Colònies 2019-20

INFORMACIÓ GENERAL

DATA: De l’11 al 13 de maig.

ON ANEM?

El poble al que anem es diu Sant Llorenç de Montgai. Situat al sud-est de La Noguera, al límit amb la de l’Urgell, a la riba del riu Sió. La seva estructura econòmica és agropecuària. Els cultius de regadiu aprofiten les aigües de les sèquies del canal d’Urgell. Hi ha una empresa de maquinària agrícola i una altra de caldereria.

A poc més d’un quilòmetre trobem l’embassament de Sant Llorenç de Montgai que també visitarem i coneixerem amb més detall. Gràcies als abundants canyissars i al seu nivell d’aigua constant, l’embassament acull durant gran part de l’any moltes espècies d’aus aquàtiques. Als seus voltants es descobreixen paratges naturals de gran bellesa com l’espadat de la coma de Gelis, la paret de l’Ós i frondoses pinedes. La diversitat de perspectives, en tan curt espai, son extraordinàries.

QUÈ FAREM?

Anem a participar al Camp d’aprenentatge La Noguera, en un taller de prehistòria, on estudiarem com vivien els agrupaments humans, com eren les seves cases, els seus estris; aprendrem a tallar amb sílex i farem d’arqueòlegs per un dia.

Què és un camp d’aprenentatge?

El Camp d’Aprenentatge de la Noguera, com la resta de camps d’aprenentatge, és un servei educatiu del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que té la seva seu a Sant Llorenç de Montgai. Ofereix la possibilitat de fer estades de 2 a 5 dies o sortides d’un dia, a l’alumnat dels centres docents d’educació infantil, primària i secundària de Catalunya a les instal·lacions situades a Sant Llorenç i a altres espais de la comarca de la Noguera.
El Camp d’Aprenentatge de la Noguera pretén proporcionar a l’alumnat les eines educatives necessàries per tal d’entendre per què Sant Llorenç de Montgai ha estat un indret ocupat pels humans des de temps prehistòrics, degut a les seves excepcionals característiques orogràfiques i a la seva riquesa natural.

Més informació: http://www.xtec.cat/cda-noguera/

L’ALBERG

Durant els dies que estiguem allà dinarem i dormirem a l’alberg “La Cova”. Només hi serem nosaltres. És molt acollidor, està ben a prop de tot el que necessitem i visitarem i les persones que hi treballen són molt amables.

Més informació: http://alberglacova.com/ca

QUÈ NECESSITAREM?

Tot el que sempre hem portat de colònies (ja tenim experiència, oi?)

• Motxilla petita (per fer petits desplaçaments i portar l’aigua)
  • Sac de dormir, coixinera i llençol de sota.
  • Estris de neteja personal.
  • Roba i calçat còmodes (penseu que caminarem per la muntanya i de ben segur ens embrutarem).
  • Tres mudes de roba, roba interior i pijama.
  • Gorra i crema solar (perquè si fa sol, pica!).
  • Cantimplora imprescindible perquè on farem les activitats no hi ha aigua.
  • Porteu alguna samarreta de màniga curta per si fa sol, però més aviat ens haurem d’abrigar.
  • No oblideu l’anorak o abric (encara fa fred allà, sobretot al vespre).
  • Un impermeable.
  • Un lot.
  • Les ganes d’aprendre i passar-ho bé.

El dilluns 11/05 haureu de portar esmorzar i dinar!

Les tutores de sisè.