Recull de propostes d’activitats per treballar abans de la festa de la Castanyada
Nom de l’activitat: Conte de la Tardor
Metodologia: Aquesta activitat està pensada per introduir el tema de la Tardor. El conte es presentarà mitjançant una projecció a l’aula i després es realitzarà un diàleg amb tots el nens i nenes per veure quines coses han sortit de la tardor.
Agrupament: Grup- classe
Espai: Aula
Material: Ordinador amb connexió a internet i en projector o PDI
Recurs extret de: symbaloo.com

Nom de l’activitat: Cançons de la Tardor
Metodologia: Aquesta activitat està pensada per escoltar i aprendre cançons de la Tardor. Les cançons es presentaran mitjançant una projecció a l’aula. Hi ha moltes cançons de la tardor. Escollirem dos o tres i els hi ensenyarem la lletra de dues d’elles. M’agrada la tardor i sóc un bolet petitó. Ho farem en més d’una sessió i les cançons per separat. Totes dues acompanyades d’un ball perquè siguin més fàcil d’aprendre.
Agrupament: Grup- classe
Espai: Aula
Material: Ordinador amb connexió a internet, altaveus i un projector o PDI
Recurs extret de: Youtube.com
M’agrada la tardor
Sóc un bolet
Nom de l’activitat: Vocabulari de la Castanyada
Metodologia: Mitjançant aquesta projecció d’imatges i paraules aprendrem moltes paraules de fruites, fruits, animals i objectes de la castanyada. Visualitzarem a la pantalla tot el vocabulari i trobarem totes les lletres treballades fins al moment i les discrimina-em tan visual com auditivament.
Agrupament: Grup- classe
Espai: Aula
Material: Ordinador amb connexió a internet, altaveus i un projector o PDI
Recurs extret de: http://www.edu365.cat/castanyada/
Nom de l’activitat: Activitat Jclic la Tardor
Metodologia: Projectes d’activitats per a l’àrea de descoberta de l’entorn a educació infantil sobre l’estació de l’any de la Tardor. Un projecte amb diferents tipus d’activitats relacionades amb la tardor, des de trenclacosques, discriminació auditiva i visual de vocabulari, relacionar, comptar,…
Agrupament: Grup- classe
Espai: Aula
Material: Tablet individual per a cada nen.
Recurs extret de: clic.xtec.cat
Nom de l’activitat: Elements de la tardor
Metodologia: Uns dies abans de realitzar l’activitat demanarem a tots els nens i nenes de la classe que portin imatges de revistes o ordinador a color. Jo com a mestre portaré elements com papers o fulles amb colors. Amb el projector opac veurem tot els que ells han portat i parlarem de les coses que anem veient. Ho farem amb gran grup. Després a la taula de llum jugarem amb tots els elements de la natura i color que jo hagi portat. Ho farem en petits grups
Agrupament: Grup- classe
Espai: Aula
Material: projector opac i taula de llum
Nom de l’activitat: Conte de la Tardor
Metodologia: Explicarem el poema de la Tardor de F. Bofill, farem que se l’aprenguin i després el gravarem amb l’audacity. Posarem les diferents gravacions al nostre bloc, perquè els pares els puguin sentir
Agrupament: Grup- classe
Espai: Aula
Material: Ordinador amb connexió a internet, programa audacity, altaveus i un micròfon.