PRESENTACIÓ
A l’escola Rocafonda, actualment, hi ha dos especialistes d’anglès ubicats en els diferents cicles: CI-CM i CM-CS.
L’anglès s’inicia a 1r i es procura que sigui la llengua vehicular el màxim de temps possible, utilitzant el mínim la llengua materna
L’HORARI
Els cursos de 1r i 2n realitzen dues hores setmanals d’anglès.
El curs de 3r realitza dues hores d’anglès i una tercera hora de CLIL, amb mig grup, on s’utilitza la llengua estrangera per tractar temes de medi natural.
A 4t i a 6è es realitzen dues hores d’anglès i una de racons amb mig grup.
El curs de 5è realitza dues hores d’anglès i un tercera hora d’anglès oral amb mig grup.
L’ESPAI
Disposem d’una aula única i exclusiva per fer les classes d’anglès. L’aula està ambientada amb tot de materials i ajudes visuals que faciliten l’aprenentatge de l’alumne.
Els recursos del que disposem a l’aula són: un ordinador, un laboratori portàtil i un televisió amb DVD.
OBJECTIUS
Els objectius generals de la llengua estrangera volen desenvolupar les següents capacitats:
- Valorar la realitat multilingüe i multicultural de la nostra societat, per prendre consciència de la importància d’aprendre llengües.
- Desenvolupar la competència comunicativa oral i escrita per comunicar-se amb els altres i transmetre informacions i opinions.
- Comprendre i respondre de manera oral, en llengua estrangera, a situacions habituals de l’aula.
- Produir textos escrits de diferent tipologia adaptats als propis coneixements i a les situacions de comunicació de l’aula.
- Mostrar una actitud reflexiva i confiada en la pròpia capacitat d’aprenentatge.
- Utilitzar les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge i de comunicació.
ORGANITZACIÓ DE LES CLASSES
Potenciem l’ús de l’anglès a nivell oral, per la qual coses, es realitzen petites representacions o dramatitzacions a l’aula i també fem sortides per anar a veure una obra de teatre tota en anglès.
Fem ús de tots els recursos necessaris per arribar a les múltiples intel·ligències dels nostres alumnes.
Realitzem manualitats que permetin la utilització de l’anglès a l’aula.
Fem activitats dinàmiques i interactives en relació amb altres assignatures.
Utilitzem els llibres de text socialitzats com a base i els quaderns de treball personals
Utilitzem altres recursos com: l’aula d’informàtica, la biblioteca d’aula i els audiovisuals (televisió i audicions amb CD)
Procurem adaptar les activitats per atendre a la diversitat d’alumnes que tenim a les aules.
Intentem que les classes d’anglès siguin, a l’hora, divertides, engrescadores i amb un clima de confiança que generi ganes d’aprendre.
Valorem positivament el fet de poder-nos relacionar amb nois i noies d’altres països a través de cartes
El mestre avalua diàriament el treball dels alumnes i també s’utilitzen proves objectives.
RACONS D’ANGLÈS
Formen part de les hores d’anglès als cursos de 4t i 6è en sessions d’una hora setmanal. Tenen com a objectiu el treball i/o col·lectiu i l’autoaprenentatge en les diferents habilitats (escoltar, parlar, llegir i escriure) És un procés d’aprendre a aprendre i a l’hora independent, responsable i reflexiu per a la pròpia autoavaluació.Cada sessió es treballa un dels racons assignats on hi ha treballs diferents i a més a més, l’autocorrecció per part de l’alumne
ALTRES PROJECTES
Actualment hem iniciat un intercanvi de cartes amb una escola de la Fundació Vicens Ferrer a l’Índia que ens permetrà conèixer la realitat d’una altre país a l’hora que els alumnes s’esforcen per fer-se entendre en anglès.
Des de fa dos anys rebem durant dos dies la visita d’alumnes adolescents britànics que ajuden al mestre d’anglès i interactuen amb els alumnes.