CONCURS BÍBLIC 2009

CATEGORIA 2

1- Què respon Jesús quan li pregunten a) Quin és el manament més gran de la Llei? b) Quin és el segon? (Mt 22,36-40)

2- En què coneixerà tothom que som els deixebles de Jesús? (Jn 13,34-35)

3- Jesús en diu que estimem els nostres enemics (Lc 6, 27-33). Escriu el verset que consideris més important.

4- En Lc 6, 36 com diu que ens hem de comportar?

5- Llegeix Lc 6,37-38. De les actuacions indicades en elñs versets, quina consideres més important i per què?

6- Què demana Jesús en la creu a Déu Pare? (Lc 23, 32-34)

7- Quina resposta dóna Jesús a un dels crucificats al seu costat i que reconeix les seves faltes? Lc 23,35-43)

8- En Lc 15 hi trobem tres paràboles. Llegfeix-les amb atenció. a) Escriu el títol de cada una. b)Digues què tenen en comú.

9- En el sermó de la muntanya, Jesús ens parla de les Benaurances (Mt 5, 1-12) a)Quants n’hi ha? b) Quina consideres la més important?

CONCURS BÍBLIC 2009

CATEGORIA 1

1- Llegeix Jn 13,34 i escriu el manament nou que ens dóna Jesús.

2- En Jn 14, 23-24 a)Quina resposta dóna Jesús del que fa falta per guardar la seva paraula? b)De qui diu què és la seva paraula?

3- Què respon Jesús quan li pregunten a)quin és el manament més gran de la llei? b)Quin és el segon? (Mt 22,36-40)

4- Subratlla. què cal fer per mostrar que estimem Déu?

Fer favors— Insultar—Estimar— Obeir— Compadir— Barallar-se—Perdonar— Compartir— Ajudar— Mentir— Odiar— Posar pau

5- Quantes vegades li pregunta Jesús a Pere si l’estima? (Jn 21,15-17)

6- Jesús diu:”Ningú no té un amor més gran que el que dóna la vida pels seus amics”. Llegeix Jn 15, 11-17. Digues el número del verset on surt aquesta frase.

7- Què respon Jesús a Pere que li pregunta quantes vegades hauré de perdonar al meu germà?(Mt 18,21-22)

8-En Mc 9, 33-37. Què diu Jesús que s’ha de fer si es vol ser el primer?

9- Què va respondre Jesús al seu temptador (diable) que li deia que fes que les pedres es tornessin pans? (Mt 4, 4)

10- Llegeix Jn 2,1-12. Maria, la mare de Jesús, què diu als servidors i també a nosaltres?

I tu què en penses?

L’altre dia estava mirant la tele i va sortir una pàgina d’internet que pot ser interessant de veure. Tracta sobre el dret a l’educació que tenen els infants de tot el món. Sap el què és un dret?I quins són tots els drets que tenim?Creus que l’educació és la clau per canviar el destí de les persones més desfavorides?

Si t’interessa tractar aquest tema, respon a la pregunta:

Vull treballar els drets dels infants?

La feina d’avui serà investigar aquesta pàgina i visualitzar diferents curts (mínim dos).

La primera feina a fer és:

  1.     Anar a PROYECTO llegir el text i veure el vídeo del projecte IO (Intermon Oxfam)
  2. Visualitzar els curts

El proper dia, en un document word hauràs de fer un petit treball amb:

  1. Nom del curt, autor i país.
  2. Resum
  3. Opinió personal

SAPS UTILITZAR LA BÍBLIA?

1-Relaciona aquests noms de llibres bíblics amb les seves abreviatures:

NOM ABREVIATURA

Èxode Mt

Joan 1 Co

Fets dels Apòstols Jn

Mateu Rm

Gènesi Js

Romans Ex

1a Corintis Gn

Josuè Ac

LA BÍBLIA ESTÀ FORMADA PER LLIBRES. AQUESTS ES DIVIDEIXEN EN CAPÍTOLS, I ELS CAPÍTOLS, AL SEU TORN, EN VERSETS.

2- Escriu els llibres, capítols i versets que representen aquestes abreviatures.

  • Mt 9, 3-15
  • Ac 4, 32-37
  • Jn 13, 1-17
  • Mc 11, 1-14

3- Busca en la Bíblia el text que correspon a aquesta referència i resumeix-ne el contingut: Mc 4, 1-9

Xos

“A parer dels pares, la Xos era una nena: superresponsable, formaleta, bona estudiant, ben educada, comprensiva, obedient, amable, força tímida i molt maca físicament.

pels mestres, la Dolors (o Xos) Pagador era: espavilada, una mica llenguallarga, força llançada, massa xerraire, bona estudiant … Certament, la Xos Pagador era el que podia dir-se una nena atractiva físicament. Tenia els cabells molt foscos, gairebé negres, que duia amb serrell fins els ulls i mitjanament llargs. El contrast amb tasnta foscor eren els ulls, increïblement blaus (heredats del pare, que era molt maco), i la pell molt blanca. D’estatura normal, tenia ja el cos força proporcionat pels seus onze anys i s’endevinava que de gran seria una noia d’aquelles que arroseguen rere seu un estol de borinots camallargs i plens de grans”

Mercè Company, “El mirall de T.F.R”

Ed. Edebé

1- Com es diu la protagonista de la histròria?Però com la criden?

2- Escriu les qualitats de la Xos.

3- Anota les qualitats de les persones que, en genaral, es valoren més i explica’n el motiu.

4- Fixa’t en les qualitats del requadre i puntua-les per ordre d’importància. Anota’n unes altres que et semblin importants i explica el perquè de cada puntuació.

 

intel·ligència bondat bellesa
bona figura riquesa sentit de col·laboració
responsabilitat generositat sentit de l’humor
ser detallista ser estalviador espavilada
QUALITAT PUNTUACIÓ MOTIU

































 

LA MARE DE L’AGNÈS

Agnès: Escolta , mare. què passaria si no fossis la meua mare?

Mare: Doncs que tu no hauries nascut.

Agnès: Buff! Quina sort!No m’hauria agradat gens tenir una altra mare diferent. Tu em cuides molt bé. Com ho vas aprendre?

Mare: Quan una cosa t’importa molt, poses molt d’afany a aprendre i fer-ho tot bé. Però la qui realment em va ensenyar a cuidar-te vas ser tu.

Agnès: Jo? Com és possible si jo no sabia ni parlar?

Mare: Bé, no parlaves amb paraules, però sí que parlaves amb el cos. Donaves puntadetes de peu quan estaves contenta, somreies, ploraves de maneres diferents segons si tens gana o mal de panxa … No saps la quantitat de coses que em vas ensenyar!

1- Per què l’agnès està tan contenta amb la seva mare?

2- Què fa la seva mare per ella?

3- Pensa en la teva mare:

a) Escriu una llista de coses que fa la teva mare per tu.

b) Escriu una altra llista de coses que fas tu per la teva mare.

4- Imagina que estàs passant uns dies fora de casa teva: amb els iaios, amb uns tios o en un campament.

Enviaries una postal als teus pares?Què els direies? Escriu-ho.

5- Busca imatges per internet que facin referència a la història que has llegit.

ELS DOS ROSERS

“Eren dos rosers, si l’un bonic, l’altre encara més. Creixien junts, s’alimentaven de la mateixa terra, del mateix aire, del mateix sol. Eren els més bonics de jardí. Tots dos tenien el somni de lluir, de donar perfum i gràcia a la casa, a un xalet, a una església … de donar flors per fer rams d’enamorats, per … Sempre parlaven entre ells. Un dia, el més bonic es va quedar molt temps callar, es va posar trist. L’altre ho va notar.

 

-Què et passa, que avui no sembles el mateix?

 

-Estic molt preocupat perquè, sent tant perfectes i tenint tantes possibilitats de fer la vida més agradable als altres, assaborint també nosaltres tot el que som i tenim, potser l’abella, en lloc de mel fabrica verí, i la serp … A tu no et fa posar trist?M’agafarà un llanguiment i em moriré, no vull servir per a res dolent.

 

-No siguis ruc- li va dir el company-. Qui busca el mal el trobarà sempre. Trobar el bé no és tan fàcil. No podem deixar d’oferir olor, color i alegria a qui ens vegi i se’ns acosti. El bé ha de lluir més que el mal, ja n’hi ha prou de mal al món.

 

-Gràcies, sort que ets al meu costat i m’animes …”

A. Francia

 

1. Resumeix el contingut del text.

2. per què estava preocupat un dels rosers?

3. Què va voler dir, l’altre roser, amb aquestes frases:

-”Qui busca el mal el trobarà sempre”.

-”Trobar el bé no és tan fàcil”.

-”El bé ha de lluir més que el mal, ja hi ha prou mal al món”.

4. Explica què vol dir “No podem deixar d’oferir olor, color i alegria a qui ens vegi i se’ns acosti”.

un sopar de comiat

Avui estic molt trista. La meua millor amiga marxa a viure a Canàries. No sé què faré sense ella. La mare intenta animar-me però …

-Apa, Marta, que tres mesos passen volant! A l’estiu hi anirem a veure’ls.

-Volant? Tu saps què són tres mesos sense veure laRoser?

-Bé, sempre li pots escriure. Mira, li he comprat aquest paper de cartes com a regal; com ho veus?

-És preciós! A cada full hi ha una flor diferent! Espero que m’escrigui molt!

-Au, ajuda’m a parar taula, que estan a punt d’arribar.

Mentre col·locàvem els tovallons, van picar al timbre. La Roser portava una caixa enorme sota el braç.

-I això què és? li vaig preguntar intrigada.

El pare de la Roser va dir que l’obririem després de sopar. Jo encara vaig quedar més intrigada.

Durant el sopar, rèiem molt recordant coses que ens havien passat junts. Però a les postres, tots ens vam posar una mica tristos. Aleshores, el pare de la Roser em va donar la caixa perquè l’obrís.

-Apa! Un puzle gegant! I hi som tots!

Al pare de la Roser se li havia ocorregut la idea d’encarregar un puzle molt original. Era una fotografia on sortíem les dues famílies juntes. Ens la vam fer un dia que anàvem d’excursió i que ens ho havíem passat molt bé.

-Així, mentre el feu, us recordareu de nosaltres i de les bones estones que hem passat junts – ens va dir.

Tots el vam felicitar per la idea tan genial que havia tingut.

1-Comenta com se sent la Marta? Per què se sent així?

2- Quin regal va comprar la mare de la Marta per a la Roser? Amb quina intenció?

3- Quin regal va fer el pare de la Roser a la família de la Marta? Amb quina intenció?

4- Has hagut d’acomiadar-te alguna vegada d’algú estimat? Explica com va ser.

5- Imagina que te’n vas lluny. Què faries perquè els teus amics i les teves amigues et recordessin?

Benvinguts al nostre bloc!!!

HOOOOOOOOOOLA! Guai!

Este és lo bloc de l’assignatura de religió al CEIP Remolins!

Aquesta serà una eina útil per treballar l’assignatura i,on vosaltres mateixos, també podreu participar per fer-la més atractiva.Podreu enviar correus, facilitar algunes adreces d’interès … en fi, tot allò que creieu que serà útil.

Animeu-vos i benvinguts!!!!