Piles galvàniques
RAMON E. GIMENO GUART | 15 de novembre de 2015NOM DE L’ACTIVITAT: Piles galvàniques
MATÈRIA: Química de 2n de batxillerat
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
En la unitat 5 (Reaccions químiques d’oxidació-reducció) s’estudien les parts generals de les piles galvàniques i el seu funcionament, com una de les aplicacions més interessants de les reaccions redox.
Per a ampliar el coneixement d’aquestes “fàbriques d’energia” farem un treball per parelles sobre els diferents tipus de piles que podem trobar en el mercat.
En què consisteix la vostra feina?
Cada parella ha de triar un tipus de pila d’entre els següents:
- Pila salina.
- Pila alcalina.
- Pila de botó.
- Pila recarregable.
- Pila de combustible (d’hidrogen).
- Pila fotovoltaica.
- Pila de ió liti.
- Acumuladors de plom.
Abans de començar la tasca cal que indiqueu en aquest tauler quin tipus de pila heu escollit. Cada parella ha d’indicar els seus noms i posar el nom i una imatge relacionada amb el tipus de pila que treballarà. Es tracta d’evitar repeticions, per tant, si el tipus de pila que heu pensat ja apareix al tauler n’haureu d’escollir un altre.
Heu de cercar, contrastar, analitzar i seleccionar informació amb la finalitat de fer una exposició oral a classe amb el suport d’un document de presentació multimèdia (tipus power point, impress, …) que penjareu en aquest blog (preferentment en el pòster que hi ha en aquest mateix article).
De cada tipus de pila es demana aquesta informació, com a mínim:
- Nom i breu història.
- Imatge o esquema de la pila.
- Materials que constitueixen els elèctrodes i el pont salí.
- Reaccions químiques que es produeixen a l’ànode, al càtode i reacció global de la pila.
- Força electromotriu que proporciona.
- Principals usos.
- Impacte mediambiental. Reciclatge.
- …
RECURSOS: Ordinador, canó i pissarra digital interactiva del laboratori de física i química.
CRITERIS D’AVALUACIÓ: Aquest treball valdrà 3 punts de la nota de la unitat 5 i s’avaluarà seguint aquesta rúbrica:
| Aspectes | Pobre (0,25) | Regular (0,5) | Bé (0,75) | Molt bé (1) |
| Aspecte i multimèdia | Aspecte pobre. Només hi ha una imatge. | Aspecte correcte. Hi ha dos elements que poden ser imatge, so o vídeo. | Aspecte atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. | Aspecte molt atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. Es citen les fonts de les imatges. |
| Informació | S’inclou part de la informació que es demanava. | Hi ha quasi tota la informació que es demanava però falta alguna cosa. | Hi ha tota la informació que es requeria. | Hi ha tota la informació requerida i a més a més s’ha buscat informació extra. |
| Correcció | Hi ha més d’un error conceptual o moltes faltes d’ortografia. | Hi ha un error conceptual i alguna falta d’ortografia. | No hi ha cap error conceptual. Hi ha un màxim de dues faltes d’ortografia. | No hi ha cap error. La presentació és impecable. |
Per a la vostra informació, al fer aquesta tasca estem treballant la competència digital:
DIMENSIONS I COMPETÈNCIES DIGITALS QUE ES TREBALLEN:
Dimensió 1. Instruments i aplicacions
- Competència 1: Ús de la PDI per a fer una presentació.
- Competència 2: Realització d’una presentació multimèdia d’ajuda a una exposició oral.
Dimensió 2. Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge.
- Competència 4: Cercar informació a Internet i fer-ne una anàlisi crítica.
- Competència 5: Utilitzar l’editor d’equacions d’un processador de textos. Completar un pòster al blog.
Dimensió 3. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.
- Competència 7: Compartir documents al Drive.
- Competència 8: Publicar el treball al blog.
Dimensió 4. Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital.
- Competència 11: Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.








Comentaris recents