WHAT TIME IS IT?
TELLING THE TIME!
PLAY WITH SUPERLATIVES!
WHAT’S THE WEATHER LIKE?
THE WEATHER MAZE!
Anglès oral
Els alumnes de 1r tenen una hora més d’anglès amb mig grup.Aquesta hora fem anglès a nivell oral.Ara estem treballant un conte ” Nelly paints a monster”.Treballem el vocabulary i les expressions i finalment explicarem la història i la gravarem.
Welcome Lucy!
La Lucy, la nova mascota del llibre d’anglès, arriba a la classe de 2n. La Lucy ens ajudarà a aprendre coses noves del seu país i a millorar el nostre anglès.
Dues noies angleses ens visiten!
Al Març dues alumnes de Secundària d’una escola anglesa prop de Manchester ens van visitar dos dies a l’escola participant a les classes d’anglès.
Stories a 1r
Els nens de 1r han treballat el conte del llibre “Run, run, run!” sobre animals i l’han representat amb l’ajuda de materials elaborats per ells amb un petit escenari.
Fotos
PRESENTACIÓ
A l’escola Rocafonda, actualment, hi ha dos especialistes d’anglès ubicats en els diferents cicles: CI-CM i CM-CS.
L’anglès s’inicia a 1r i es procura que sigui la llengua vehicular el màxim de temps possible, utilitzant el mínim la llengua materna.
L’HORARI
Els cursos de 1r i 2n realitzen dues hores setmanals d’anglès.
El curs de 3r realitza dues hores d’anglès i una tercera hora de CLIL, amb mig grup, on s’utilitza la llengua estrangera per tractar temes de medi natural.
A 4t i a 6è es realitzen dues hores d’anglès i una de racons amb mig grup.
El curs de 5è realitza dues hores d’anglès i un tercera hora d’anglès oral amb mig grup.
L’ESPAI
Disposem d’una aula única i exclusiva per fer les classes d’anglès. L’aula està ambientada amb tot de materials i ajudes visuals que faciliten l’aprenentatge de l’alumne.
Els recursos del que disposem a l’aula són: un ordinador, un laboratori portàtil i un televisió amb DVD.
OBJECTIUS
Els objectius generals de la llengua estrangera volen desenvolupar les següents capacitats:
– Valorar la realitat multilingüe i multicultural de la nostra societat, per prendre consciència de la importància d’aprendre llengües.
– Desenvolupar la competència comunicativa oral i escrita per comunicar-se amb els altres i transmetre informacions i opinions.
– Comprendre i respondre de manera oral, en llengua estrangera, a situacions habituals de l’aula.
– Produir textos escrits de diferent tipologia adaptats als propis coneixements i a les situacions de comunicació de l’aula.
– Mostrar una actitud reflexiva i confiada en la pròpia capacitat d’aprenentatge.
– Utilitzar les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge i de comunicació.
ORGANITZACIÓ DE LES CLASSES
Potenciem l’ús de l’anglès a nivell oral, per la qual coses, es realitzen petites representacions o dramatitzacions a l’aula i també fem sortides per anar a veure una obra de teatre tota en anglès.
Fem ús de tots els recursos necessaris per arribar a les múltiples intel·ligències dels nostres alumnes.
Realitzem manualitats que permetin la utilització de l’anglès a l’aula.
Fem activitats dinàmiques i interactives en relació amb altres assignatures.
Utilitzem els llibres de text socialitzats com a base i els quaderns de treball personals
Utilitzem altres recursos com: l’aula d’informàtica, la biblioteca d’aula i els audiovisuals (televisió i audicions amb CD)
Procurem adaptar les activitats per atendre a la diversitat d’alumnes que tenim a les aules.
Intentem que les classes d’anglès siguin, a l’hora, divertides, engrescadores i amb un clima de confiança que generi ganes d’aprendre.
Valorem positivament el fet de poder-nos relacionar amb nois i noies d’altres països a través de cartes
El mestre avalua diàriament el treball dels alumnes i també s’utilitzen proves objectives.
ELS RACONS D’ANGLÈS
Formen part de les hores d’anglès als cursos de 4t i 6è en sessions d’una hora setmanal. Tenen com a objectiu el treball i/o col·lectiu i l’autoaprenentatge en les diferents habilitats (escoltar, parlar, llegir i escriure) És un procés d’aprendre a aprendre i a l’hora independent, responsable i reflexiu per a la pròpia autoavaluació.Cada sessió es treballa un dels racons assignats on hi ha treballs diferents i a més a més, l’autocorrecció per part de l’alumne
ALTRES PROJECTES
Actualment hem iniciat un intercanvi de cartes amb una escola de la Fundació Vicens Ferrer a l’Índia que ens permetrà conèixer la realitat d’una altre país a l’hora que els alumnes s’esforcen per fer-se entendre en anglès.
Des de fa dos anys rebem durant dos dies la visita d’alumnes adolescents britànics que ajuden al mestre d’anglès i interactuen amb els alumnes.
Distribució de l’espai
Disposem d’una aula única i exclusiva per fer les classes d’anglès. L’aula està ambientada amb tot de materials i ajudes visuals que faciliten l’aprenentatge de l’alumne.
Els recursos del que disposem a l’aula són: un ordinador, un laboratori portàtil i un televisió amb DVD.
L’horari curs per curs
Els cursos de 1r i 2n realitzen dues hores setmanals d’anglès.
El curs de 3r realitza dues hores d’anglès i una tercera hora de CLIL, amb mig grup, on s’utilitza la llengua estrangera per tractar temes de medi natural.
A 4t i a 6è es realitzen dues hores d’anglès i una de racons amb mig grup.
El curs de 5è realitza dues hores d’anglès i un tercera hora d’anglès oral amb mig grup.