Biel Rascao Roca i Aaron Rubio Asensio de 5èA

Biel Rascao Roca i Aaron Rubio Asensio de 5èA

Els alumnes de 3r del Mercè Rodoreda cuiden l’hort de l’escola. Un dia, els alumnes de 3rA hi van trobar una plaga de cucs de la col, que se les estaven menjant.
Els cucs van sortir perquè no havien posat res a les plantes per protegir-les,com per exemple insecticida o una xarxa.
Els alumnes van guardar la meitat dels cucs en una caixa i l’altra meitat la van eliminar, és a dir, els van matar. De la meitat que no van matar, es van fer capolls i alguns s’han obert, convertint-se en precioses papallones. Aquí en teniu la mostra!
Dídac Franco i Víctor Fernández 5èA
Els nens de P5 van a la granja d’excursió
El día 13 d’octubre a les nou en punt,estaven esperan als autocars a que arribessin,van pujar als autocars i es van anar de camí a la granja.La granja es deia Palau D’aries i era molt bonica.Quan van arribar van fer unes quantes activitats: van donar de menjar als animals, van veure com neixia un pollet i un anec, van fer una volta amb tractor, etc. I tot això només per coneixer i fer el projecte d’animals.
Nirmin i Edgar (5èC)
A la classe de segon A una companya se n’ha anat a Alemanya.
Martorell, escola Mercè Rodoreda
A l’escola Mercè Rodoreda l’Aaron i la Laura van anar a la classe de segon A i van preguntar si havia passat alguna cosa per redactar una notícia. Els companys de la classe els van explicar que una nena que es diu Houda va marxar a Alemanya perquè el seu pare va trobar feina allà.
Aaron i Laura (5è C)
Els alumnes de P3 de l’escola Mercè Rodoreda, de Martorell, ens han explicat el seu carnestoltes. El van celebrar a l’escola. S’ho van passar molt bé disfressant-se, les nenes de Rinxols d’or i els nens d’ós. Al pati de l’escola van ballar tots plegats amb P4 i P5. També els hi va agradar molt que el Carnestoltes els hi digués com havien d’anar cada dia de la setmana del 20 al 24 de febrer. Dilluns havien d’anar amb pijama, dimarts van anar disfressats, dimecres havien d’anar de ferits i dijous amb un pentinat divertit. S’ho van passar molt bé, i sobretot van riure molt. Llàstima, que el divendres va ploure i l’equip directiu va decidir anul.lar la rua, però que es faria la desfilada i els balls, interns a l’escola, perquè la policía no hagués de tallar els carrers.
EL CARNESTOLTES
ONA CASAO TOBELLA I DAVID GALÁN CUENCA
5èA
Els alumnes de cinquè de l’escola Mercè Rodoreda, de Martorell, van anar al Museu de Matemàtiques de Catalunya, que té la seu a la planta superior del Museu Palau Mercader de Cornellà (Barcelona).
Van sortir d’excursió per què estaven estudiant geometria i va ser una bona idea anar a visitar el museu matemàtic, van aprende molt. Van fer una estructura amb palets com la cúpula de Leonardo de Vinci i es van ficar tots a dins de l’estructura (construcció de base cilíndrica i coberta de volta hemisfèrica).
Vam fer dues activitats :la cúpula i visitar el museu.
Segons la tutora de 5èA: li va agradar molt aquetsa sortida perquè creu que els seus alumnes van aprendre molt i van gaudir de les matemàtiques de forma més manipulativa.
Segons un alumne de 5éA: va ser molt especial fer la cúpula de Leonardo i visitar el museu.
Fabian Birch torrejon i Ivan Estepa Rius 5èA
Els alumnes de 1rB han après a fer mandales.
Els alumnes de 1rB , la setmana passada, ens van explicar per què pinten mandales.
El motiu és molt interessant: ho fan perquè quan estan nerviosos la mestra, que es diu Ana, posa música perquè es relaxin i, llavors, comencen a pintar-los.
Per aconseguir-ho, disposen de material escolar, com per exemple: retoladors, colors, tisores i fulls.
Un mandala és un símbol ritual i espiritual, propi del budisme i de l’hinduisme, que representa l’univers.
El mandala, normalment, està format per cossos geomètrics. La forma més bàsica és un quadrat o un cercle. I els mandales tenen efectes positius: relaxen i desperten els sentits.


Nens i nenes de 1r B pintant mandales i imatge d’un mandala amb forma de cercle.
Maria Gómez Ventaja i Ariadna Collado Zurita. 5èA
Els nens de P4 van anar a la Fundació per a la Conservació i Recuperació d’Animals Marins, per alliberar un dofí i van divertir-se molt.
L’excursió va ser el 30 de setembre de 2016.
El Cram està en el Delta del Prat de Llobregat per això, van anar amb autocar; durant el viatge. Van cantar moltes cançons molt xules.

JOEL LÓPEZ I SUSANA LUNA 5è A
Els nens de P5A ajuden als nens de 3r a fer un espantaocells.
Els nens de P5A , a fer un espantaocells als nens de 3r. Van començar a produir-lo abans de Nadal , van tardar un mes aproximadament. El van construir a la classe , van fabricar-lo amb els nens de 3r , cadascú va elaborar una part per grups .
Els grups estaven formats per nens de 3r i nens de P5A , el van construir amb material reciclat. Ho van fer perquè són la classe dels espantaocells i perquè a l’hort no hi havia aspantaocells , llavors van ajudar-los als nens de 3r que són els encarregats de l’hort.
Aitana Hernandez i Asad ullah Azam. 5èA
Els alumnes de 2n estan involucrats en la recerca del conill amic de l’Alícia, protagonista del llibre “Alícia en el país de les meravelles”.
L’Alícia els hi dóna cartes misterioses, les amaga i les deixa a la classe; als nens els hi agrada molt.
La primera carta que els va donar va ser el 5 d’octubre de 2016. En aquesta carta posava que necessitava ajuda perquè havia perdut al seu amic el conill.
Els dóna pistes com rellotges que eren del conill, llibres i cartes, i els dóna tot això perquè puguin trobar el seu amic.
Omar Mostafa i Oriol Medina 5èA