...NO SAPS QUÈ FER??…I SI FAS  UNES QUANTES OPERACIONS?
Aquí us presentem un enllaç per inventar sumes i restes, és molt fàcil de utilitzar…Però cal resoldre-les en un full apart…Així practiqueu com col·locar-les correctament…Què us sembla??
MILLORANT L’ORTOGRAFIA
Cal que els alumnes de 3r vagin prenent consciència de que escriure sense faltes és important, molt important. Així tothom podrà llegir amb tota tranquilitat el que ells i ells escriguin. A continuació, aqui teniu una pàgina útil per practicar l’ortografia…Fins que el primer bloc no està ben assolit no es pot passar al següent!! Nens i nenes…no feu trampes!! 😯
ACTIVITATS DE REPAS PEL CONTROL DE CATALÀ
UNITATS 4 I 5
1-Encercla les paraules que tenen una e que sona com a tren:
bitllet maleta ocell
fred vent
cent clavell bicicleta
2-Omple cada buit amb la paraula adequada: motxilla, tren, entrepà,
suc, got, bol, nou, iogurt.
Em llevo, em vesteixo.
Prenc el……………..de llet i un ……….de cereals amb………….. .
Agafo la………………………. Ai, que em descuidava l’ ………………………
I el …………………………
Arribo a l’estació. Falten dos minuts per les ………………………… .
Genial! El …………………… encara no ha passat.
3-Encercla la frase que és certa:
La síl·laba tònica és la que pronunciem més forta.
La síl·laba tònica és la que pronunciem més fluixa.
4-Pinta la síl·laba tònica de cada paraula:
PASTANAGA – CIRERER – CARXOFA – MONGETERA – TOMÀQUET –
GALETA – MÚSICA – RETOLADOR – GOL
5-Encercla la síl·laba tònica de cada paraula:
ESQUIROL – ERIÇÓ – MOSCA – HERBA – ROURE – RATOLÍ – CAMÍ –
ARBRE – GALTA – PATATES – RÀPIDA – JO – FILA
6-Classifica les paraules segons portin E oberta E tancada
VINDRÉ – MEL – CABELL – FESTA – GENT – DEURES – FRED – POTSER
Manera, gel, mel, lleig, insecte, hivern, feina, herba, peu,
E OBERTA E TANCADA
PARES!!, per fer aquests exercicis ho podeu copiar en un document word i imprimir-ho per tal que els nens i nenes ho puguin fer, o bé fer-ho en un full apart sense copiar enunciats…
(NO CAL QUE ENS HO ENTREGUIN, NO SÓN OBLIGATORIS)

