Erasmus Day
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 6 de juny de 2018El dia 6 de juny, dimecres, a les 6 de la tarda, vam convocar a pares, mares, alumnes i autoritats locals, així com d’altres escoles de la La Llagosta, a la Jornada de difusió dels nostres projectes Erasmus.
Es van preparar diverses aules per a acollir les diferents activitats i visitants, com va suggerir l’Anabel. La Raquel s’havia encarregat d’imprimir i dissenyar el cartells informatius i els tríptics, així com els horaris.
Gran part dels alumnes participants van venir a fer les explicacions als pares i mares. Prèviament els vam repartir diverses tasques, que es poden veure aquí.
Entres les diferents tasques que havien de fer, figuraven:
- Guiar als pares i mares per les diferents aules.
- Comunicar-se via Skype amb companys d’altres instituts dels països associats als projectes.
- Fer fotos al Photocall “Erasmus Day”.
- Explicar les mobilitats.
- Explicar el que han après amb el seu projecte.
- Kahoot sobre les mobilitats dels projectes.
- Un sorteig de diferents objectes de merchandising dels projectes (samarretes, tasses, pins)
Els professors també van fer vídeo conferència amb professors d’altres països. En general, creiem que la valoració de la jornada ha estat majoritàriament positiva. Va haver un bon ambient i alguns pares i mares van preguntar si aquesta trobada es faria cada curs.
Reunió amb Direcció
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 1 de juny de 2018Vam parlar de l’ERASMUS DAY (6 de juny)
- Raquel no estava presenta perquè estava en una mobilitat a França amb el projecte GoFor.
- Demanar voluntaris (2 batx) per a portar una tassa, un flyer i dos pòsters a cada escola de primària.
- Encarregar 10 tasses més per sortejar l’Erasmus Day i 30 gorres Erasmus Plus.
- Convidar a la Jornada Erasmus al professors que ja han viatjat en alguna mobilitat Erasmus.
- Vam concretar les tasques de cada alumne aquell dia.
- La Paula M, el Sergi i el Pedro (2 batx) van anar a les seves antigues escoles de primària per a repartir flyers, tasses i pòsters.
ALTRES TEMES
- Portar al Consell Escolar els criteris per escollir el alumnes per l’Erasmus.
- La directora està encantada amb la idea de fer un projecte Erasmus amb el departament de Música.
Reunió amb Direcció
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 11 de maig de 2018ERASMUS DAY: es van comentar idees:
- Projectar vídeo GoFor
- Proposta Anabel: crear diferents espais i els pares i els alumnes es van movent pels diferents espais.
- Fer servis aules dels pisos baixos.
- Els assistents haurien de ser els alumnes i pares o mares, així com mestres de primària.
- Fer flyers per repartir a l’Institut i pòsters de l’Erasmus Day.
- Els alumnes hauran de portar la samarreta del seu projecte el dia de l’Erasmus Day.
JORNADA DE LES ARTS:
- Difussió de l’Erasmus: fer un vídeo dels tres Erasmus: pensar en posar vídeos i fotos. Posar el vídeo de l’Andrea Gaertner.
- En Guillem ha de fer el vídeo de Finlàndia.
MERCHANDISING
- TASSES: Vam parlar de a qui regalar-les per a fer difusió. Encarregarem 5 tasses més per regalar.
- SAMARRETES: encarregar unes 16 Samarretes del projecte SMILE.
Reunió amb Direcció
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 4 de maig de 2018- Reunió amb pares i mares del Go For pel dimecres 30 d’abril.
- Marxen a Burdeos els 28 de maig. Del 4 ESO b marxen el Marc Pacheco i la Núria Isabel
- Idea de la Raquel: els alumnes de 4 ESO B pregunten als seus companys sobre la propera visita a Burdeos i es grava per internet. Després es faran les mateixes preguntes quan tornin.
- ERASMUS DAY: Pensar en activitats per a fer en aquest dia. Fer tasses per a la difusió. La tassa ha de tenir el logo de l’SMILE, el del Marina, el de LETSDU i el de l’Erasmus Plus.
Reunió amb Direcció
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 24 d'abril de 2018- Fer una previsió del que per pagar per a repartir en diferents partides els diners sobrants.
- SMILE: fer una article sobre l’Erasmus per a publicar-lo en diferents revistes educatives.
- MERCHANDISING i DIFUSIÓ
- fer les tasses SMILE i les samarretes de LETSDU
- fer llibre de fotos per l’alcalde.
- Organitzar l’Erasmus Day pel 6 de juny.
- Demanar certificats d’assistència individuals.
Jornades difusió Erasmus Plus
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 23 de febrer de 2018Reunió coordinadores Erasmus
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 2 de febrer de 2018- Fer una captura de pantalla del Mobility Tool per l’Anabel (transparència de les despeses).
- DIFUSIÓ ESCOLES PRIMÀRIA. Escoles primària, difusió: fer una presentació d’1 hora. Ens ha contestat l’escola Sagrada Família, proposant unes dates, el dimecres 21, dijous 22 o divendres 23 de març. Haig d’escriure a les altres escoles per recordar la trobada. Aquella setmana hi ha crèdit de síntesi. Ens haurem d’organitzar.
- Projecte Let’s Science: visita a la universitat, 18 professors, dies 27 feb, 1 març, o 28 feb si no es pot aquests dies.
- Els italians arribaran més tard, vindran el dilluns.
- Tots els països estan treballant els mateixos temes.
- El dia 5 de febrer el Mustafa farà els agrupacions d’alumnes de diferents països.
- Els treballs han d’estar fets el 23 de febrer.
- Els alumnes s’han de trobar per l’etwinning i fer l’intercanvi d’informació.
- Projecte Gofor : avui la Raquel farà un Skype amb els professors. Els alumnes ja estan a l’Etwinning
- Projecte SMILE: les guàrdies d’anglès es cobriran amb les professores del departament de llengües estrangeres i a més, es contractarà una professora nativa, la Stephi, per a cobrir la resta de classes. Això es pagarà amb diners de l’Erasmus.
- VALORACIÓ DEL PROJECTE INTERMEDI: Vam comentar la valoració que ha fet el SEPIE de l’informe intermedi. ASPECTES A MILLORAR:
- SMILE:
- RESUM DEBILITATS: l’informe i la implementació del projecte podrien millorar en els següents aspectes:
S’haurien detallar tots els continguts tractats en la reunió transnacional i augmentar l’espectre dels mateixos, incloent el pla de difusió, d’avaluació, etc …
Hauria d’aparèixer com s’ha desenvolupat l’activitat de formació portada a terme a Espanya.
-S’hauria de garantir la sostenibilitat del projecte en el centre i / o a l’exterior mitjançant mesures com la inclusió dels resultats per al seu ús en el Pla d’Orientació i Acció Tutorial dins el Pla de Centre, etc …
– S’haurien d’haver detallat totes les activitats que queden per fer – no només les activitats de formació- per poder discernir si totes elles són realistes i rellevants per al temps restant. - RESUM FORTALESES:
Es tracta d’un projecte amb uns objectius molt rellevants per augmentar la motivació de l’alumnat i les estratègies dins el procés d’ensenyament aprenentatge. S’està duent a terme una bona implementació, ja que s’han realitzat totes les activitats previstes per a aquest període i s’han assolit tots els objectius proposats. També hi ha un equilibri en el repartiment de tasques i responsabilitats, que ve detallat en l’informe. Finalment, cal destacar l’ús de Etwinning com a eina per a la difusió a nivell internacional.
- RESUM DEBILITATS: l’informe i la implementació del projecte podrien millorar en els següents aspectes:
- LETSDU:
- RESUM DEBILITATS: Falten mesures de control de qualitat de les activitats i avaluació de les mateixes, per corroborar tant la seva realització correcta, com la obtenció dels resultats esperats. Una avaluació contínua ajuda a detectar les possibles carències i a rectificar a temps.
- RESUM FORTALESES: Les activitats són coherents respecte als objectius plantejats, a més de motivadors i participatius. La planificació demostra estar ben feta donat que no han sorgit problemes al respecte.
- SMILE:
Reunió coordinació
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 26 de gener de 2018- Projecte SMILE: hem parlat del pòster del Guillem: les lletres haurien d’estar més destacades.
- El programa d’activitats de Finlàndia ja ha arribat.
- 7 de febrer, claustre, on es presentaran els resultats de la recerca de la motivació a les classes d’anglès.
- Passar la notícia sobre la finalització del pòster que va fer el Guillem E, per a què ho pengi a les xarxes socials
- Projecte Let’s Science: el Mustafa vols tres dies de reunions i dos de cultura.
- Es vol que alguna persona de ciències parli de com es motiven als alumnes a l’assignatura. Es pot aprofitar alguna presentació de SMILE, feta pels alumnes.
- Els professors s’allotjaran finalment al Llagotel, ja està reservat.
- Recordar que s’ha d’aplicar el logo del projecte als certificats d’assistència.
- Proposta d’anar a Montserrat divendres (Geologia)
- Taller Mireia Cabero. L’INS Marina s’encarrega de fer les fotocòpies. Considerem que el preu del taller és excessiu.
- L’Anabel està mirant la possible visita a la Universitat.
- 28 de febrer: la calçotada no és viable, es farà una paella.
- Tots els alumnes tenen perfil Etwining i les samarretes del projecte.
- Es va acordar que la Marta i la Raquel no aniran juntes a les sortides per no faltar les dues a classe.
- Projecte Gofor. Mobilitat a Alemanya. Proposta Raquel: fer un taller. Cada país omplirà una graella amb coses per a fer (tasks to do). Aquest informació està a la wiki.
- Ja s’han escollit els 8 alumnes del Gofor.
- També s’ha fet el Twin Space per a posar els vídeos.
- Fer brainstorming: Per què llegim?
- Els alumnes ja s’han organitzar: 4 aniran a França aquest curs i altres 4 a Estònia el curs vinent. Ja s’ha fet la foto de grup.
- Els professors ja estan a l’Etwining.
- Divendres 2: Skype amb els professors, on la Raquel explicarà els possibles dubtes.
- Sant Jordi ja s’està treballant sobre un possible còmic fet a partir de la lectura.
- 1 de febrer: dia de Read Aloud, on es celebra mundialment la lectura en veu alta. Els alumnes llegiran en veu alta un fragment del llibre que els agrada. Això es pot fer el dia 1 i 2
- 1 ESO: es llegiran Frankenstein. Es compraran 30 llibres (e books).
- VISITA ESCOLA PROFESSORA COMENIUS: vindrà a visitar l’INS Marina una professora turca que va participar en el programa Comenius Move.
- La Raquel va comentar que totes les xarxes socials estan actualitzades.
Reunió GoFor
NATIVIDAD CASTILLO RIOS | 16 de gener de 2018Professors presents: Anabel Giménez, Raquel Abad, Marta Vellisca, Nati Castillo, Yolanda Cabanas, Gemma Tona, Maria Josep Raïch, Mariela Puértolas, Félix Marco.
- Mobilitat a Alemanya: del 18 al 24 de març. En principi la M. Josep està disposada a anar. Serien tres professors.
- Temes a pensar: com es treballa la lectura a l’àmbit lingüístic? S’ha de presentar aquesta informació en Alemanya.
- FIRA DE SANT JORDI: es podria fer un racó, una gimnaca literària, , codis QR. Idea Félix: cadascú explicava un llibre i se l’intercanviava amb un altre.
- Raquel va informar que els vídeos dels aspirants a Erasmus Plus ja li estaven arribant. Ens va ensenyar el vídeo del Pablo. Estava molt bé:). En principi, tots els alumnes que han fet un vídeo, participaran a l’Erasmus.