Desenvolupament del projecte

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE DE RECERCA

El projecte de recerca de 4t d’ESO és una molt bona oportunitat per desenvolupar la competencia informacional de l’alumnat en el marc curricular.
Veure model de concreció de la competència informacional (Glòria Durban) La biblioteca escolar com a eina educativa  

1. PLANIFICACIÓ DEL TREBALL. CERCA D’INFORMACIÓ.

Part teòrica
Com iniciar el treball de recerca. (Glòria Durban) La biblioteca escolar com a eina educativa
 – Comentari Mapes conceptuals (Glòria Durban) La biblioteca escolar com a eina educativa
      a) Procés de cerca
      b) Fonts d’informació
      c) La biblioteca com a recurs informatiu.
– Planificació. Esborrany del treball: planificacio.pdf. Extret de: RIOS ROMERO, JOAQUÍN i altres. El treball de recerca. Metodologia, recursos i propostes didàctiques per elaborar i presentar pas a pas una recerca. Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat, Dossier núm. 65, 2008.– 
Sessió d’accés a la informació. Biblioteca Pública de Tremp.
Manual de cerca a Internet. Glòria Durban
Taller de cerca d’informació a Internet. Telecentre Tremp
Avaluació crítica d’una pàgina web. Eduteka
– Pautes per a la bibliografía.
Criteris de citació bibliogràfica Termcat.

Part pràctica
Activitats interactives: Itinerari formatiu Glòria Durban.    
Avaluació del disseny i contingut d’una web . Materials de formació Webquest  
Plantilla d’avaluació d’una web educativa. Materials de formació Webquest
– Tria de materials escrits: Caixa temàtica CRP: “Per saber-ne més…”
– Elaboració del llistat de fonts d’informació consultades: Fer servir les normes per a la publicació dels resums dels treballs de recerca presentats a les jornades Invesjove. Jornades d’Investigació i recerca a l’Educació Secundària. Alt Pirineu-Aran   

Criteris d’avaluació
– Presentació de la planificació del treball amb les següents parts:
    1. Hipòtesi
    2. Objectius
    3. Metodología
    4. Esborrany del guió 
– Exposició oral de la seva proposta de treball i de la justificació de l’elecció del treball
– Bibliografia i pàgines web consultades.
– Valoració de les pagines web consultades 

2. SEGUIMENT DEL TREBALL. ANÀLISI I TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ. TREBALL DE CAMP

 Part teòrica
– Anàlisi d’algunes metodologies en funció de la tipologia dels treballs. Laboratori ComSoc edu365:
Com es fa una enquesta
Com es fa una entrevista.
– Metodologies d’acció complerta (grup de Metodologies ICE-UAB):
Dossier d’aprenentatge.
– Criteris per fer una bona autoavaluació del treball de grup. Webquest Webtous Països Catalans

Part pràctica
a)    Treball de camp: Cada grup desenvoluparà la seva recerca elaborant un         instrument específic que caldrà presentar als companys 
b)    Dossier d’aprenentatge: La tasca de cada grup quedarà reflectida en el dossier d’aprenentatge de la classe

Criteris d’avaluació
– Presentació i explicació de l’instrument de recollida de dades als companys 
– Presentació als companys del material corresponent del grup en el dossier d’aprenentatge de la classe.
– Valoració de la participació al treball de grup (individual i grupal)

3. COMUNICACIÓ DE LA INFORMACIÓ 

3.1. Redacció del treball escrit 
 Part teòrica
Com es redacta i es presenta un treball. Universitat Abat Oliva

Part pràctica  
– Redacció del treball escrit
– Participació al blog. (articles i comentaris). Treball al blog “Projectes de recerca  4t ESO. Col·legi Maria Immaculada. Tremp: Els diferents grups aniran desenvolupant el seu treball en el blog. Els alumnes elaboraran els articles per redactar el seu treball seguint les instruccions de la primera pàgina del blog: Parlem-ne.
Les primeres intervencions al bloc seran:
     a) Justificació del treball.
     b) Guió: A partir del guió els diferents grups aniran desenvolupant el seu treball en forma d’articles. 

Criteris d’avaluació
– Presentació del treball escrit
– Participació al bloc en forma d’articles i/o comentaris

3.2.  Exposició oral 
Part teòrica
Intervenció oral davant d’un grup. Obstacles i recursos. Taller de comunicació oral. Glòria Sanz
 Criteris per avaluar una exposició oral. Història de l’art i competències comunicatives. Llicència retribuïda pel Departament d’Educació de Marta Gallart.
Com es fa una presentació en Power Point. Eduteka

Part pràctica
– Preparació i valoració de les exposicions orals
– Valoració de la participació al treball de grup (individual i grupal)
– Preparació Presentació Power Point 

Criteris d’avaluació
– Valoració Exposició oral
– Valoració presentació Power Point
– Presentació dossier d’aprenentatge

Deixa un comentari