una atrafegada periodista de la televisió, sempre a la recerca de notícies insòlites, i ara disposada a descobrir quin secret hi ha al darrere d’un fet tan inusual. Gómez, el seu càmera, li farà obrir els ulls i, passejant pels carrers del barri, l’ajudarà a entendre que una comunitat lliure i feliç és una suma i convivència de totes les llibertats individuals i que el que fa la Rambla tan especial és que els seus veïns gaudeixen de la pròpia llibertat sense oblidar mai el respecte als altres.
La “nostra” Rambla Llibertat és, doncs, un espai essencialment plural, divers i cosmopolita, on s’hi respira un sentiment de fraternitat, concòrdia, respecte i dedicació a la comunitat, però al mateix temps és un espai eminentment lúdic, on la diversió i la disbauxa també tenen cabuda i la festa té lloc al carrer amb la participació de tots els veïns, ja sigui en forma de llaminera xocolatada infantil o d’esbojarrada paella popular. També hem volgut que aquest sentiment amarés tota la música de la cantata. Això s’ha traduït en la partitura en una barreja de gèneres eminentment urbans (rap, beatbox, blues, dixieland o reggae) amb músiques del món, (el dabke àrab, els ritmes africans o la samba brasilera), tots passats pel tamís d’un tractament eminentment contemporani.
Aquí teniu els enllaços de les cançons que es cantaran en el teatre:
EL QÜESTIONARI DE BLANC O NEGRE