Anglès oral

Els alumnes de 1r tenen una hora més d’anglès amb mig grup.Aquesta hora fem anglès a nivell oral.Ara estem treballant un conte ” Nelly paints a monster”.Treballem el vocabulary i les expressions i finalment explicarem la història i la gravarem.

Welcome Lucy!

La Lucy, la nova mascota del llibre d’anglès, arriba a la classe de 2n. La Lucy ens ajudarà a aprendre coses noves del seu país i a millorar el nostre anglès.

Stories a 1r

Els nens de 1r han treballat el conte del llibre “Run, run, run!” sobre animals i l’han representat amb l’ajuda de materials elaborats per ells amb un petit escenari.

PRESENTACIÓ

A l’escola Rocafonda, actualment, hi ha dos especialistes d’anglès ubicats en els diferents cicles: CI-CM i CM-CS.

L’anglès s’inicia a 1r i es procura que sigui la llengua vehicular el màxim de temps possible, utilitzant el mínim la llengua materna.   

L’HORARI

Els cursos de 1r i 2n realitzen dues hores setmanals d’anglès.

El curs de 3r realitza dues hores d’anglès i una tercera hora de CLIL, amb mig grup, on s’utilitza la llengua estrangera per tractar temes de medi natural.

A 4t i a 6è es realitzen dues hores d’anglès i una de racons amb mig grup.

El curs de 5è realitza dues hores d’anglès i un tercera hora d’anglès oral amb mig grup.

L’ESPAI

Disposem d’una aula única i exclusiva per fer les classes d’anglès. L’aula està ambientada amb tot de materials i ajudes visuals que faciliten l’aprenentatge de l’alumne.

Els recursos del que disposem a l’aula són: un ordinador, un laboratori portàtil i un televisió amb DVD.

OBJECTIUS

Els objectius generals de la llengua estrangera volen desenvolupar les següents capacitats:

–         Valorar la realitat multilingüe i multicultural de la nostra societat, per prendre consciència de la importància d’aprendre llengües.

–         Desenvolupar la competència comunicativa oral i escrita per comunicar-se amb els altres i transmetre informacions i opinions.

–         Comprendre i respondre de manera oral, en llengua estrangera, a situacions habituals de l’aula.

–         Produir textos escrits de diferent tipologia adaptats als propis coneixements i a les situacions de comunicació de l’aula.

–         Mostrar una actitud reflexiva i confiada en la pròpia capacitat d’aprenentatge.

–         Utilitzar les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge i de comunicació. 

ORGANITZACIÓ DE LES CLASSES

Potenciem l’ús de l’anglès a nivell oral, per la qual coses, es realitzen petites representacions o dramatitzacions a l’aula i també fem sortides per anar a veure una obra de teatre tota en anglès.

Fem ús de tots els recursos necessaris per arribar a les múltiples intel·ligències dels nostres alumnes.  

Realitzem manualitats que permetin la utilització de l’anglès a l’aula.

Fem activitats dinàmiques i interactives en relació amb altres assignatures.  

Utilitzem els llibres de text socialitzats com a base i els quaderns de treball personals

Utilitzem altres recursos com: l’aula d’informàtica, la biblioteca d’aula i els audiovisuals (televisió i audicions amb CD)

Procurem adaptar les activitats per atendre a la diversitat d’alumnes que tenim a les aules.

Intentem que les classes d’anglès siguin, a l’hora, divertides, engrescadores i amb un clima de confiança que generi ganes d’aprendre.

Valorem positivament el fet de poder-nos relacionar amb nois i noies d’altres països a través de cartes

El mestre avalua diàriament el treball dels alumnes i també s’utilitzen proves objectives. 

ELS RACONS D’ANGLÈS

Formen part de les hores d’anglès als cursos de 4t i 6è en sessions d’una hora setmanal. Tenen com a objectiu el treball i/o col·lectiu i l’autoaprenentatge en les diferents habilitats (escoltar, parlar, llegir i escriure) És un procés d’aprendre a aprendre i a l’hora independent, responsable i reflexiu per a la pròpia autoavaluació.Cada sessió es treballa un dels racons assignats on hi ha treballs diferents i a més a més, l’autocorrecció per part de l’alumne

ALTRES PROJECTES

      Actualment hem iniciat un intercanvi de cartes amb una escola de la Fundació Vicens Ferrer a l’Índia que ens permetrà conèixer la realitat d’una altre país a l’hora que els alumnes s’esforcen per fer-se entendre en anglès. 
      Des de fa dos anys rebem durant dos dies la visita d’alumnes adolescents britànics que ajuden al mestre d’anglès i interactuen amb els alumnes. 

Distribució de l’espai

Disposem d’una aula única i exclusiva per fer les classes d’anglès. L’aula està ambientada amb tot de materials i ajudes visuals que faciliten l’aprenentatge de l’alumne.

Els recursos del que disposem a l’aula són: un ordinador, un laboratori portàtil i un televisió amb DVD.

L’horari curs per curs

Els cursos de 1r i 2n realitzen dues hores setmanals d’anglès.

El curs de 3r realitza dues hores d’anglès i una tercera hora de CLIL, amb mig grup, on s’utilitza la llengua estrangera per tractar temes de medi natural.

A 4t i a 6è es realitzen dues hores d’anglès i una de racons amb mig grup.

El curs de 5è realitza dues hores d’anglès i un tercera hora d’anglès oral amb mig grup.