Som artistes- Què farem?

Aquest projecte, l’iniciarem amb unes activitats d’iniciació, en aquestes, presentarem a l’artista així com veurem alguna de les seves obres més importants.

Activitat 1: Joan Miró
Curs: P5
Durada: 30 minuts
Descripció de l’activitat: Abans de començar amb les activitats, farem una conversa preguntant als infants si saben qui és Joan Miró, a que es dedicava, que és un artista… desprès els hi ensenyarem fotografies de l’artista a l’ordinador de la classe i alguna de les seves obres més importants.
Espai: l’aula
Material: ordinador i pissarra.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb tot el grup classe.

Activitat 2: Amb “M” de Miró
Curs: P5
Durada: 30 minuts
Descripció de l’activitat: En aquesta segona activitat, recordarem el que vam parlar a la sessió anterior. Un cop fet això, els infants aniran escrivint a la pissarra digital la lletra “M” de Miró. Després, podrem escriure el nom sencer de l’artista. Seguidament els hi repartirem una cartolina dina3 i hauran de dibuixar amb pintura i el dit la lletra “M” de Miró.
Espai: l’aula
Material: PDI, pintures de colors i cartolina dina3.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb tot el grup classe.

Activitat 3: Fundació Joan Miró
Curs: P5
Durada: Tot el matí
Descripció de l’activitat: Aprofitant que estem treballant l’artista Joan Miró, durant un matí anirem a la seva fundació per veure d’aprop les seves obres més importants. El dia anterior la mestra assignarà a 6 nens encarregats per fer fotografies i vídeos sobre l’excursió(a l’autocar, en la fundació, esmorzant i la tornada a l’escola) d’aquesta manera quedaria plasmada i desprès podríem veure el vídeo entre tots.
Espai: Fundació Joan Miró
Material: Camara de fotos i vídeo.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb tot el grup classe. https://www.fmirobcn.org/es/

Continuarem realitzant activitats on els infants podran aprofundir amb alguns del recursos que tenim a l’escola així com la utilització de nous.

Activitat 4: Blau II
Curs: P5
Durada: 40 minuts
Descripció de l’activitat: En aquesta activitat, els infants hauran de representar el quadre anomenat “Blau II” de l’artista. Un cop acabat, els i donarem una càmera i hauran de fer una fotografia de la seva representació.
Espai: l’aula
Material: cartolines dina3, pintures color blau negra i vermell i un càmera per fer fotos.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb mig grup. L’altre mig estarà a la sala d’informàtica fent l’activitat 5.

 

 

 

 

 

 

Activitat 5: Tiny Tap
Curs: P5
Durada: 30 minuts
Descripció de l’activitat: En aquesta activitat, facilitarem als infants els ipads de l’escola per poder jugar amb l’aplicació “Tiny Tap”. En aquesta aplicació, els nens poden fer una sèrie d’activitats creada pel mestre/a. Hi ha activitats de preguntes sobre Joan Miró, activitats de relació nom amb el quadre i els colors que més utilitzava l’artista, puzzles… aprofitem que els nens s’estan iniciant en la lectoescriptura per treballar les paraules i sons… fins i tot més endavant, poden escriure paraules ja treballades prèviament a l’aula.
Espai: l’aula informàtica.
Material: ipads i l’aplicació tiny tap.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb mig grup. L’altre mig estarà a la sala d’informàtica fent l’activitat 4.

https://itunes.apple.com/es/app/tinytap-juegos-educativos/id493868874?mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=it.tinytap.market&hl=es

Activitat 6: Juguem!!
Curs: P5
Durada: 30 minuts
Descripció de l’activitat: seguirem manipulant amb l’ordinador i amb la pàgina eud365. Aquesta pàgina l’han utilitzat moltes vagades els infants des de p3 fins ara. Així doncs, els hi posarem alguna activitat com per exemple pintar i dibuixar amb el ratolí algun quadre de l’artista o fer un dibuix amb els colors que més utilitzava… podran experimentar pels diferents jocs. A més els hi ensenyarem una de nova (proporcionada per la Fundacio Joan Miró) on surten jocs dels quadres de l’artista com videos…
Espai: aula informàtica
Material: ordinadors.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb mig grup. L’altre grup estarà fent l’activitat 7.
http://www.edu365.cat/infantil/pinta/index.htm
https://www.fmirobcn.org/fjm/playmiro/PlayMiro.html?idioma=6&subtitols=-1

Activitat 7: Llum i color
Curs: P5
Durada: 30 minuts
Descripció de l’activitat: En aquesta activitat, farem ús de la taula de llum. Una eina que dóna moltes possibilitats on els nens poden experimentar amb la llum i les formes. Així doncs, en un primer moment, deixarem que els nens experimentin amb les diferents formes i després intentaran fer alguna de les creacions que utilitzava Joan Miró com les llunes, estrelles, sols…
Espai: aula d’informàtica.
Material: taula de llum i diferents figures.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb mig grup. L’altre grup estarà fent l’activitat 6.

Activitat 8: Fem un conte
Curs: P5
Durada: durant 3-4 dies amb sessions de 45 minuts.
Descripció de l’activitat: En aquesta activitat, proposarem als infant d’inventar-nos entre tots un conte. Els hi explicarem que Joan Miró ha perdut les pintures i no pot pintar i ha demanat ajuda als nens i nenes de P5. Arrel d’això, entre tots crearem una història per ajudar a Joan Miró a trobar les pintures i així podrà pintar. Un cop amb les idees i la historia creada, utilitzarem l’aplicació “2create story” i farem el conte amb aquesta aplicació.
Espai: aula i aula d’informàtica
Material: ordinadors, ipads i l’aplicació 2create story.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb mig grup, d’aquesta manera serà molt més senzill atendre als infants de manera més individualitzada.

https://itunes.apple.com/es/app/2create-a-story/id720694647?mt=8

Aquestes últimes activitats van dirigides cap al que hem après durant tot aquest projecte.

Activitat 9: Fem una exposició al passadís!!
Curs: P5
Durada: un matí per enganxar les fotografies i una tarda per convidar a les nostres famílies.
Descripció de l’activitat: Per acabar amb el projecte de Joan Miró, els dos grups de P5 farem una exposició al passadís d’educació infantil. Aprofitarem i agafarem les fotografies de la representació del quadre blau II i les penjarem a les parets, també enganxarem fotografies de l’excursió que vam fer, quadre de Joan Miró…
Un cop acabat convidarem a les famílies perquè puguin venir a visitar la nostra exposició i veure els nostres treballs.
Espai: passadís educació infantil.
Material: fotografies de les representacions, de l’excursió, celo.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb tot el grup classe.

Activitat 10: Tot el que hem fet i après!!
Curs: P5
Durada: 4 sessions de 45 minuts.
Descripció de l’activitat: Aquesta serà l’última activitat del nostre projecte. Dividirem la classe en dos grups, uns faran una presentació de power point amb les fotografies de l’excursió, els quadres de Joan Miró, les fotografies del passadís… i els altres faran un vídeo de tot el que hem après durant aquest projecte, introduint vídeos, cançons, àudio amb les explicacions de cada activitat, de l’excursió… Tots dos amb ajuda del mestre/a d’informàtica i del tutor/a
Espai: aula d’informàtica
Material: ordinadors, power point i movie maker.
Tipus d’agrupament: aquesta activitat es realitzarà amb mig grup. Un grup realitzarà el power point i l’altre el vídeo.