Criteris i sístemes d’ avaluació.

  • Descriure la manera de viure i l’organització social en l’edat mitjana i l’edat moderna.
  • Diferenciar els estils romànic i gòtic i explicar-ne les característiques.
  • Situar la fundació de les primeres universitats i conèixer-ne alguna característica.
  • Identificar els avenços en la navegació i relacionar-los amb els grans viatges i amb els canvis en les ciutats marítimes.
  • Explicar la importància de la impremta de Gutenberg per a la difusió de la cultura.

INSTRUMENTS D’ AVALUACIÓ

  • Prova i test corresponent a la unitat.
  • Seguiment de l’avaluació continuada en el registre.
  • Tasques d’avaluació per competències.

METODOLOGIA

Per explicar

  • Quan l’Imperi romà es va desintegrar, a Europa va començar l’edat mitjana. Aclariu als alumnes que, a partir d’aquesta onzena unitat, la seqüència històrica i les maneres de viure que es descriuen només es van donar a Europa i no en altres continents.
  • Expliqueu que l’edat mitjana va ser una etapa molt llarga i que, per això, la vida va anar canviant. Al principi gairebé tota la població vivia al camp i els grups fonamentals de la societat medieval eren els cavallers, el clergat i la pagesia.
  • Però al final de l’etapa les ciutats van començar a desenvolupar-se i hi vivien molts comerciants i artesans.

Metodologia activa.

– Integració activa de l’alumnat en la dinàmica general de l’aula i en l’adquisició i configuració dels aprenentatges.

– Participació en el disseny i el desenvolupament del procés d’ensenyament i aprenentatge.

  • Motivació

Considerem fonamental partir dels interessos, les demandes, les necessitats i les expectatives de l’alumnat. També serà important arbitrar dinàmiques que fomentin el treball en grup.

  • Autonomia en l’aprenentatge

A conseqüència dels punts anteriors, la metodologia afavoreix que hi hagi més participació de l’alumnat en la qualitat del seu aprenentatge. Es concreta en els aspectes següents:

  • La utilització d’un llenguatge senzill, clar i estructurat a l’hora de presentar els continguts.
  • La gradació de les activitats, la jerarquització de les quals varia d’acord amb la naturalesa del programa; sempre apareixen en darrer lloc les que requereixen més habilitat i autonomia.