Grups d’experts en residus al Rivo!

A l’escola tenim un projecte vertical per nivells anomenat Grup d’Experts. Aquests, que es componen de 3r a 6è, s’organitzen per dedicar-se a l’estudi i especialització d’un grup de residus. Així, els de 3r son els experts en paper, 4t en orgànica, 5è en envasos i 6è en resta. D’aquesta manera, es completa el treball al llarg de la seva etapa havent conegut tots i cadascun dels tipus de residus i com hi podem actuar per fer-ne un ús més sostenible.
Cada nivell fa la sortida a una planta especialitzada en el tipus de residu.

3r visita El Museu Molí Paperer de Capellades, ja que no hi ha exclusivament una planta que es dediqui aquí a Catalunya al reciclatge del paper.

4t fa la sortida a la planta de compostatge de Sant Cugat.

5è, experts en envasos, visita la planta de triatge de Gavà.

I 6è fa la sortida a la planta de triatge de Vacarisses.

Un cop feta la visita els nens i nenes van haver de fer una valoració del que havien vist a mode d’enquesta. Van contestar preguntes que feien referència a les possibles reflexions que s’extreuen per millorar la gestió d’aquests residus que tots i totes produïm.

En general es pot resumir, amb les seves respostes, que les visites són molt profitoses perquè prenguin consciència del que significa generar residus i com tractar-los. A mode d’exemple alguns diuen “utilitzaré les dos cares d’un full per escriure”, “intentaré no fer servir tetrabricks” o inclús “trauré les etiquetes a les ampolles abans de posar-les al seu contenidor”… En definitiva, molts aprenen a saber classificar bé on van els residus perquè no sabien exactament on anaven, i també diuen que a partir d’aquest moment els hi donaran més importància i s’hi fixaran més.

Aquí mostrem, en aquests quadres i gràfics de sectors, la valoració que fan aquests nivells de la sortida.

Aquí no acaba el treball. Llavors, es dediquen sessions a difondre a la resta de l’escola allò del que ens hem fet experts.
És a dir, assagen per grups el que diran com experts al grup o curs que els hi toqui anar. D’aquesta manera, s’emporten el contenidor del que són experts. Porten el full del seu contenidor per si no el tenen a l’aula i fan una explicació de com gestionar aquell grup de residus. Cada nivell s’organitza per repartir els alumnes i fer grups per anar a cada classe menys a P-3.

ateixid9

Quant a ateixid9

Mestre d'Educació Física i Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *