El lectogrup

diables.gifHola amics i amigues!!!

Aquest llibre és el primer any que el tenim.Llegim un conte però està desordenat. I el que tenim que fer és ficar els números i després el llegim una altre vegada per a veure si està bé. Després com ens sobra temps perquè és mitja hora, fem 10 diferencies. També tenim a baix una sopa de lletres on tens les paraules i si vols les tatxes, les que estan de color verd les corregeix el professor. També tenim unes noticies que no tenen titular. Nosaltres ho fem de la següent manera: primer llegim 3 vegades i desprès mirem quins podrien ser el titulars i diem molts i mirem quins anul·lem, desprès votem i posem el que més ha estat votat.Aquest és el joc dels ulls.Et donen 10 segons per còpia unes lletres si estan en diagonal i en totes les altres formes.     

És molt divertit!!!                                                          

 Sophie Guinjoan Domínguez 4tB

lectogrup.JPG

Lectogrup

castellers.gifHola companys! 

Sóc Aleix Lanas de 4rt A, i us explicarè que es el Lectogrup.

  

Es un llibre que té moltes parts per apendre i divertir-se, aqui us faig un resum: Al principi ordenem uns contes que estan separats per vinyetes, també fem diferencies en dibuixos, i fem sopes de lletres.Els dilluns anem a la classe de 3r que tenen una pissarra digital i allà fem un exercici de gimnàstica visual.

Que consisteix que a la pissarra digital hem de memoritzar sil·labas i els deu segons ens posen la pantalla en negre i en un full hem d’escriure el que ens haviem memoritzat.

Com veieu tot això és molt divertit i a mi sobre tot m’agrada molt.                                          

                                                    Fins aviat.

Aleix Lanas 4tA

lectogrup1.JPG

TOTS JUNTS PARTICIPEM.

gegants.gif
El passat dijous dia 4 de Desembre vam anar al Teatre Barrades per fer una activitat conjunta amb la Federació ECOM, que són una sèrie d’entitats dedicades a les persones amb discapacitat física i psíquica.
L’activitat consistia en un Teatre de Titelles.

En primer lloc, ens van presentar al Pedro, que és una titella que representa a una persona cega. Àmb les seves mans llegeix, mitjançant l’alfabet Brailer, allò que hi ha escrit en un llibre. La seva amiga Bea el va a visitar per tal de jugar una estona amb ell. El Pedro, la Bea i la resta de nens que participem a la activitat, alumnes de tercer “A i B” de la nostra escola, juguem a preguntar al Pedro sobre diverses qüestions relacionades amb la seva discapacitat.
En segon lloc, vam conèixer a la Helena, titella que representa a una nena amb síndrome de Down. Tots voliem saber les particularitats de la seva discapacitat i quins són els problemas amb els que es trova a la vida quotidiana.
Per finalitzar, vam veure altre titella que es diu Marc, ell és noi afectat per problemas de mobilitat. Per desplaçar-se per la ciutat necesita l’ajut d’una cadira de rodes. La seva amiga Cris, el vol ajudar per tal de facilitar-li la mobilitat, però el Marc ho vol fer tot sol. Els nens i nenes que vam participar en aquesta activitat tambè ens varem interessar per diverses qüestions, com per exemple, saber com ho fan les persones amb aquesta minusvàlua per pujar unes escales ?

Aquesta activitat ens ha servit per concienciar-nos, sobre la necessitat d’assolir l’objectiu de que aquestes persones puguin participar en totes les activitas socials.

Cristina Tenas Chacón

Tercer A els Geganters

geganter07.JPG

Bàsquet a l’Escola Sant Jaume

castellers.gifEl bàsquet es un joc esportiu en què s´enfronten dos equips , a la pista trobaren cinc jugadors de cada equip, i en el qual els punts són obtinguts ficant la pilota en una cistella elevada.

Ara us parlaré del nostre equip, són alevins i tenim 1 any de veterània, el nostre entrenador es diu Jordi. Nosaltres entrenem els dilluns i dimecres de 17 a 18 hores, per començar tenim que fer un escalfament, acontinuació seguint totes les instruccions del nostre entrenador i per acabar, fent un   “cao”(És un joc, on tots estem en filera, només el primer i el segon tenen pilota i deuen encistellar molt ràpid, de manera que el primer pugui fer cistella abans que el segon i passar-li la pilota al següent de la filera. Però si el segon encistella abans que el primer, el primer queda eliminat i així fins que només quedi un jugador). Els dimecres fem un escalfament ràpid i després fem partits amb el nostre grup i amb el de l´altre entrenadora que es diu Mariona.

 

Juguem cada cap de setmana i el nostre equip està format pels següents jugadors: Carles, Laura, Alejandro, Leandro, Gerard, Alba , Alex, Christian i jo, que em dic Kevin. De totes maneres ens han dit que pel  Gener ampliarem l´equip amb els jugadors de la Mariona, esperem que amb la seva frescura, il-lusió i amb la nostra experiència d´un any siguem campions de la nostra lliga.

 

La nostra equipació és de color verd fosc amb una linea lateral de color granat i el nom de l´escola en color blanc.

 

Els partits de lliga són els dissabtes al matí i de vegades els divendres a la tarde, els nostres pares són els nostres millors fans, fan el seu particular xivarri, però ens agradaria tenir una miqueta més   d´animació per part dels companys de l´escola.

                                                                                Kevin-Marvin Lozano Gómez

extra-basquet.JPG

PROJECTE TELEMÀTIC

ball-de-bastons.gifSóc l’Àlvaro Zafra, vaig a 3rB,la classe dels bastoners.Aquest any m’ha tocat fer un relablogg en relació al Nadal. 

Això consisteix en que tots els nens i nenes hem de fer una postal de Nadal. Aleshores els de 3rB havíem de votar tres postals que ens agradessin més de 3rA. Per fer-ho, la mestra les va penjar a la pissarra per poder-les veure millor i poder votar-les. Els de l’altra classe van votar les nostres postals amb el mateix procediment. 

Seguidament, de les postals més votades van tenir que votar dues postals. I finalment va sortir una postal de cada classe, la més votada. 

M’ha semblat molt divertit perquè m’agrada dibuixar , el Nadal i havien dibuixos molt bonics.                                                                       

                                                                                          Àlvaro Zafra

                                                                                          Els Bastoners 3er B

telematic.JPG

Els sòls i l’aigua

Fa setmanes la Núria ens va dir que fesim grups de tres persones i ens repartisim els elements que són: 2 ampolles d’aigua, cotó i terra de camp i de plantesper fer un laboratori. El dimecres dia 3 de desembre el vam fer. Vam tallar les dues ampolles d’aigua per la meitat, a la boca  de l’ampolla i una mica més vam ficar cotó, a sobre del cotó vem ficar a una ampolla terra de camp què és diu terra argilosa i a l’altre ampolla vem ficar sorra què és diu sòl sorrenc. Amb  la terra de plantes ho va fer la Núria i la Roser, què són professores,  la Núria ens va dir que la terra de les plantes va molt be perquè creixin  i els noms que ens va ensanyar són húmic i orgànic. 

Jo crec què tota la classe és va esforçar molt per fer-ho molt bé i ens ho vam passar molt bé. 

Adeú ifins un altre!!   Bon Nadal!!

Berta Pérez 4tA

sol-i-aigua.jpg

Experiment dels sòls

diables.gifHola nens i nenes!

El dimecres dia 3 de desembre de 2008 varem fer un experiment molt xuli!

 Vam fer una cosa xulissima, primer ens varen dir les coses que havíem de portar entre tots, hauríem d’haver portat cada grup un trosset de cotò i dues ampolles grans d’aigua buides.

I llavors varem començar a fer l’experiment. Vam començar per tallar les ampolles per la meitat, després varem col·locar de manera que es pogués posar l’aigua.

Ah!  i varem omplir unes dades d’un sòl que havíem de portar cada un de nosaltres, els tres tipus de sòls que vam portar van ser el sòl sorrenc, el sòl argilós i el sòl húmic, varem posar el cotò per on surt l’aigua de manera que poséssim el sòl sorrenc o argilós.  Per fer l’expriment només varem fer servir el sòl sorrenc i el sòl argilós, però el nostre professor el Marci va fer l’experiment amb el sòl húmic. Quan ja vem posar el sòl sorrenc i argilós el Marci ens va ficar aigua per veure que passava. El sòl sorrenc va absorbir l’aigua més ràpidament. Però el sòl argilós el sòl no s’absorbia l’aigua i per això no travessava i es feina primer un bassal i després es feia fang.
La Marta , la Rocío i jo, la Mireia, ens ho estàvem passant molt be, rient i tot perque a mesura que l’aigua passava el cotó es queia.

 A mi m’ha agradat molt perquè a sigut molt divertit a part d’entretingut. 

                        

                                                                     Mireia Ballesta

4t B els diables

 

sol.jpg

 

COMPANYS DE BARRI

ball-de-bastons.gifAquest dijous passat hem anat a veure “Companys de Barri”, una obra de titelles que feien a l’auditori Barrades. L’obra estava dividida en tres parts: la primera part vam veure un nen cec que estava estudiant,  la segona una noia que tenia
la Síndrome de Down i l’ultima part un nen que anava en cadira de rodes. Tots ells tenien alguna  discapacitat. Vaig aprendre a no burlar-me de la gent  amb alguna discapacitat i també a que ells poden fer la majoria de les coses que nosaltres fem. L’espectacle va ser molt divertit! 

  Gerard Ballesteros  Romero.

Els Bastoners 3er B

barri.JPG

NATACIÓ

ball-de-bastons.gifEl meu grup de classe és 3er B.  Cada dijous anem a natació. Anem en autocar. Els meus companys de classe, que són tots molt macos i bons,  els agrada molt nedar i jugar a la piscina. L’aigua de la piscina està molt calenta. Jo estic aprenent a nedar i ja ho faig amb flotador a la piscina gran. Penso que saber nedar és molt important per a les nostres vides.M’agrada molt nedar!

Parneet Kaur

Els Bastoners 3er B

piscina.JPG

 

EL PROJECTE COMARQUES

castellers.gifHola! Sóc un alumne de 4TA.

El projecte comarques és un projecte que es fa amb grup, per conèixer nens i nenes d’altres escoles que ens expliquen coses de la seva comarca.

Ens donen una graella on hem d’apuntar les escoles que són al projecte,  d’on és la seva comarca i de el curs que fan.

Ara el grup meu estem pensant un itinerari pel projecte. Explicarem l’itinerari de la nostra escola fins a el pont de Santa Eulàlia.

Cada vegada que  fem l’activitat que ens diu el Rovelló ens dona una peça del puzle.

A mi m’agrada molt aquest projecte espero que fem més projectes com aquest.

Adéu!!!

Aquest es l’enllaç de la pagina web del projecte comarque. El Rovelló et portarà!!!!

Cristian Cendrero 4tA

06-projecte-comarques.JPG