Posa la vella quaresma en el teu bloc

Si poseu la Vella Quaresma en el vostre bloc, veureu que cada setmana li van tallant un peuet fins que arribi la Setmana Santa.

Agafeu el codi:

Ah! Si voleu, deixeu un enllaç del vostre bloc o web, fent un comentari. Així sabrem quants blocs hi ha posada la Vella Quaresma i de pas també us visitaran.

vella.gif

La Vella Quaresma és una mena de calendari que utilitzem per tal d’anar marcant el pas del temps en les llargues set setmanes quaresmals. La Vella, cal retallar-la el Dimarts Gras, l’últim dia dels Carnestoltes, i cal penjar-la, el Dimecres de Cendra, en una finestra de la casa que doni a l’exterior. Recordeu que cal retallar ben retallat l’espai que hi ha entre peu i peu… Els dissabtes de Quaresma li tallareu un peuet. Així, sempre sabreu quantes setmanes falten perquè arribi la Pasqua…
Au, ja ho sabeu. A pintar la vostra Vella Quaresma com creureu convenient. I si la pengeu a l’escola, recordeu-vos de tallar-li el peuet el divendres; així sabreu quant falta per començar les vacances de Pasqua! Recordeu que no cal guardar la Vella Quaresma! En trencar l’últim peuet cal esgarrar-la o cremar-la. Diuen que això porta sort… i si fora cert?

[kml_flashembed movie="http://www.xtec.cat/ceip-francesc-burniol/festes/carnaval/vella.swf" width="500" height="700"/]

162 thoughts on “Posa la vella quaresma en el teu bloc

1. Pingback: La vella quaresme « Formigues vermelles

2. Pingback: Escola Els Til.lers Curs 2009-2010 » Arxiu del bloc

3. Pingback: La vella de quaresma « ANXANETA

4. apinero

Benvolguda
    Ens plau comunicar-te que hem triat el teu Bloc com a Bloc Destacat a l’espai de XTEC Blocs, http://blocs.xtec.cat/index.php. Apareixerà la setmana del 1 al 7 de març.

Et felicitem per la feina realitzada i t’animem a continuar-la, per ser model per a altres blocaires.

Anna Piñero
    Administradora de XTEC Blocs
    Servei TAC
    Departament d’Educació

5. Núria

Gràcies per la idea!! De tota manera no l’he pogut penjar, em diu que l’URL té caràcters no vàlids, què és el que no faig bé?
    Gràcies!

6. Manel

L’escola Germans Corbella de Cardedeu també tenim per segon any, i llarga vida, aquesta marxosa Vella Quaresma.

7. Pingback: La Vella Quaresma « Formigues blaves

8. Eva

Moltes gràcies per aquesta velleta tan simpàtica al nostre bloc ja ens està acompanyant fins que arribe la quaresma. Esperem la vostra visita.

9. Pingback: escola Dr. Josep Trueta de Girona » LA VELLA QUARESMA

10. mmora8

FELICITATS PEL BLOC!

JA HEM POSAT LA VELLA QUARESMA AL NOSTRE BLOC. ES DIU “EL TREN” I ÉS DE L’ESCOLA WAGNER DE SANTA COLOMA DE GRAMENET.
    ESPEREM QUE ENS VISITEU PERQUÈ EL FEM AMB TOTA LA IL·LUSIÓ I GANES DEL MÓN.
    L’ADREÇA ÉS AQUESTA

SALUT
    Montse

11. Pingback: ELS PETITS ARTISTES » Hola, món.

12. Pingback: La Vella Quaresma | Manualidades Infantiles

13. Laura

Hola Montse! Sóc la Laura de l’Escola Santa Anna de Premià de Dalt, moltes gràcies per aquest widget tan xulo, ja està posat al bloc de segon de la meva escola! Fins aviat!

14. Montse Escoi Martínez Post author

INCREïBLE!! A més de 80 blocs hi ha la Vella Quaresma. Estic molt contenta de l’acollida que ha tingut aquest any.
    Us he visitat a tots i us puc assegurar que hi ha autèntiques meravelles de blocs i que són una mina de recursos per compartir amb el Racó Tic.
    Gràcies per visitar-me!!
    Una abraçada
    Montse EScoi

15. nerea c. nadia

hola nens i nenes som la nadia i nerea c. nos agradat al nostra
    comentari i un peto molt molt molt fort per tote la clase

nerea c. nadia e.

16. Pingback: Disney Channel » Blog Archive » QUARESMA

17. Anònim

Avui que ja tothom ha tallat les cames a la vella Quaresma si em permeteu voldria fer-hi una reflexió.
    Per molt calendari que sigui no deixa de tenir un simbolisme i no sé si es prou educatiu per els nens i nenes d’avui dia.
    Em costa pensar que les dones no hi pensin una mica, el fet de la imatge femenina i a més àvia, per fer entendre que arriben les vacances de primavera no cal tan dramatisme, ja que tampoc es vol parlar del fet religiós, el simbolisme de la dona sense cames es bastant esfereidor, sobretot tal com tenim el tema de la violència cap a la dona avui dia.
    Reflexions d’una mare.

18. Anònim

Necessito la partitura de la cançò de la “Vella quaresma”. Sap algú on la puc aconseguir? Per internet no la trobo! Gràcies

19. Maite

Avui me ha donat el meu net la nota dien la adressa, cosa que m´agrad molt.
    Estic d´acord las tradicions no tenen que desapereixe.