RACONS DE LLENGUA: CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, SIL·LÀBICA I RIMES

CRISTINA SOTOCA torna a compartir amb nosaltres la seva experiència amb un seguit de recursos i material per treballar els RACONS DE LLENGUA a Educació Infantil amb l’objectiu de treballar diferents aspectes de la consciència fonològica, les síl·labes, les rimes i els fonemes. 

Racons de llenguatge

La Cristina ha creat diferents RACONS amb material totalment manipulatiu i atractiu pels alumnes. Ens els explica ella mateixa:

    • S’HAN PERDUT LES LLETRES: es pot utilitzar com es vulgui, plastificat i que els nens amb retolador vileda ho escriguin i ho esborrin, amb lletres i velcros, o reutilitzant taps de llet. Aquesta opció és divertida i treballes coordinació mà ull i motricitat fina. Desenganxes els taps de les ampolles (amb la base inclosa) i un cop plastificades les fitxes ho enganxes amb silicona. Llavors escrius les lletres amb permanent als taps o bé enganxar lletres als taps (lletres de foam petites que es comercialitzen en algunes botigues. Està estructurat amb 3 tres nivells de dificultat: vocals, consonats inicials i consonants intermitges o finals. Si hi ha algun nen amb moltes dificultats, el que es pot fer és escriure la lletra a la plantilla i el nen ha de buscar la lletra que posa entre els taps.lletres
    • QUÈ RIMA AMB QUÈ: hi ha dos nivells. En el nivell 1 la rima és més fàcil doncs en general només canvia la primera lletra (exemple: full/ull – pou- nou) el nivell 2 és un xic més difícil per la llargada de les paraules i perquè en general, només rima la última síl·laba (bufanda-fada…)

NIVELL 1 AMB SOLUCIONARI:

rimesNIVELL 2 AMB SOLUCIONARI:

rimes2

  • COMPTAR SÍL·LABES: han de posar les imatges en cada “torreta” en funció de si tenen 1-2-3 síl·labes. En funció del nivell dels nens pots allargar l’activitat dient que triïn una de les imatges que més els agrada i escriguin una frase entre tots. Si es fa això pot ser útil decidir un secretari que ha de controlar que tots participin i es pot pensar en convertir-ho en cooperatiu utilitzat la tècnica del full giratori.

PLANTILLES PER ELABORAR LES FLORS:

flors

CARTELLS DE DIBUIXOS:

cartells

La Cristina també comparteix la PROGRAMACIÓ DELS RACONS DE LLENGUA.

Moltes gràcies per mostrar-nos i compartir amb nosaltres aquests fantàstics racons que, de ben segur, seran de gran utilitat a les nostres aules i de fàcil aplicació pels nostres alumnes. L’èxit i la motivació estan assegurats!

I vosaltres, què en penseu? Esperem els vostres comentaris!

Cliqueu AQUÍ per accedir a tot el material per treballar els RACONS DE LLENGUATGE: CARTELLS DE DIBUIXOS, PROGRAMACIONS, PLANTILLES, SOLUCIONARIS…

Guardar

Guardar

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Escriptura, Jocs, Lectura, Llengua, Materials i etiquetat amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

16 respostes a RACONS DE LLENGUA: CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, SIL·LÀBICA I RIMES

  1. Raquel diu:

    És fantàstic aquest material per racons. Estic preparant els d’aquest curs i les vostres activitats m’han ajudat molt.
    Moltes gràcies!

  2. Moltes gràcies Raquel.
    T’agraïm moltíssim el teu comentari!
    Gràcies a tu per ajudar-nos a enriquir aquest espai amb els teus comentaris.
    Salut!
    Cristina i Iolanda.

  3. esther diu:

    Moltes gràcies per compartir els vostres recursos i materials.Són de gran ajuda!
    Esther

  4. Laura diu:

    Mare meua, però que material més fantàstic!! Moltíssimes gràcies des de la Vall d’Albaida companyes!!

  5. Marina diu:

    Hola!! Estic treballant la consciència fonològica a la meva aula i aquestes activitats que proposeu m’han semblat fantàstiques!!!!! Moltes gràcies per compartir materials i recursos com aquests!!!

  6. Susana diu:

    M’encanta aquest material de la Cristina Sotoca. Seria possible poder-lo descarregar d’alguna manera per utilitzar-lo a l’aula?
    Moltes gràcies per compertir tot aquest material!!

  7. Cristina diu:

    Moltíssimes gràcies per compartir tant de material amb nosaltres!

  8. Angels diu:

    Hola Yolanda:
    Necessitaria el material de consciencia fonològica tan interessant que teniu penjar, aquest any he canviat d’escola i no hi ha gaire mateiral. Com ara Calameo és de pagament i no es pot decarregar, us demanaria si el podeu penjar al drive o enviar per correu.
    Gracies

  9. Maria José diu:

    M0ltes gràcies per compartir aquest fantàstic material!!!

  10. Rosa diu:

    GRÀCIES MIL, COMPANYA!!!

  11. Recursos ee diu:

    🙂 a tu!

  12. Cori diu:

    Moltes gràcies per les vostres aportacions, volem iniciar 1r sense el llibre per reforçar la lectoescriptura i aquests recursos ens poden anar superbé.

  13. susana diu:

    Materials molt útils i interessants. Moltes gràcies per compartir el proper curs els farè servir amb els meus alumnes!

  14. Aquest és molt bon material per realitzar sessions de logopèdia. L’hi recomanem a totes les logopedes que passin per la pàgina. Mil gràcies.

  15. Moltes gràcies per les vostres aportacions, volem iniciar 1r sense el llibre per reforçar la lectoescriptura i aquests recursos ens poden anar superbé.

  16. Hola!
    L’he vist super maco i l’he enviat a una família d’un meu alumne. Segur que els anirà super bé per casa seva.
    Gràcies per compartir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *