Hola, som els alumnes de 4t de l’escola Fedac-Súria , entre tots hem pensat una pregunta. Esperem que sigui fàcil de respondre.
Sabeu què és una deixalleria virtual?
Hola, som els alumnes de 4t de l’escola Fedac-Súria , entre tots hem pensat una pregunta. Esperem que sigui fàcil de respondre.
Sabeu què és una deixalleria virtual?
Els alumnes de l’escola barnola us volem ensenyar la nostra cartellera. Vam decidir omplir-la amb les tres erres per tal d’engrescar i motivar a la resta d’alumnat de la importància que tenen. Vam pensar propostes algunes propostes per reduir, d’altres per reutilitzar i alguns arguments per defensar el reciclatge. També vam anotar alguns dels residus que s’han de llençar a cada contenidor. El taller de “Cada residu al seu lloc” en va ser de gran ajuda.
Per últim hi tenim les respostes de les preguntes que les altres escoles heu anat fent.
Ens ha agradat molt fer aquesta feina! Esperem que us agradi!
Hola nois i noies:
Aquí us hem posat una mica de feina per pensar. Si voleu, com
que hi ha diferents preguntes per solucionar, podeu indicar
el número de la pregunta per escriure la resposta.
Ànims
Hola a tots/es aquests dies ens toca a nosaltres plantejar-vos les preguntes de la setmana.
· Per què s’estan eliminant progressivament les bombetes incandescents o halògenes?
· Quin vapor contenen aquestes bombetes o làmpades que és tòxic per a la salut i el medi ambient?
· Per què aquest canvi?
· Quina alternativa ens proposen?
· Quina diferència trobem entre les bombetes de baix consum i les halògenes?
· Totes les bombetes es poden reciclar? On hem de dipositar-les?
· Per què les bombetes o làmpades de baix consum no són la millor opció d’il·luminació per a espais on calgui apagar i encendre el llum molt sovint?
Gràcies.Venus.
Com ja sabem, els residus cada cop ocupen més volum ja que les persones els generem en grans quantitats. Tot així, aquests també ocupen un gran espai als nostres pensaments! Vàrem fer un sortida pel barri de l’escola per observar quants contenidors hi havia, si trobàvem brossa fora de lloc…però a més, a totes les altres sortides que hem realitzat, també ens hem fixat molt bé en si hi havia escombraries pels camins on passàvem per llençar-les al seu lloc corresponent.
Cada cop estem més conscienciats!
Fa uns dies, des del Camp d’Aprenentatge del Bages, ens van venir a fer uns tallers. El primer, era les Propietats dels Materials i allà hi vam treballar una pila de coses:
– El metall era un bon conductor de l’electricitat.
– Vam aprendre què és la densitat.
– Alguns materials són magnètics.
– Vam treballar quins eren els materials que condueixen la calor.
– Vam veure quins materials suraven a l’aigua.
Aquest taller ens va agradar molt perquè vam aprendre moltes coses noves.
El segon taller que ens van venir a fer era el taller “Cada residu al seu lloc” i allà vam aprendre on s’ha de llençar cada residu.
L’abocador del Bages cada any creix més. Quants metres en alçada creixen els residus de l’abocador del Bages anualment?
Hem anat pel poble per fer fotos i comprovar si Súria està net o brut. A aquest projecte l’hem titulat Súria net/Súria brut. Ens hem repartit les feines per grups i a cadascú li va tocar un barri diferent del poble.
Hem descobert que no tothom separa bé els residus, per això estem preparant un anunci publicitari per passar-lo per ràdio Súria per tal que la gent s’adoni que hem de separar millor els residus.
L’Odisea de 5è
E. Mare de Déu de Montserrat
Hola nens i nenes
Els alumnes de Cicle Superior de l’escola Francesc Macià us convidem a conèixer més a fons el món dels plàstics.
Us proposem 3 preguntes:
– Existeixen els plàstics biodegradables?
– Creieu que consumim massa envasos de plàstic?
– Quants kg de plàstic creieu que tirem als contenidors cada any, al Bages?
A veure si trobeu les respostes i les publiqueu.
Arreveure