DEURES D’ESTIU

1. PROPOSTES DACTIVITATS PER LESTIU

Fa dies que no som a l’escola, però sabeu que hem mantingut el contacte i tenim la il·lusió de retrobar-nos al setembre.

Tots sabeu que l’estiu dura força temps i aquest serà un xic diferent. Esperem que tingueu moments per gaudir del mar, de la muntanya, moments per descansar, jugar, badar, escoltar música, pensar, dibuixar, caçar papallones, tirar pedretes al riu, “viatjar”, visitar als amics i parents, i … moltes coses més.

Però sobretot, moments per aprendre de tot allò que fem, d’aprendre de totes les oportunitats que se’ns presentin i gaudir-ne plenament.

De totes maneres, per si no sabeu per on començar us presentem unes quantes idees.

• Prepareu la presentació per a l’institut (veure full adjunt).
  • Connecteu-vos al bloc de recursos sisè i aneu a la pestanya: Deures d’estiu.
  • Escriure: un diari de tot allò que aneu fent i pensant; un diari de fotos; cartes als amics o enviar correus electrònics. Això ens permet de saber com estan i també de practicar la nostra redacció.
  • Llegir: Llegir els llibres que més us agradin, premsa, internet, còmics… Amb això millorarem la velocitat i compressió lectores.
  • També caldria que practiquéssiu les operacions bàsiques (sumes, restes, multiplicacions i divisions). Això només es consolida amb la pràctica. A practicar!!!!!!!!!
  • Si us connecteu a internet, al portal EDU365 (http://www.edu365.cat/primaria/) trobareu propostes divertides i molt interessants de totes les àrees treballades. També teniu els recursos de cinquè i sisè a la pàgina web de l’Escola Rosella.
  • Quaderns d’estiu on es treballen totes les àrees de 6è.Mira-te’ls i tria el que més t’agradi nosaltreset proposem aquest :
  • Cap a 1r d’ESO. Editorial Barcanova

ISBN: 978-84-489-4911-2

• Quaderns específics per treballar

les competències bàsiques de les àrees de llengua i matemàtiques:

Matemàtiques: ISBN: 9788417406332

Llengua  Catalana: ISBN: 9788417406295

Llengua Castellana: ISBN: 8498049848

SUMMER ENGLISH HOMEWORK

• Al llarg de l’estiu us recomanem escoltar les cançons treballades a classe i que trobareu al blog d’anglès de la web de l’escola.
  • També podeu repassar l’Activity book a partir del tema 3.
  • Mireu vídeos i dibuixos TV en anglès.

Tot això que et recomanem que facis depèn de tu. Ningú et demanarà què has fet.

Però si vols continuar aprenent no pots deixar de treballar.

Endavant!!!

PRESENTACIÓ IES

Has de preparar una presentació per al professorat i els nous companys que tindràs a l’institut. Es tracta d’explicar algunes coses que els ajudin a saber com ets i què penses, el que saps fer millor i el que et costa més, el que t’agrada molt i el que no t’agrada gaire. Quines són les teves aficions, com t’agradaria que fos el teu institut i qualsevol altra cosa que creguis que els servirà perquè et coneguin una mica millor.

Vigila que el text estigui ben escrit, llegeix-lo en veu alta desprès d’escriure’l, consulta el diccionari, passa el corrector ortogràfic si treballes amb ordinador… Si ho creus oportú, també pots fer-hi algun dibuix, posar-hi fotografies…

Aquesta presentació la pots fer en paper i també amb l’ordinador. L’esquema podria ser:

• Títol, nom i cognoms i foto

• On i quan vaig néixer

• Quina ha estat la meva última escola

• Què és el que més m’agrada

• Què és el que menys m’agrada

• Com és Ia meva família

• Com són els meus amics i amigues

• Com m’agradaria que fos l’institut

• Què és els que sé fer millor

• Què és el que més em costa i per al que necessito ajuda

• Què he fet aquest estiu

• Com crec que serà el meu primer any a l’institut

• Final

BONES VACANCES DESTIU A TOTS i TOTES!!!