Capsa de les vocals: consisteix en buscar per casa un màxim de 5 objectes on aparegui el só la lletra treballada. (vocabulari català, no barrejar amb paraules en anglès que tenen molts dels ninos que tenim per casa, Ex. Winnie de Pooh)
Conte viatges: s’han fet aportacions molt interessant i divertides. El nen/a ja coneix la història, podeu demanar-li que us expliqui el conte i entre tots us inventeu una part més d’aquest conte. S’ha de potenciar al màxim la seva participació en l’elaboració del conte, animeu-los a copiar alguna paraula, rellegiu el que s’ha escrit perquè després el nen/a ho pugui transmetre a l’aula.
Treballem el só de les lletres: estem treballant a l’aula les diferents vocals i ho fem a través del só, del reconeixement fonètic de la vocal, és important que des de casa també feu referència a les vocals pel seu só encara que ens sembli estrany.
Potenciar l’ús de la lectura: ús recomanem que entre els regals de reis hi hagi un conte, és important llegir contes als nens/nenes, que vegin com ho fem i tenir estones de lectura tranquil·les, en un ambient confortable i de contacte amb l’adult.
Anar a la bibliotecaamb els vostres fills/es, llegir contes, agafar-los de préstec… és una experiència molt gratificant per la família que ajuda molt a l’infant a endinsar-se en el món de la lectura.
AMBIESPAIS
Són activitats pensades per afavorir el treball internivell i cooperatiu entre els nens/es de tot el cicle (P3 a P5). Ens permet treballar l’autonomia, la socialització, l’aprenentatge significatiu. Són 6 ambients preparats per treballar diferents continguts que ens permeten desenvolupar les diferents capacitats que l’infant ha d’assolir. Els 6 ambiespais són: Dali= art, Mozart= música, Mari Curie= experimentació, Andersen= Contes, Sara Baras= dansa, Pitàgores= matemàtiques.
RECORDATORIA D’HÀBITS I RUTINES
Important la puntualitat, per poder treballar bé els hàbits de benvinguda a l’escola.
Recordem posar betes a totes les bates i a la jaqueta i també marcar-ho tot amb el nom.