renaixement mus vocal activitats

RENAIXEMENT-MÚSICA VOCAL PROFANA I RELIGIOSA

ACTIVITATS

Nom __________________________________________________, curs____, grup___

 

1. Audició del Kyrie eleyson, de la Missa del Papa Marcelo, de Palestrina

Després d’escoltar seguint la partitura, digues:

 

a) Ordre d’entrada de les veus:

b) Tipus de textura: s’alterna amb l’homofonia?

c) Escriu el text complet:

-Kyrie eleyson

d) Parts en què es divideix la composició. Fes servir les lletres de l’alfabet:

 

e) Quantes cadències clares hi ha?

f) Fes un comentari de l’audició fent servir la informació general (punts 1 a 10), explicant quins d’aquests punts trobes més adients a la música escoltada.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Policoralitat

2. Audició: Canzona en eco, d’Andrea Gabrieli

a) Quins són els instruments de metall en aquesta audició? (Pensa que es tracta d’instruments actuals, hereus dels que hi havia en aquella època):

 

 

 

 

 

b) Quines sensacions et provoca l’escolta d’aquesta música?

 

 

 

3.Audició: Sanctus, d’andrea Gabrieli:

a) Quants cors hi trobes?

b) Cadascun dels cors inclou veus i instruments. Cert?

c) Completa les parts que falten:

-a, lent

-b, mogut

 

 

 

d) Quines de les informacions de l’altre full s’apliquen especialment a aquesta música?

 

 

 

e) Tipus de polifonia emprada en aquesta música de Gabrieli:

 

 

Música vocal profana

4. Audició: El Grillo, frottola de Josquin Desprez

a) Caràcter:

b) Quins elements descriptius hi trobes?

 

 

c) Cerca informació de l’autor i fes un resum:

 

 

 

 

5 Audició: Il est bel et bon, chanson de Passereau

a) A quantes veus està escrita?

b)Textura: De quin tipus?

d) Caràcter:

e) Quins elements descriptius hi trobes?

 

 

 

 

6. Audició: El cant dels ocells, chanson de Clement Janequin

a) Comencen les veus imitant-se, una darrera l’altra. Digues si aquesta tècnica és seguida tot el temps, o bé hi ha excepcions:

b) Quins ocells reconeixes?,

 

 

7. Audició: Madrigal Sfogava con le stelle, de Claudio Monteverdi

a) Quin tipus de textura predomina al principi?

b) Senyala algun moment –cita la paraula o les paraules- on trobis paral·lelisme entre la música i les paraules. Per exemple: “hi ha dissonàncies quan es canta la paraula _________”.

 

 

c) En la versió del film, què opines sobre la traducció emocional realitzada?

 

8. Audició: Madrigal, Monteverdi (film)

Quel Augelin, che canta
Si dolcemente
E lascivetto vola
Hor da l’abete al faggio
Et hor dal faggio al mirto,-
S’havesse humano spirto,
Direbb’: Ardo d’amor, ardo d’amore!
Ma ben arde nel core
E chiam’ il suo desio
Che li rispond’:
Ardo d’amor anch’ io!
Che sii tu benedetto,
Amoroso, gentil, vago augelletto!

a) Expressa les teves impressions

 

 

9. Últim vídeo de Monteverdi I del film.

Comenta les teves sensacions, especialment les dissonàncies.

10. Aquí hi ha Sting amb un altre madrigalista, anglès en aquest cas, John Dowland. En pots parlar si vols

http://www.youtube.com/watch?v=55jnH3rqcoU&NR=1

 

 

 

 

11. Per últim, el vídeo de La Soul. Busca el significat de “riff”. Té premi si saps relacionar aquesta música amb les músiques vistes fins aquí. Busca la relació a través de la textura.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *