Finalment hem decidit recollir totes les propostes d’escriptura creativa que hem anat aplicant a les escoles i que han generat les ganes d’escriure entre els alumnes a partir de 3r en un únic quadern on podran escriure i, seguidament, fer una exposició oral dels seus textos.
Es tracta d’un quadern d’escriptura creativa on hi trobareu fins a 20 propostes de treballdiferents cadascuna d’elles dividida en dos apartats: una pàgina on fer l’esquema i el guió del text a partir d’un plantejament (descripció de la situació) i d’un seguit de preguntes per generar la curiositat i la motivació entre els alumnes i, seguidament, una segona pàgina on escriure el text complert a partir del que s’ha planificat.
Amb diferents imatges de coets (que es poden buscar amb els mateixos alumnes), un llistat de paraules amb dificultat creixent, cartolines i una mica d’imaginació i creativitat podem crear un recurs molt útil per treballar la fluïdesa lectora i al mateix temps motivar els alumnes a llegir.
Hem creat també diferents tires de paraules numerades segons l’ordre de dificultat en la lectura (més de 40 tires) i així poder-les adaptar al nivell i ritme de cada nen/a.
L’objectiu és llegir totes les paraules d’una tira sense errors introduint l’element motivador d’un coet que té com a missió arribar a l’espai.
En primer lloc es col·loca la tira de paraules a treballar. Seguidament, l’alumne tria un coet, el posa a la “zona d’enlairement” (amb velcro l’enganxa a la fletxa i la col·loca a la part superior del llistat) i, mica en mica, ha d’aconseguir que el coet s’enlairi i arribi a la última paraula. En aquest moment serà quan el coet sortirà de la seva zona i podrà arribar a l’espai.
Voleu veure com ho hem treballat a l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès? Aquí en teniu un exemple però aquest material permet múltiples aplicacions didàctiques: lectura en parelles, lectura de síl·labes o frases (depenent de l’objectiu a treballar), treball de càlcul i operacions bàsiques, memorització de les taules de multiplicar…
Basat en aquest recurs hem creat també “L’ASCENSOR SIL·LÀBIC” per treballar la fluïdesa lectora a través de la lectura automatitzada de síl·labes. Es tracta d’un aparell ben senzill i fàcil de crear: tan sols es necessiten tires de síl·labes, cartolines de colors, dos gomets triangulars i un clip.
Procés a seguir (semblant al “coet lector”: s’escull una tira de síl·labes i es col·loca sobre l’ascensor amb un clip. Es col·loca la fletxa (gomet triangular verd) a baix de tot de l’ascensor i es fa pujar a mesura que es van llegint les síl·labes (la consigna és que ha d’ajuntar els diferents sons i dir la síl·laba sencera; amb un sol cop de veu). La fletxa va indicant a l’alumne la síl·laba que ha de llegir i la direccionalitat i va pujant a mesura que es van llegint correctament les síl·labes però… atenció!, si s’equivoca, la fletxa torna a baixar i es torna a començar.L’objectiu final és arribar fins a l’últim pis (la síl·laba que està més amunt) sense haver realitzat cap error.
Us animeu a provar-ho amb els vostres alumnes? Ens voleu fer arribar la vostra experiència? Vinga, doncs…a pensar, crear i compartir els vostres recursos o enviar la vostra opinió!
US PODEU DESCARREGAR LES TIRES DE PARAULES I LES SÍL·LABES ORGANITZADES DE MENYS A MÉS DIFICULTAT A TRAVÉS DEL SEGÜENTS ENLLAÇOS DE LA PLATAFORMA EDUKI:
Ara que arriba Halloween i entremig de les castanyes, la tardor i la castanyera, els nostres alumnes estan motivats per treballar aspectes relacionats amb els monstres i tot allò que té a veure amb el terror i la por, hem pensat recuperar el material sobre la descripció de personatges de la pel·lícula “Monstres S.A.” que cada any és tot un èxit.
Es tracta de pintar i complementar cada personatge segons la lectura d’una sèrie d’instruccions que faran que els alumnes s’entusiasmin per la lectura i, al mateix temps, treballin la comprensió.
Us el compartim de manera gratuïta en dos formats: lletra d’impremta i majúscula. Esperem que us agradi i, si voleu, ens podeu deixar el vostre comentari!
Una altra manera de treballar la comprensió i la lectura d’imatges és a través de paraules que hi estan relacionades. Us deixem amb tres personatges monstruosos on a cada paraula li correspon el número d’un personatge diferent. Us animeu a descobrir-ho? També us deixem una segona activitat amb la graella blanca per tal que puguin escriure ells mateixos les paraules i que la resta de companys/es ho hagin de resoldre.
Hem actualitzat el material de lectura de frases encadenades per tal de poder treballar la fluïdesa lectora i la lectura en veu alta fent que els alumnes amb més dificultats s’interessin per la lectura i, a la vegada, potenciant la lectura fluïda: una bona base per poder comprendre i expressar-se millor.
Es tracta d’un material que ha comportat un esforç d’elaboració i, per aquest motiu, hem decidit compartir-lo des de la plataforma Eduki per un preu simbòlic. Trobareu 20 lectures relacionades amb diferents temàtiques amb 6 frases cadascuna. El format també permet treballar per separat les frases i el dibuix de manera que es puguin aparellar i treballar així la comprensió lectora.
El podeu visualitzar i descarregar a través del següent enllaç:
Us presentem un recurs per treballar l’estructura de la frase, la lectura i l’escriptura de manera original i molt divertida: construir FRASES BOGES a partir de la tirada de 5 daus que els alumnes hauran de tirar i confegir per formar frases divertides relacionades amb aquesta estació de l’any.
PLANTILLA PER ESCRIURE LES FRASES:
ORDENANT ELS 5 DAUS ES PODEN FORMAR DIFERENTS TIPUS DE FRASES TOTES ELLES BEN ESBOJARRADES! Hi ha un munt de possiblitats en cada tirada.
EXEMPLES DE FRASES BOGES:
EL BOLETAIRE ESQUIFIT BUSCA ROVELLONS AL BOSC.
UN CARGOL BANYUT COU CASTANYES A LA VORA DEL FOC.
L’ESQUIROL PELUT ESPANTA CARBASSES DE HALLOWEEN.
L’AVI DISFRESSAT DE FANTASMA PORTA AGLANS ENORMES.
(…)
Tot el material consta de:
5 Daus amb paraules per construir frases de gènere masculí.
5 Daus amb paraules per construir frases de gènere femení.
Full d’Instruccions
Plantilla per registrar les frases (escriure-les i fer-ne el dibuix corresponent)
Plantilla de correcció:
PER DESCARREGAR-VOS TOTES LES PLANTILLES EN FORMAT PDF I TOTS ELS DAUS (UN TOTAL DE 10 DAUS) PREPARATS PER UTILITZAR A L’AULA PODEU ACCEDIR A LA PLATAFORMA EDUKI:
A les portes de la castanyada, us presento unmaterial d’elaboració pròpial’objectiu delqual ésconfegir paraules de tardoramb un element motivador afegit:l’elaboració d’un trencaclosquesja que, quan s’acaba de confegir la paraula per mitjà de les seves grafies, apareix la imatge corresponent.
En aquest cas, es basa ambl’estació de la tardorperò que la ideaes pot adaptar a altres temes o centres d’interès que es treballin a l’aula.
El recurs consta de 20 imatges ideal per treballar racons de lectura o per jugar a l’aula. Us recomano plastificar-les i retallar-les per les línies verticals, guardar-les en una capseta ben bonica i… ja està! A gaudir-ne! Fins i tot, també es pot treballar l’escriptura de paraules fent que, un cop acabada l’activitat, s’hagin d’escriure les paraules resultants dins d’una graella de seguiment on hi hagi el dibuix i, al costat, l’espai per escriure la paraula corresponent.
El material és senzill d’elaborar i el resultat…un material motivador que combina la motricitat fina, la lectura, la consciència fonològica, el coneixement del medi i, fins i tot, l’escriptura.
Les imatges poden anar acompanyades d’un llistat de paraules que els mateixos alumnes van acolorint a mesura que van confegint i llegint les paraules de manera que pot servir com activitat prèvia per lletrejar paraules, preparar dictats, escriure frases, fer rodolins…
Us compartim un recurs molt útil per l’època de la tardor i l’arribada de la Castanyada on podem treballar la lectura de frases, el vocabulari de la tardor, la comprensió lectora i l’escriptura de forma divertida i lúdica ajudant a descobrir les “mentides” de la “Tardor Mentidera”. La Tardor ens ha amagat un seguit de frases intruses amagades dins d’un text, cal descobrir-les i escriure la paraula verdadera dins la fulla.
Adaptació a la diversitat: escriure les paraules que falten de forma barrejada a la pissarra o fer que els alumnes escriguin una “frase mentidera” i que siguin els companys/es qui hagin d’escriure la mentida.
És un recurs que, en el seu moment, ja vam compartir en aquest mateix bloc però ara us el presentem actualitzat i renovat. Només us demanem que, si el compartiu, ens nombreu com autores del material ja que ens hem trobat aquest i altres recursos penjats en diferents plataformes de divulgació apropiant-se de la seva autoria.
Per circumstàncies personals hem estat un temps parades però, si es respecten els drets d’autor i aconseguim un bon feedback positiu, tornarem a compartir altres materials per enriquir-nos i ajudar-nos mútuament. Moltes gràcies per endavant! (Iolanda i Cristina)
Aquests dies amb els alumnes de 5è de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès hem estat treballant la problemàtica que estan vivint els orangutans i altres animals que viuen a les zones boscoses tropicals degut als problemes de la sobreexplotació del terreny per donar pas a enormes extensions de terreny per elaborar oli de palma amb la corresponent tala d’arbres i la desforestació que comporta la destrucció de l’hàbitat de moltes espècies animals, especialment el dels orangutans de la selva de Borneo.
A més a més d’aquesta tala d’arbres hem vist que un altre problema existent en aquestes zones és també la captura de cries d’animals salvatges per vendre com animals de companyia i el gran negoci que hi ha darrera d’aquestes màfies de persones que afecten enormement les espècies d’animals que ja es troben en perill d’extinció.
Conte sobre la vida de Jane GoodallDavant d’aquesta problemàtica que els alumnes van viure de manera molt intensa arrel de les activitats prèvies a l’obra (art amb sorra) “Jojo” de la companyia “Ytuquepintas” (inclosa dins del projecte “Anem al teatre”), els alumnes van fer un treball d’investigació sobre la vida dels orangutans (lectura de llibres, visites a pàgines web, xerrada amb una mestra de l’escola que havia viatjat a Borneo i havia apadrinat un orangutà anomenat Archie, contactes amb la Fundació Mona, lectura i investigació sobre la vida de la Jane Goodall, científica i historiadora de la vida dels ximpanzés…), escriptura de poemes a partir de l’obra “Jojo”… Amb tota aquesta informació van crear un conte molt bonic escrit en primera persona que van titular “LA MEVA HISTÒRIA A LA SELVA” i, seguidament, van preparar el guió, van gravar-ne la seva lectura i van començar a planificar la gravació de la seva història a través de dos personatges principals (dos peluixos que actualment teni a la nostra aula): l’Archie i en Jango.
Mostra d’alguns poemes inspirats amb l’obra “Jojo” de la companyia “Ytuquepintes”:
Els mateixos alumnes van crear les diferents escenes basant-se en la història que havien enregistrat a través de tècniques ben diverses com els titelles, la imatge fixa i la imatge en moviment (stop motion) així com l’ús de diferents plans a l’hora degravar (pla detall, pla general, primer pla…) segons el que volien destacar i fer arribar a l’espectador. Els protagonistes són l’Archie (organgutan mascle adult) i en Jango (un petit orangutan fill de l’Archie). Els noms dels personatges els van inventar els alumnes decidits en assemblea de grup.
Escena del curtmetratge “La meva vida a la selva”
El resultat, és un curtmetratge que pretén canviar consciències sobre la protecció del medi ambient i donar el missatge que nosaltres, els humans, hi tenim molt a dir i molt a fer i que podem ser uns grans activistes envers la protecció de l’hàbitat dels animals qeu es troben en perill d’extinció però també del nostre entorn més proper.
Us convidem a gaudir d’aquest curtmetratge que intenta reflectir amb la màxima fidelitat la vida dels orangutans a la selva de Borneo. Es tracta d’un vídeo molt “casolà” realitzat pels mateixos nens i nenes íntegrament al pati de l’escola i amb els seus propis mitjans tant tècnics com també de recerca dels protagonistes o d’elements que complementessin les diferents escenes.
Esperem que us agradi!
HISTÒRIA DE L’ARCHIE CREADA PER TOT EL GRUP D’ALUMNES DE 5È
ACTIVITATS I PASSATEMPS PER TREBALLAR LA COMPRENSIÓ LECTORA DE LA HISTÒRIA CREADA PELS ALUMNES:
Us volem presentar el resultat d’una activitat que, uns anys abans, ja s’havia publicat en aquest bloc.
Es tracta d’una proposta de treball per treballar l’expressió escrita, en aquest cas, la descripció d’un robot.
Cada alumne ha de dibuixar un robot amb l’objectiu de realitzar-ne una descripció el més ordenada i detallada possible per tal que un company/a, sense mirar el dibuix i només llegint la narració pugui dibuixar el robot.
Al finalitzar l’activitat han realitzat un treball d’autoavaluació comparant els dos robots i mirant què ha faltat a la seva descripció per tal que el seu company/a pogués aproximar-se millor al robot original.
A través d’aquest vídeo podeu veure el resultat final:
Iniciem un nou curs escolar i els primers dies els dediquem a organitzar l’aula: càrrecs, normes de convivència, cartells… Nosaltres a Cicle Superior, hem creat una dinàmica cooperativa per establir les normes de convivència a través de l’aplicació JAMBOARD “PISSARRA DIGITAL COL·LABORATIVA” (extensió del Chrome) on els alumnes han creat el seu plafó col·laboratiu a través de post-its de colors. Hem seguit el següent procediment:
Cada alumne ha agafat un post-it digital i ha escrit la seva norma.
Hem agrupat les normes segons el tema que tractaven.
S’ha establert un codi de colors per cada grup de normes.
Han pintat la norma que ells mateixos/es havien escrit i li han posat color segons el tema sobre el qual tractava.
Aquest és el resultat:
Un cop finalitzada l’activitat col·laborativa hem redactat bé les normes d’aula, n’hem afegit entre tots alguna que ens ha semblat interessant i hem acabat fent un mural d’aula. De manera individual cada nen/a ha redactat les seves normes en un PDF editable per tenir-les sempre presents. Accés al document individual (els alumnes hi poden escriure amb l’ordinador si es baixen el document):
Us presentem una proposta pensada pels alumnes de Cicle Superior: la creació d’un joc de taula en català on es treballin aspectes relacionats amb la nostra estimada llengua amb la finalitat d’enriquir-la i potenciar-ne el seu ús.
Ja fa uns anys que hi participem al CONCURS DE JOCS TÍSNER i, per aquest motiu, us recomanem donar un cop d’ull a les bases i animar-vos a treballar la llengua a través d’un projecte molt engrescador: crear el vostre propi joc de taula que, a la vegada, pot ser una bona manera de crear material per l’escola i utilitzar-lo per potenciar la competència lingüística entre els alumnes.
Si voleu donar un cop d’ull al treball guanyador de la passada edició i animar-vos a fer un joc similar per treballar les frases fetes, aquí en teniu les instruccions:
Compartim amb vosaltres un joc per treballar la consciència fonològica, el so inicial,i també l’ortografia. Ideal per racons.
En què consisteix el joc:
Es reparteixen les làmines amb els globus que tenen la lletra inicial de la paraula. Els infants, per torns, han d’agafar un globus de la caixa. Els globus de la caixa tenen la imatge i la paraula escrita sense la inicial. Quan agafen el globus de la caixa, els infants han de veure si el globus que han agafat comença amb alguna de la lletra inicial que tenen a la seva làmina. Si no la tenen, tornen a deixar el globus a la caixa.
La partida acaba quan un infant ha omplert tota la seva làmina. Per donar-li una mica d’emoció hem incorporat globus amb la paraula “poof”.Quan un infant agafa un globus amb aquesta paraula perden tots els globus que han col·locat al taulell. Aquest últim, podeu posar-lo o no.
Edat: Això sempre dependrà del nivell del grup, però en general el recomanem per cicle inicial.
Què necessiteu:
Pissarres magnètiques mida DNA 4.
Base per mantenir dretes les pissarres (opcional)
Foam
Imants
Impressió de les làmines, mida DNA 4.
Impressió dels globus.
Làmines per plastificar.
Caixeta
Aquí podeu veure, ràpidament, com l’hem fet nosaltres.
Per agilitzar el joc, i que els infants no es frustrin perquè no treuen les lletres que necessiten, us recomanem que dins la caixa fiqueu les lletres de les làmines que heu repartit. El joc està pensat per jugar 4. Quan han acabat, podeu repartir altres làmines o fer que s’intercanviïn les que tenen.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:
Les targetes estan en lletra de pal per facilitar la lectura a tothom. Les lletres de les làmines, estan en majúscula, lligada i d’impremta per treballar el reconeixement i familiaritzar-se amb totes les possibles representacions de la mateixa lletra.
Podeu jugar en parelles o bé, col·locar una làmina i que l’hagin de completar entre tots, així, aquells infants que tinguin més dificultats, poden ser ajudats pels altres. En aquest cas, us recomanem que imprimiu les làmines i els globus en DNA 3.
David Berengueras, un mestre de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès, ha creat un joc per aprofundir en l’aprenentatge de la llengua oral i el vocabulari en llengua castellana.
Es titula “Tira el Dado” i segons explica el mateix autor, es juga en diversos grups de pocs alumnes. Dins de cada grup cada alumne pot tenir diferents rols (portaveu, tirador de dau i lector que és qui llegeix les preguntes). Si els grups són més grans de tres es pot afegir l’actor que serà l’encarregar de fer les proves.
Hi ha tot tipus de proves. Veureu que hi ha paraules en català i, per tant, quan caiguin en aquestes caselles, hauran de traduir la paraula en castellà per seguir tirant. També hi ha caselles amb el signe ?? que es tracta d’una pregunta (la pot pensar el mestre o que se les facin entre grups) i d’altres caselles que hi ha un llapis que és una prova de dibuix on, abans de 40 segons, cal endevinar el dibuix del nen del seu grup.
Si el grup ho va encertant tot, ha d’anar tirant (màxim 3 tirades). Si falla per el torn.
PER DESCARREGAR-LO EN FORMAT PDF podeu clicar sobre la imatge del tauler de joc que acompanya aquest article.
Es tracta d’una activitat bastant TRANSVERSAL ja que els alumnes han de cantar, imitar, dibuixar, fer preguntes, expressar-se de manera fluïda, practicar els camps semàntics…
Segons en David pot ser molt útil per Cicle Inicial, Cicle Mitjà i es podria adaptar per EI5 (molt pautat i llegit pel mestre/a).
Ell ho ha aplicat a l’aula de 1r i realment ha sigut un èxit.
MOTES GRÀCIES DAVID PER PERMETRE COMPARTIR-LO EN AQUEST BLOC i FELICITATS!
Arriba la tardor i no sabem encara com ni amb qui podrem celebrar la Castanyada però les aules es tornaran a omplir dels colors de la tardor i la tradició segur que hi serà ben present. Ens haurem d’adaptar al moment actual però no per això deixarem de gaudir d’aquesta estació tan bonica i d’activitats vinculades a la realitat dels alumnes, a les festes i a la cultura popular.
Per aquest motiu us presentem LA DESCRIPCIÓ DE LA CASTANYERA. Una activitat pensada per escriure ONLINE sobre un document amb unes pautes molt concretes on els alumnes hauran de fixar-se molt bé amb les imatges i, al mateix temps, fer volar la seva imaginació i creativitat. Si ho preferiu, també us podeu descarregar el document i imprimir-lo.
Nosaltres l’hem aplicat a l’aula i als alumnes els ha encantat! Per donar suport a l’escriptura els hem preparat un llistat de paraules que els serviran com a diccionari i revisió del text i els permetran enriquir el seu vocabulari: moniatos, escumadora, estufa, mocador, pedaç, davantal… (ens hem adonat que la majoria d’alumnes desconeixia el significat de la paraula escumadora i ens ha permès veure la diferència amb el que ells/es anomenaven colador).
EXEMPLES D’ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ:
Subratllar les paraules de la descripció que coincideixen amb la llista de verificació.
Ordenar les paraules de la llista per odre alfabètic i tornar a escriure el llistat ben ordenat tal i com apareixerien al diccionari.
Ordenar les paraules segons el nombre de síl·labes.
Inventar frases amb les paraules de la llista…
Un munt de possibilitats al vostre abast que farà les delícies dels alumnes de la vostra aula.
Ens encantaria rebre les vostres opinions i comentaris sobretot si us descarregueu el material i l’apliqueu amb els vostres alumnes o fills/es ja que compartim els documents de forma totalment altruista i el vostre feedback és el que ens anima a seguir endavant! Malgrat tot…les estacions i el temps segueix endavant. BONA TARDOR!
Us presentem una activitat que hem aplicat amb els alumnes de primària i que ha resultat ser tot un èxit ja que està estretament relacionat amb la malaurada i trista situació que estem vivint actualment a les aules convertint-la en una activitat alegra i motivadora pels alumnes.
Es tracta d’una ACTIVITAT DE TREBALL COOPERATIU on els alumnes, per grups, han de pensar diferents apartats amb l’objectiu que, entre tot el grup classe, s’arribi a CREAR UN VIRUS D’AULA, una mascota que els acompanyarà al llarg de tot el curs. La consigna que se’ls dóna és que es tracti d’un VIRUS BO, és a dir, que contagiï coses boniques que ens ajudin a ser millors persones i a viure de manera cívica i responsable. D’aquesta manera els alumnes s’han d’inventar la forma de contagi i què els passa a la gent que resulta contagiada d’aquest virus tan contagiós.
Quan el virus de l’aula veu algú que no es comporta correctament, el contagia i fa que la seva conducta canviï.
Després que cada grup s’inventi i redacti la seva part de la descripció es posen en comú i cada alumne acaba escrivint la descripció sencera del seu virus. En aquest cas, hem escollit un PDF editable creat per nosaltres mateixes.
Un cop redactada la definició és el moment d’establir les NORMES DE L’AULA i…com ho farem? a partir dels SÍMPTOMES de contagi del virus! Els deixarem escrits també en un document i, seguidament, es penjaran les normes a l’aula al costat d’un dibuix del nostre virus. Si ja les teniu penjades, els alumnes les poden redactar directament al document.
DESCÀRREGA GRATUÏTA DELS DOCUMENTS EN PDF EDITABLES PER TREBALLAR DIRECTAMENT AMB ELS VOSTRES ALUMNES. US DEMANEM QUE, SI ELS COMPARTIU, EN NOMBREU L’AUTORIA.
Mireu la descripció del virus que ha sorgit després de fer el treball amb alumnes de 5è de Primària de l’Escola Lluçanès. Ells l’han anomenat Còvid 2010 perquè és l’any que van néixer. En aquest cas van decidir posar-li una mascareta perquè “cap virus dolent el pugui contagiar”. Les mascaretes estan dissenyades pels mateixos alumnes i cada setmana l’anem canviant.
“Es diu Còvid 2010 i té 10 anys. És rodó com una pilota. És de mida mitjana. És de color blau cel. Al voltant del cos hi té bolets de diferents colors que són els preferits dels nens i nenes de la classe de cinquè. No té braços ni cames. Té el nas petit i rodó i sempre està somrient. Durant la setmana s’amaga en algun racó de la classe de cinquè i, a les tardes, viatja a casa d’un nen o una nena. El cap de setmana el passa vivint en una casa abandonada a les afores del poble. Tot i ser una casa abandonada el virus l’ha decorada molt bé i s’hi sent a gust. Viu tot sol perquè la seva família acostuma a viatjar per tot el món. És molt àgil i molt amable. Li agrada jugar a futbol amb el FCPradenc però també li agrada el patinatge. El seu menjar preferit són les tallarines i les croquetes. La seva principal afició és contagiar la gent dolenta o que no es porta bé i la transforma en gent bona. La manera de contagiar la gent és fent abraçades i petons i dient coses boniques a cau d’orella. La gent que es troba sota els símptomes de contagi del Còvid2010 es torna feliç i bona persona.
Símptomes de contagi del virus de l’aula de cinquè:
És amable amb tothom.
Sap treballar en equip i respecta les opinions i decisions dels companys/es.
Cuida els amics i els ajuda quan ho necessiten.
Escolta a tothom i sap acceptar el torn de paraula.
Evita els conflictes i baralles. Els soluciona parlant i dialogant amb els companys/es.
Comparteix la felicitat i l’alegria creant un bon ambient dins l’aula.”
Us presentem una activitat digital interactiva per treballar l’expressió oral i escrita, la comprensió lectora, la creativitat i la imaginació amb els alumnes a diferents nivells.
Parteix de dues RULETES que permetran seleccionar dues paraules a partir de les quals es demana als alumnes que les escriguin, elaborin una frase, en facin el dibuix i es gravin la seva pròpia veu.
En un nivell més avançat es pot demanar als alumnes que, amb el binomi (les dues paraules que surten seleccionades a les ruletes) elaborin una història, l’escriguin i també la gravin.
Arrel del que hem viscut i estem vivint aquests dies i la inversió de temps dedicada a l’elaboració d’aquest material hem trobat convenient afegir un component de solidaritat a la nostra tasca i compartir aquest material des de “TEACHERS PAY TEACHERS” (CLICANT AQUÍ) aportant 2€ per cada descàrrega el 100% del que es guanyi aniria destinat a la MARATÓ DE TV3 dedicada a la investigació del Covid19.
Els 2€ inclouen el següent material:
Les dues ruletes interactives
Material digital (nivell inicial)
Material digital (nivell avançat)
Rúbrica d’autoavaluació
Ho teniu disponible en català i en castellà. Compartim gratis la versió en .pdf per treballar en els racons de llengua o estacions.
2 RULETES INTERACTIVES
MATERIAL DIGITAL DESPRÉS DE FER RODAR LES RULETES I HAVER ESCOLLIT EL “BINOMI”
Estem classificant i organitzant el material del bloc ja que fa molts anys que està en funcionament i, des dels seus inicis, s'havia compartit des d'una plataforma "Calaméo" que va passar a ser de pagament.
Per aquest motiu, trobareu que alguns enllaços de descàrrega del Drive no estaran operatius i que, poc a poc, anirem compartint i actualitzant els recursos a mesura que els anem actualitzant.
Per altra banda, degut a la gran quantitat de material que hem trobat publicat en diferents plataformes apropiant-se del nostre esforç i publicant-se sota el nom d'altres propietaris/es, hem pres la decisió que alguns o part d'alguns recursos els trobareu disponibles des de la plataforma Eduki, alguns d'ells de descàrrega gratuïta però d'altres (els que suposen més hores de feina o bé el pagament d'alguna llicència per part nostra) estaran vinculats a un preu simbòlic i just. El poc marge que tinguem de benefici (la plataforma se'n queda una part) anirà destinat al pagament de les llicències de fonts i aplicacions necessàries per elaborar nous materials.
Esperem que d'aquesta manera, haguem donat resposta a la gran quantitat de missatges que estem rebent demanat l'accés a alguns dels recursos.
Gràcies per la vostra empatia.
Iolanda i Cristina
MATERIALS SOTA LLICÈNCIA
Els materials i recursos d'aquest espai estan subjectes a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Espanya de Creative Commons
Els materials es poden compartir sempre i quan sigui sense ànim de lucre i conservant la propietat intel·lectual (nombrant el nom del bloc o els autors/es)
QUI SOM?
CRISTINA SOTOCA // IOLANDA ROSET
(blocrecursosee@gmail.com)
CONTACTE
Hem creat un correu electrònic de contacte:
blocrecursosee@gmail.com
Qualsevol consulta i/o aportació serà molt benvinguda.
Junts formem la pinya que necessita aquest castell.
SEGUEIX-NOS AL FACEBOOK PER INFORMAR-TE DE LES NOVETATS
PREMIS BLOCS CATALUNYA 2013: FINALISTA BLOC PERSONAL D’EDUCACIÓ
TOTS SOM GUANYADORS/ES!
Entre tots... HO HEM ACONSEGUIT!
BLOC DESTACAT
Aquest bloc ha estat escollit com a Bloc Destacat de la Setmana del 25 al 29 d'octubre de 2010 a l'espai de Xtec Blocs. Moltes gràcies per aquest reconeixement.
María José, del bloc "Desván de palabras" ha volgut compartir amb nosaltres aquest fantàstic premi.
"Muchísimas gracias y un abrazo muy fuerte!"
María José del bloc "Desván de las palabras" m'ha fet arribar aquest preciós premi que m'agradaria compartir amb tots els que, com jo, estimeu la vostra feina i compartiu totes les vostres experiències. Gracias, María José, por este emotivo reconocimiento.
ESPAI 21. 10 ANYS TREBALLANT PER LA INCLUSIÓ. FELICITATS!
PER REFLEXIONAR…
"No tinguis por d'avançar a poc a poc, només tingues por de quedar-te quiet"Proverbi xinès. Font: Mònica Vera
Un bosc seria molt trist si només cantessin els ocells que millor ho fan
Rabindranath Tagore
“… Més que trobar la manera de tractar els alumnes diferents, hem de trobar la manera d’ensenyar junts a tots els alumnes, tenint en compte que són diferents.”Pere Pujolàs (2003)
"Tots tenim la nostra bona estrella. Tots som especials. Hem nascut capaços. El truc consisteix en saber per a què som capaços."Darcie D. Burtch
“Es riuen de mi perquè sóc diferent. Jo ric d'ells perquè són tots iguals.”Kurt Donald Covain (1967-1994)
“El meu avi sempre m'ha dit que la gent que no té intel·ligència acusa els altres de no tenir-ne”Toni: Polsera Vermella (Capítol 6)
"Allà on tothom pensa igual, ningú no pensa gaire"Walter Lippman
"Només hi haurà progrés quan siguem capaços de veure les capacitats de TOTS els nostres alumnes."Yolanda Roset
"No hi ha alumnes amb dificultats sinó alumnes amb altres capacitats."Yolanda Roset
"Qui s'atraveix a ensenyar mai ha de deixar d'aprendre"Cotton Dana, John
"El bon mestre fa que el mai estudiant es converteixi en bo i el bon en superior"Collins, Marva
"No podeu preparar als vostres alumnes perque construeixin demà el món dels seus somnis si vosaltres ja no creieu en aquests somnis"Freinet, Celestin
"Es recorda amb apreci els mestres brillants però amb gratitud aquells que van tocar els nostres sentiments"Jung Carl, Gustav
"Els objectius bàsics de l'Educació han de ser aprendre a aprendre, aprendre a resoldre, aprendre a ser"UNESCO
"Una bona pregunta val més que mil respostes"Font: Marta Pou, CREDA d'Osona
REPORTATGES SOBRE TDAH
El passat 20 d'octubre El programa "Quèquicom" del C33 va dedicar dos reportatges molt interessants sobre el TDAH . Els podeu veure a la PÀGINA GUIES.
Arxius
GENERADOR D’ACTIVITATS
TRADUCTOR MOLT ÚTIL
Complement del Mozilla Firefox per traduir pàgines web.