Sortida a la Vall de Boí

Els alumnes de 2º ESO amb el departament de ciències han anat a la Vall de Boí per estudiar les propietats de les aigües termals. Ha sigut una sortida molt satisfactoria on els alumnes han disfrutat de tot l’ambient de la Vall.

?

El grup amb la monitora

🙂 Es alumnes tanben mos diden coma a anat:

Gessuda tath Camp d’aprenedissage dera Val de Boí

Es passadi 30 e 31 d’octobre es escolans de 2au dera ESO hérem ua activitat de Sciéncies en CdA dera Val de Boí: conéisher es proprietats dera aigua de manèra practica.

Gessérem der Institut tàs 8 deth maitin, en arribar en Barruera  anèrem tà ua aula a on es guides deth CdA  mos expliquèren en qué consistie era activitat. Mos plantegèren un problèma: de 5 ampolhes d’aigua qu’eri auien agarrat de diuèrsi lòcs, nosati auíem de descurbir quina ère bona tà béuer.

I auie 5 ampolhes e 1 objectiu. Prumèr descartèrem era aigua lorda, ac sabérem peth color. Dempús anèrem tà Caldes de Boí. Hérem 5 grops entà cercar 5 hònts des 37 que i a. Cada grop auie  d’agarrar ua mòstra de cada ua, flairar-la, campar era temperatura e finaument campar era conductivitat. Damb totes aguestes donades comencèrem a discotir entà arribar finaument a descurbir quina ère era bona.

Siguec ua activitat plan interessanta e mos ac passèrem fòrça ben.

Gerard Solà Cardet (2au A)

CONEIXEM QUÈ PENSA UNA DE LES PROFESSORES DE L’INSTITUT SOBRE L’ACTIVITAT…

Noelia Costa, professora de física i química de l’Institut d’Aran

Com ha anat l’activitat?

L’activitat organitzada pel departament de ciències a les termes de la Vall de Boí ha anat molt bé i als alumnes els ha semblat interessant per dues raons.

• La 1a és que fem activitats en la natura i que per tant aprofitem l’entorn natural del quan tenim el privilegi d’estar envoltats.
  • La 2a és que coneixem i descubrim “in situ” el món de les aigües termals i les relacionem amb l’assignatura de física de 2n de la ESO.

És el primer cop que es fa?

És el 2n any que fem aquesta activitat.

En què consisteix aquesta sortida?

1r vam fer una mica de teoria al CAMP d’Aprenentatge de Barruera, centre adscrit al departament d’ensenyament on s’organitzen moltes activitats i molt diverses, de forma competencial per entendre el món natural que ens envolta.

Aquí ens van plantejar un problema sobre distingir diferents tipus d’aigües i de quines podríem beure i de quines no.

Després vam anar a Caldes de Boí on vam estudiar de les 37 fonts d’aigua termal que hi ha, només 5 tipus per al final poder descifrar amb les propietats químiques,  quines eren aptes per al consum humà i quines eren les millors per a tractaments termals.

Quin benefici porta que els alumnes puguin veure aquest tipus d’activitats?

És una activitat que resulta molt enriquidora per als alumnes, que veuen que tanta”teoria i formules” té una aplicació en la vida quotidiana de les persones.

Se’ns dubte hi tornarem l’any vinent!