JA SOU ELS GRANS DE SISÈ!

Alumnes de sisè,

Sigueu novament Benvinguts al blog!

Aquest és el vostre últim curs a l’escola, és per això que us desitgem que gaudiu moltíssim d’aquest darrer tram per arribar al final del camí. No obstant això,  caldrà que us esforceu i treballeu dur per superar qualsevol petit entrebanc que us pugueu trobar.

Sense res més a dir,  les vostres tutores us enviem ànims i energia “a tope”!!!

Una abraçada

Sarai i Ester

OLIMPÍADES A CAN COMELLES

0

L’últim divendres del curs els alumnes de cicle superior van anar a Can Comelles per fer la cloenda del projecte amb els nostres grans. Allà els nostres grans els van preparar una olimpíada d’allò més divertida. Us adjuntem un recull d’imatges d’aquell dia.

Imagen 026

Imagen 016

Imagen 018

Imagen 019Imagen 020

CONEIXEM COM APRENIEN ELS NOSTRES GRANS

0

Fa dues setmanes ens van visitar a l’escola la Glòria, l’Araceli i l’Adela, residents de Can Comelles. La finalitat d’aquesta trobada era conèixer de primera mà com havien après a l’escola en el seu temps i d’aquesta manera comparar-ho amb la manera de treballar i aprendre actuals. L’intercanvi d’informació va ser molt interessant i alhora reflexiu, ja que van poder valorar la importància del dret a l’escolarització.

Imagen 030 Imagen 034

ANEM A LA PLATJA!!

0

El divendres passat vam anar tot cicle superior a la platja de Vilanova i la Geltrú. Allà ens esperava un dia d’allò més solejat, perfecte per gaudir d’una gimcana esportiva passada per aigua. Entre les activitats hi havia vòlei, curses, activitats per exercitar la punteria, etc. I per acabar una bona capbussada al mar. Què més es pot demanar?

Imagen 024

Imagen 020

Imagen 016

FEM FIGURES DE FANG AMB P5

0

Un parell de setmanes enrere, els alumnes de cinquè van ajudar els seus companys de P5 a fer figures de fang. Però el millor de tot és el fang que van utilitzar per fer-ho: l’argila de l’entorn natural de les Roques Blaves.

Fa unes setmanes els alumnes de cinquè van anar al paratge de les Roques Blaves i amb l’ajuda de la Glòria Trujillo Sedó, Mestra Artesana en l’ofici de ceramista, van extreure argila. Un cop a classe la van trinxar, colar i mullar per aconseguir les condicions òptimes per convertir-la en fang. I el resultat és el que podeu veure a les fotografies següents.

20160519_155407

20160519_161113 20160519_161149

JA TENIM DELEGATS VERDS

0

Des de fa 2 cursos la nostra escola forma part de la xarxa d’escoles per la sostenibilitat. Una de les accions previstes al pla de treball d’enguany ha estat la creació d’una comissió de treball entre el professorat i l’elecció dels delegats verds entre l’alumnat de primària (1 per classe).
Doncs bé, us presentem els delegats verds de cinquè: La Ivet Domingo i el Joel Sicília. Estan molt contents de formar part del comitè ambiental de l’escola i els seus companys/es que els representin, doncs estan convençuts que ho faran molt bé. Endavant!

Foto blog

Virus i bacteris

0

A continuació us adjuntem el Power Point de Virus i Bacteris perquè pogueu fer la feina de Science.

Cliqueu sobre l’enllaç que teniu més a baix.

Endavant!

APADRINAMENT LECTOR

0

Des del segon trimestre els alumnes de cinquè fan de padrins lectors als seus companys/es de P5. Cada dues setmanes es reuneixen a P5 per ajudar als més petits a millorar la seva lectura. I la veritat que ho fan molt bé! Els nens i nenes de P5 estan encantats amb els seus padrins lectors! Endavant!

Iris i Xènia

ANEM A LA FACULTAT DE BIOLOGIA DE LA UB

0

El divendres 1 d’abril l’alumnat de cicle superior que participa en el projecte Recercaixa, va visitar les instal•lacions on treballen els científics que els estan ajudant a desenvolupar el projecte sobre els virus i els bacteris. Van conèixer la facultat de biologia de la Universitat de Barcelona i allà van dividir-se en grups i van visitar els laboratoris on van poder observar amb microscopis diferents mostres de bactèries i virus. També van conèixer la importància de rentar-se bé les mans perquè van fer un experiment per veure les bactèries que tenim a les mans si no les rentem bé. Per tant, a rentar-nos bé les mans abans de menjar!

Xènia i Iris

ENTREVISTEM ALS NOSTRES GRANS

0

Dimarts 22 de febrer els alumnes de 5è van tornar a Can Comelles per entrevistar a alguns dels nostres grans. Prèviament a classe, per parelles o en grups de tres, van elaborar unes preguntes per conèixer amb detall la vida dels nostres grans. Quan van arribar a Can Comelles es van separar en grups de treball i van començar a fer les preguntes. Algunes d’elles eren: Què és el que més li agradava fer quan era petit/a? I ara, quines són les seves aficions?, de què treballava?, li agrada llegir? Quin és el seu llibre preferit?, ens explicaria una anècdota de la seva vida?, quants anys fa que està a Can Comelles?, on vivia abans?, etc.

Els alumnes han gaudit molt i han après moltes coses sobre la vida dels nostres grans.

Les tutores de 5è.
Iris i Xènia