- Estructura del raid.
El 7è Raid Intercicles té una forma de vuit dividida en dos sectors: est i oest. Els dos sectors es faran en BTT i s’aniran trobant diferents proves al llarg del recorregut.
– Activitat principal :
– Orientació en BTT
– Activitats complementàries :
– Prova d’equitació
– Slackline
– Tir amb arc
– Ràpel
– Cursa vertical
– Escalada en bloc
– Cursa d’orientació a peu
A l’inici de la prova, la meitat del equips participants es dirigirà cap al sector est i l’altra meitat cap a l’oest. Cada institut decidirà el dia abans el sector pel que començarà cada equip. 15 minuts abans de l’inici del raid es repartiran els mapes a un responsable de cada centre per que els reparteixi entre els seus equips.
- Sistema de puntuació.
El sistema de puntuació del Raid Intercicles tindrà la següent distribució:
L’orientació en BTT tindrà un total de 105 punts, on cada fita valdrà 5 punts, incloent durant la seva realització les proves d’equitació, slackline, tir amb arc i escalada en bloc.
A més de l’activitat principal amb la BTT, hi haurà tres proves a completar amb diferent puntuació:
- Ràpel: 10 punts (1 sola fita).
- Cursa vertical: 15 punts (1 sola fita al punt més alt).
- Cursa d’orientació a peu: 27 punts (9 fites de 3 punts cadascuna d’elles).
La puntuació màxima del Raid, si es completa en la seva totalitat, serà de 157 punts, 65 d’ells distribuïts al sector est i i 92 a l’oest.
- Control de temps i classificació.
Utilitzarem el sistema electrònic Sportident, cedit per la FCOC (Federació de Curses d’Orientació de Catalunya). Aquest sistema permet portar el control de temps i punts de tots els participants i obtenir la classificació final instantàniament un cop finalitzada la prova.
No hi haurà un ordre lliure de marcatge de les fites, malgrat que es recomana seguir la numeració indicada en el mapa. Hi ha diferents punts on els circuits es poden escurçar lliurement sense que això implica cap tipus de penalització més enllà de deixar de sumar els punts de les fites per les quals no s’haurà passat.
Hi haurà dues fites de marcatge obligatori amb un valor de 0 punts, totes dues situades al centre de competició de Corró d’Amunt. Una d’elles caldrà marcar-la un cop els participants hagin finalitzat el primer sector i abans d’iniciar el segon. La segona caldrà marcar-la després de l’arc d’arribada i serà la que donarà el temps total de la cursa.
La classificació es farà a partir de la puntuació obtinguda amb el marcatge de fites. En cas d’empat a punts, es desempatarà tenint en compte el temps de cada equip. El guanyador serà, doncs, l’equip amb major puntuació i, en cas d’empat, qui hagi fet un menor temps.
La classificació i el lliurament de premis es farà tenint en compte les quatre categories competitives:
- Masculina
- Femenina
- Mixta
- Professorat
Hi haurà premis per als 3 primers classificats de cada categoria.
- Tancament i punts de tall.
El Raid donarà inici a les 8:00 i finalitzarà a les 14:00. El temps màxim per completar el Raid serà de 6 hores, malgrat que la línia d’arribada estarà oberta fins les 14:30 aplicant les següents penalitzacions per retard:
- Fins a 04’:59” – 5 punts
- De 05’:00” a 09’:59” – 10 punts
- De 10’:00” a 14’:59” – 20 punts
- De 15’:00” a 19’:59” – 30 punts
- De 20’:00” a 24’:59” – 40 punts
- De 25’:00” a 29’:59” – 50 punts
- Igual o superior a 30’:00” – Desqualificació
Per tal de garantir la seguretat i el control de la cursa, hi haurà diferents punts de tall durant el recorregut que no permetran seguir-lo si els participants arriben més tard de l’hora límit. En el brífing del dia 3 s’informarà dels horaris i punts de tall i de les alternatives a seguir en cas d’haver superat l’horari de tall.
- Material obligatori.
Orientació en BTT:
- BTT
- Casc
- Cambra de recanvi
- Eines
Cursa d’orientació a peu/Cursa vertical:
- Sabatilles esportives (hi haurà un lloc habilitat al centre de competició on poder-les deixar mentre s’estigui realitzant el sector est).
Escalada en bloc:
- Caldrà fer servir peus de gat o sabatilles esportives netes que facilitarà l’organització en el mateix lloc de la prova.
General:
- Telèfon mòbil
- Una farmaciola per equip
- Jaqueta paravent i impermeable
- Motxilla
- Brúixola
- Dorsal visible al pit
- Mapa
- Roba esportiva
- Aigua
- Sense ser obligatori, és molt recomanable que feu servir un porta mapes giratori per la BTT, ja que la major part del raid es fa sobre la bicicleta. Els específics són cars, però a la internet podeu trobar molts exemples per fabricar-vos-el per molts pocs diners. Consulteu als vostres professors/es si teniu dubtes.
- Seguretat viària.
Els camins i pistes per on passa el raid estaran oberts al trànsit i no tenim cap prioritat de pas. És molt important tenir en compte que no es podrà circular per les carreteres marcades com a prohibides en el mapa i que les que s’hagin de travessar caldrà fer-ho pels llocs habilitats. En els punts d’encreuament hi haurà sempre personal auxiliar de l’organització degudament identificatamb la samarreta del 7è Raid Intercicles i una armilla reflectant. El personal auxiliar donarà pas o aturarà els participants i les seves instruccions seran d’obligat compliment.
En el cas de circular per trams de carretera no autoritzats o no obeir les instruccions del personal auxiliar, els participants seran immediatament desqualificats.
És també molt important tenir en compte que estem a prop d’una zona densament poblada i que per les pistes és habitual trobar-se cotxes en sentit contrari. Modereu la vostra velocitat en corbes i zones amb escassa visibilitat i circuleu sempre per la dreta.
- Normativa general i desqualificacions.
Serà motiu de desqualificació:
– Rebre ajut extern fora dels espais autoritzats. Hi haurà un taller de mecànica al centre de competició on podreu rebre ajut del nostre patrocinador Bicicletes Segú. Hi haurà un únic avituallament en tot el recorregut situat al centre de competició. En diferents punts podrem trobar-hi fonts amb aigua.
– No prestar auxili a qualsevol participant que pugi patir algun tipus d’accident i/o no informar al control més proper.
– No respectar l’entorn de la zona.
– No respectar i trepitjar zones de conreu.
– No portar el material obligatori per realitzar les activitats de forma adient.
– Anar sense la seva corresponent parella.
– No fer cas a les indicacions de seguretat donades pel personal de l’organització de les diferents proves tècniques.
– No respectar les indicacions de direccions prohibides marcades per l’organització.
– Circular sense casc amb la bicicleta. Només es podrà deixar treure a les proves de cursa vertical, orientació a peu i escalada en bloc.
I com s’ha indicat en apartats anteriors:
- No obeir les instruccions del personal auxiliar de seguretat viària en els encreuaments amb les carreteres.
- Circular per carreteres marcades com a prohibides en el mapa i/o creuar-los per passos no habilitats.
- Arribar més tard de les 14:30 a la línia d’arribada.
Altres:
– És responsabilitat dels participants portar l’equip adient i estar físicament preparat per la prova.
– L’organització no es fa responsable dels accidents que pugin causar o rebre els participants, tot i que vetllarà per tal d’evitar-los, i garantirà la presència d’assistents sanitaris.
– El mal temps no serà obstacle per la celebració de la prova, encara que l’organització es reservi el dret d’anul·lar-la o modificar-la si ho creu convenient.
– Cal portar el dorsal en la part davantera de la roba i en lloc de fàcil visualització.
– Per donar el Raid per finalitzat cal marcar la fita de l’arc d’arribada, descarregar l’Sportident a la taula de resultats i fer entrega d’aquest. En cas contrari l’equip es farà responsable del cost econòmic d’aquest material.
– Si algú abandona és obligatori avisar el control més proper i/o a l’arribada. Caldrà retornar l’Sportident.
– Qualsevol altre cas no previst en aquest reglament serà resolt per l’organització.
– La participació implica l’acceptació d’aquest Reglament en la seva totalitat.
- Espais de convivència
El centre de competició i la zona d’acampada estaran situats a la Zona Esportiva Municipal de Corró d’Amunt, on tindrem diferents espais habilitats per la realització de diferents funcions relacionades amb el raid. Entre tots, hem de vetllar per la correcta estança i convivència dels organitzadors, participants, col·laboradors i veïns de Corró d’Amunt.
Es podrà vetar la sortida i expulsar del raid a aquells participants que no respectin les normes bàsiques de convivència en la zona d’acampada i els seus voltants, especialment durant la nit. Es responsabilitat del professorat de cada centrar vetllar pel correcte comportament del seu alumnat.
La zona d’aparcament estarà tancada durant la nit (veure horaris al programa del bloc) i, per tant, no estarà permesa la circulació de vehicles.