P4: MATEMÀTIQUES DIVERTIDES

A través del joc descobrim característiques dels objectes i per tal d’arribar a allò que volem fer tan sols és possible amb l’assaig-error.

Aquests moments requereixen de treball en equip segons els seus interessos. Requereix també de saber demanar als companys/es peces i no prendre-les.

Comentaris i descobertes dels infants:

CILINDRES:

– Per poder fer una torre més alta necessitem pujar a les cadires.

– Les torres cauen quan els cilindres no estan iguals (es refereixen a la base dels cilindres).

– Dins dels cilindres grossos podem posar altres (més prims) i provem quants n’hi caben.

-Cauen perquè estem fent un castell molt gran.

-Construïm una torre molt alta.

PECES DE FUSTA:

– Fem castells. Les peces que tenen parts planes les podem apilar una sobre l’altre, les que són rodones no (es refereixen als cossos geomètrics que tenen base i les que no).

-Construïm un castell on viuen les princeses.

TRONQUETS: les peces triades per ser una part o un altre de les construccions són triades segons les seves característiques.

– Construïm piscines amb portes per entrar i per sortir. Fem trampolins per saltar a la piscina.

– Construïm una casa amb moltes xemeneies per si venen molts llops (relacionat amb el conte dels tres porquets i el llop).

-Construïm un pais amb túnels, una casa i un bosc.

I AMB TOT EL MATERIAL….

dscn1707-fileminimizer-Construïm una ciutat.

P4 Experimentació: El repte de separar petites coses!

La nostra missió és separar elements que es troben barrejats. Per un costat macarrons, les mongetes negres i farina i per un altre sal grossa, macarrons integrals i grans de cafè.

Per realitzar-ho tenim eines: culleres, pinces, pales petites i coladors.

Els infants després d’observar, no dubten en realitzar el repte i xino, xano, …. ho aconseguim!!!

Quan acabem de recollir, seiem i en parlem. Com heu separat els elements? Amb quines eines? Quines eines us han anat millor? Tots els elements passaven pels coladors? Per què?

Amb l’experiència els nens i nenes han comentat:

– Els macarrons, les mongetes i els grans de cafè són massa grans per passar pels coladors.

–  La farina és petita i si que ha pogut passar, la sal grossa és una mica més gran que la farina i passava poc.

– Els coladors tenen forats molt petits i només hi pot passar la farina.

– Les pinces i les culleres són les eines que ens han anat millor per separar els macarrons, les mongetes i els grans de cafè.

Sortida de primer a Can Ribas!!!

Els nens i nenes de primer hem anat a Can Ribas per conèixer el procés de l’elaboració de l’oli. La Laia i el Sergi, els nostres monitors, ens han ensenyat a fer-ho!!

Després de recollir les olives de les oliveres hem iniciat el procés rentant-les i triturant-les. Un cop fet això les hem posat a sobre dels cofins per a poder-les premsar i separar l’oli de l’aigua. Hem descobert moltes coses!!!

També hem tingut temps de jugar amb els nostres companys/es i ens ho hem passat d’allò més bé!!

Si voleu veure les fotos cliqueu a la imatge.

dscn1543-fileminimizer